Måske er der noget der tyder på, at vi alle bliver nødt til at indstille os på færre annonce-enheder og generelt en mindre aggressiv annonce-opsætning! Tendensen er der. Spørgmålet er blot hvor langt google vil gå for at øge brugervenligheden på bekostning af reklameindtægter!
Hvor tror I grænsen ligger?
Jeg tror du mere skal se det sådan at hvis ikke Google levere de bedste
søgeresultater, mister de alligevel reklame indtægter i det lange løb, og helt sikkert mere end færre reklameblokke.
Det siger jo også lidt sig selv. Hvis antallet af reklamer på en hjemmeside er så stort at det overskygger det reelle indhold på den enkelte side, hvor er den virkelige kvalitet til brugeren så henne? den eksistere stort set ikke på sådanne hjemmesider. De er blevet ramt før og de vil helt sikkert blive ramt igen i fremtiden, hvis ikke de laver om på den måde at tænke på. Flere reklamer betyder altså ikke altid større indtægter, og slet ikke i det lange løb.
så folkens, med den type hjemmesider, begynd at tænke langt mere logisk og ikke mindst langt mere brugervenligt og SEO venligt, det betaler sig i det lange løb.
Jeg kan ikke svare på hvor langt de vil gå, det kan kun Google.
MVH Kim
Adwords udgør vel nok en langt større indtægt end Display netværket for Google. Problemerne opstår når Adsense teamet opfordrer deres publishers til at bruge flere reklameblokke, hvis Webspam teamet opfatter det som
spam.
Google har nogen ret klare quality guidelines i forhold til Adsense og
Affiliate, som kort kan opsummeres med at sålænge man tilfører værdi for brugeren er det ikke spam.
Adsense tror jeg egentlig er en torn i øjet på mange fra Webspam teamet og algoritmenørderne generelt, da langt de fleste Adsense sites ikke bidrager positivt. Der er også derfor Google har gjort det meget sværere at få en Adsense konto nu.
Problemet med Panda er at sites der ikke manuelt ville blive klassificeret som Spam af en 'human quality rater' fra Google, ender i filteret fordi de opfylder en række arbitrære kriterier - de har for meget tilfælles med spam siderne - uden dog at være spam.