Hej Er der nogen der kan fortælle mig om injurier - nu har jeg læst http://da.wikipedia.org/wiki/Injurie og http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-injurier.aspx Forstår jeg Injurier korrekt: hvis man fortæller f.eks. at Mr. Doe er RACIST, så pådutter man vedkommende, at han har en kvalitet eller mangel på kvalitet. Smæder hans rygte om at han har denne fejl / fordel? Så krænker man vedkommendes ære uretsmæssigt. Men hvis en af mine Amino relaterede kunder, har fået en ydelse på fire timers programmering og udvikling, har modtaget en regning, og ikke har betalt denne - kan jeg så tiltales for injurier - ved i PDF format, at offentliggøre hans og min korrespondance omkring opgaverne, specifikt hvor han acceptere at jeg sender en 2½ timers regning, for at fremvise - og lade andre af hans potentielt kommende kunder - selv afgøre hvem der er "The bad guy" - uden at jeg specifikt peger på ham... Viser vores korrespondance, uden redigering. Årsagen? At advare andre Amino'er og andre forretningsdrivende i Danmark mod personen's manglende etik i forretningsøjemed, og - egentligt uden at kalde vedkommende for navne, men dog bare advare om ham. Hvis det JEG vil gøre, er ulovligt - injurier eller lignende, er det som RKI gør om dårlige betalere så ikke også ulovligt, og er TrustPilot så ikke også ulovligt? :) Bare nogle tanker, som jeg meget gerne vil høre JERES input omkring |
Folk der skriver på trustpilot.dk tro mig der er sikkert nogle der er blevet dømt , eller de blevet krævet med retskrav at få fjernet indlæg .
Amino.dk har ikke valgt at gøre sådan grundet det tapper vores iværksættere kræfter , der er meget du kan gøre for udover mail kan jeg ikke se hvad i har sagt imellem jer og hvad er jeres betingelser på siden vis nogle skriver noget , så ved jeg heller ikke om du undlader den afgørende mail hvor der forklares en ting du ikke skriver i tråden for der er altid 2 sider af en sag
Vis er dømt over en retssager til at betale , kan man godt skrive , dog ved jeg ikke hvor smart at gå op i 2½ time og bruge alle mulig kræfter på det , der er meget andet der kan laves som iværksættere og vis køre retssag og inkasso for at drive det ind kommer den tid du bruger på overstiger det langt beløb og husk imens snakker den dårligt om dig selv om du sikkert har ret taber du kunder ved småsager mere end du vinder
Kom videre i livet nu