Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Sigtelse for injurier?

Side 4 ud af 9 (83 indlæg)
Tilmeldt 2. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Henrik Lichtenberg:
Eksempelvis må man godt kalde Pia Kjærsgaard racist (hermed gjort) for hun er rent faktisk dømt efter racismeparagraffen.

Må man det også efter dommen er fjernet fra straffeattest 3 til 5 år efter

Tilmeldt 2. May 09
Indlæg ialt: 33
Skrevet kl. 12:27

Hans Henrik Lichtenberg:
Der er meget vide grænser for hvad man egentlig kan tillade sig. Eksempelvis må man godt kalde Pia Kjærsgaard racist (hermed gjort) for hun er rent faktisk dømt efter racismeparagraffen.  

Må man det også efter dommen er fjernet fra straffeattest 3 til 5 år efter

Fra Dronninglund / København / Lysekil (Sverige)
Tilmeldt 5. Jun 11
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 17:36
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Hej Tom,

Lad for guds skyld være.

Jeg har ved et par tilfælde overvejet at hænge et par firmaer ud, som vitterligt har behandlet mig temmelig usselt. Ved én lejlighed kom det så vidt, at jeg fik en aftale med en meget begejstret journalist, som hjertens gerne ville omtale min i øvrigt veldokumenterede og enkle sag.

Heldigvis fik jeg tænkt mig om inden mødet, som jeg endte med at aflyse. Journalisten var temmelig irriteret, men endte med at vise en del forståelse for mine bevæggrunde:

Nemlig at jeg reelt næppe ville få noget ud af at genere modparten. Tværtimod skulle jeg bruge min tid, energi og humør på noget så ligegyldigt og ukonstruktivt som hævn. 

Men hvad meget vigtigere er - jeg ville udstille mig selv som en person, der hænger andre ud. Når jeg selv læser om forsmåede personer, som skælder ud på nettet eller i medierne, så får jeg sjældent det bedste indtryk. Hvem kender ikke billederne fra formiddagsaviserne, hvor en eller anden person står og stirrer vredt ind i kameraet? Er det den person man ønsker at være? Næppe.

Hænger man nogen ud i professionelle sammenhænge, er der overhængende risiko for at tingene falder tilbage på en selv. Uanset hvor ret man har og hvor meget sagen fylder i ens egen verden, så hverken kan eller vil andre sætte sig ind i tingene. Til gengæld tror jeg de vil hæfte sig ved, at man har valgt at bruge sin energi på at skælde ud.

Jeg har ved nogle lejligheder, bl.a. en gang her på Amino, aktivt fravalgt potentielle samarbejdspartnere fordi de netop havde hængt andre ud. Jeg tror egentligt at de pågældende havde et godt argument og havde ret i deres påstande - men jeg skulle "ikke nyde noget". Tænk hvis de tog fejl og hængte folk ud uden god grund? Så hellere holde sig væk - det kunne jo være mig, der fik samme behandling næste gang.

Vi handler meget med reklamebranchen, og selvom langt de fleste af vores kunder er både hæderlige og seriøse, er der også en række brådne kar, som spekulerer i konkursrytteri, navneskift og almen fusk og plat. Når man er blevet snydt for 2. eller 3. gang af sådan en bandit, så har man lyst til at advare gud og hvermand - men det er dumt, og det giver mine andre gode kunder et helt forkert indtryk. Så jeg holder mig på måtten.

Håber det har givet lidt inspiration.

Venlige hilsener,

Jens

Fra Slagelse
Tilmeldt 9. Oct 06
Indlæg ialt: 2589
Fra  Tømrer - snedker virksomheden Koluda Byg Skrevet kl. 19:25
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 1 person

Jens Myhren Thomsen:
Jeg har ved nogle lejligheder, bl.a. en gang her på Amino, aktivt fravalgt potentielle samarbejdspartnere fordi de netop havde hængt andre ud. Jeg tror egentligt at de pågældende havde et godt argument og havde ret i deres påstande - men jeg skulle "ikke nyde noget". Tænk hvis de tog fejl og hængte folk ud uden god grund? Så hellere holde sig væk - det kunne jo være mig, der fik samme behandling næste gang.

Helt okay at du fravælger dem der har hængt andre ud, men du ville vælge tryg ved at benytte modparten der blev hængt ud eller... ?

For tænkt nu hvis de faktisk havde ret, og du havde lyttet til dem, så havde du måske ikke stået i samme situation som dem.

Jens Myhren Thomsen:
der også en række brådne kar, som spekulerer i konkursrytteri, navneskift og almen fusk og plat. Når man er blevet snydt for 2. eller 3. gang af sådan en bandit, så har man lyst til at advare gud og hvermand - men det er dumt

Og her mener jeg da at du tager fejl, uden disse advarsler så kommer de nemlig til at snyde endnu flere, og fortsætte som de gør, hvorfor skal endnu flere narres inden fælden klapper ?

Hvis det kan stoppes ved at man hurtigt reagere, og får advaret andre inden de også står i samme problemer ?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 20:28

Koludabyg:

Jens Myhren Thomsen:

Helt okay at du fravælger dem der har hængt andre ud, men du ville vælge tryg ved at benytte modparten der blev hængt ud eller... ?

For tænkt nu hvis de faktisk havde ret, og du havde lyttet til dem, så havde du måske ikke stået i samme situation som dem.

Jens Myhren Thomsen:
der også en række brådne kar, som spekulerer i konkursrytteri, navneskift og almen fusk og plat. Når man er blevet snydt for 2. eller 3. gang af sådan en bandit, så har man lyst til at advare gud og hvermand - men det er dumt

Og her mener jeg da at du tager fejl, uden disse advarsler så kommer de nemlig til at snyde endnu flere, og fortsætte som de gør, hvorfor skal endnu flere narres inden fælden klapper ?

Hvis det kan stoppes ved at man hurtigt reagere, og får advaret andre inden de også står i samme problemer ?

jo flere kunder har man jo flere får man af disse her kunder og du sagtens bare køre inkasso sag og komme videre og fokusere på dit arbejde det er ærligt med dem man taber på, jeg kender det for godt , men jeg lader mig bare ikke påvirke af det .

det er jo sølle 1400 kr og du ønsker hænge den person ud og tænk vis på mandag ligger uden sendt ud pengene , jeg tror mere folk vis begynder hænge dem ud der gøre dette snyd skal man tænke sig om , der skal man virkelige have juraen i orden og dette er en meget lille sag 

At ligge det ud offentligt bruger du bare en ekstrem tid , der kunne blevet brugt bedre og du kan ende med dette sølle beløb at han stævner dig for injurier 

At gå offentlig med det får du ikke noget ud af udover at spilde en helvedes masse tid på at ævle og kævle frem og tilbage og så risikerer du at han slæber dig i retten for injurier, det synes jeg ikke er yderste smart især tænker på beløbets størrelse og hvor lidt du har rykket i person inkasso sag er jo ikke engang påbegyndte 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Vemmelev
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 20:38
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 3 person

Min mening er ikke juridisk kvalificeret.

MEN.... den tillid du har vist er blevet svigtet - men jeg vil råde dig til at tage det professionelt, og ikke reagerer personligt ved at "udstille" nogen.. Tror i øvrigt ikke det er lovligt - men det er med garanti ikke god skik...

Jeg formoder ikke der er faldet dom, eller han har erkendt at skylde dig et beløb.
Der er med andre ord en konflikt.
Hvis du kan bevise - eller sandsynliggøre at der er et kunde/sælge forhold - er det bare at klø på...

Gå ind og køb klippekort hos Experian - tilmeld dig RKI Rykker service, send et RKI varsel - og smid ham derefter i RKI...

Dermed advarer du ham, og betaler han ikke, kan du advare gennem RKI.

4 timer er jo heller ikke en herregård, så måske det ikke modsvarer hvad det koster at sende ham i RKI - men så får du da luft..

Tag ALDRIG sådan noet personligt - de dræber en langsomt... men relevant at advare andre - du skal bare gøre det korrekt.

Held og lykke...

Carrsten

Fra Odense
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 207
Skrevet kl. 21:13
Gennemsnit 5.0 stjerner givet af 2 person

Nå men vil hermed melde mig på banen som modpart i trådstarters tvist.

Nu er dette her indlæg ikke ment som mudderkastning. Men det er korrekt at via Amino kom jeg i kontakt med trådstarter og hjalp mig med et problem, som også blev løst på tilfredsstilende vis. Men en delopgave blev ikke løst grundet hovedpine.

Som følge der af vil jeg ikke betale fremsendte faktura og slet ikke efter at blive præsenteret for mafia-metoder med trussel om offentlig udhængning som dårlig betaler. Men det tager jeg nu meget roligt, for dem der kender mig og andre her fra Amino der har udført arbejde for mig, ved det ikke er sandt.

En sag har altid to sider og vi er ikke enige og har tilbudt at betale halvdelen af regningen for den del der løst på tilfredsstillende vis, hvilket blev afvist af trådstarter.

Er ikke ment som et debatoplæg fra min side, men kunne ikke lade være med at give mig til kende...

JDATrading.dk - Erotisk Internet Handel - JDATrading.dk

Fra Vemmelev
Tilmeldt 2. Jun 11
Indlæg ialt: 13
Skrevet kl. 21:19

Lyder lidt som der var basis for et forlig - det er vist ikke de store summer der er tale om :-)
Carrsten

Fra kolding
Tilmeldt 11. Jun 10
Indlæg ialt: 356
Fra  Jannie Nielsen Skrevet kl. 23:24

Jeg er helt med på den med ikke at hænge folk ud fordi der kan være 2 sider af samme sag... Men hvordan er det med reglerne herinde hvis man HAR dom på en med-amino? Må man advare om vedkommende, eller? Nej, ikke fordi jeg har  tænkt at gøre det umiddelbart -men hver gang det diskuteres her, snakkes der om tvister uden en reel juridisk afgørelse. (jow... I kan da bare allesammen tjekke i skyldnerregistrene, men .. det gør i jo ikke hver gang...)

God aften til alle

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16489
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:29

jannie N:

Jeg er helt med på den med ikke at hænge folk ud fordi der kan være 2 sider af samme sag... Men hvordan er det med reglerne herinde hvis man HAR dom på en med-amino? Må man advare om vedkommende, eller? Nej, ikke fordi jeg har  tænkt at gøre det umiddelbart -men hver gang det diskuteres her, snakkes der om tvister uden en reel juridisk afgørelse. (jow... I kan da bare allesammen tjekke i skyldnerregistrene, men .. det gør i jo ikke hver gang...)

God aften til alle

Det er ikke tilladt i følge amino.dk reglerne dog virker amino,dk wiki side ikke lige nu så jeg  kan ikke lige linke til reglerne , derved må han ikke poste det her på amino.dk , da amino.dk har haft nok sager mod sig og de har andet at bruge tid på om hvem der har ret eller ej derfor er der disse regler

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Side 4 ud af 9 (83 indlæg)