Hej René,
Ja, men tænk, hvis de nu ikke havde ret? Jeg fravælger generelt de personer og virksomheder der er polemik omkring. Jeg hverken kan eller vil bruge tid på at sætte mig ind i ret og vrang - og så er det nemmere at holde sig væk. Man bestemmer ikke altid, hvad andre skriver om en, men man bestemmer i høj grad, om man vil bidrage til mudderkastningen. Folk der vælger at bruge deres energi på at hænge andre ud, gør det i mange tilfælde med et større eller mindre element af hævn, og det er helt enkelt ikke mennesker som jeg synes er værd at samle på. Kvaliteten og troværdigheden af diverse fora er meget svingende, mennesker ser vidt forskelligt på ting og jeg foretrækker at danne mig mit eget indtryk. Man kan alligevel ikke sikre sig i hoved og r... Sådan er livet.
Jeg forstår dig så udmærket, for jeg har tidligere selv haft den samme holdning som dig. Men vi lever i et retssamfund, og jeg mener så afgjort, at det er bedre at straf og hævn håndteres af professionelle og ikke af "gadens parlament" og andre tilfældige holdninger. Hvad der derimod har stor betydning for mig, når jeg vælger samarbejdspartnere, er positiv information - altså ros, kundeudtalelser, gode anmeldelser og bedømmelser, personlige anbefalinger osv. Dermed har jeg også sagt, hvor jeg mener energien skal lægges - hvis ikke man kan sige noget pænt, er man bedre tjent med at tie stille :-) Venlige hilsener, Jens |
Tom Frank Christensen:Hej
Er der nogen der kan fortælle mig om injurier - nu har jeg læst http://da.wikipedia.org/wiki/Injurie og http://www.amino.dk/wikis/erhverv/hvad-er-injurier.aspx
Forstår jeg Injurier korrekt: hvis man fortæller f.eks. at Mr. Doe er RACIST, så pådutter man vedkommende, at han har en kvalitet eller mangel på kvalitet. Smæder hans rygte om at han har denne fejl / fordel? Så krænker man vedkommendes ære uretsmæssigt.
Men hvis en af mine Amino relaterede kunder, har fået en ydelse på fire timers programmering og udvikling, har modtaget en regning, og ikke har betalt denne - kan jeg så tiltales for injurier - ved i PDF format, at offentliggøre hans og min korrespondance omkring opgaverne, specifikt hvor han acceptere at jeg sender en 2½ timers regning, for at fremvise - og lade andre af hans potentielt kommende kunder - selv afgøre hvem der er "The bad guy" - uden at jeg specifikt peger på ham... Viser vores korrespondance, uden redigering.
Årsagen? At advare andre Amino'er og andre forretningsdrivende i Danmark mod personen's manglende etik i forretningsøjemed, og - egentligt uden at kalde vedkommende for navne, men dog bare advare om ham.
Hvis det JEG vil gøre, er ulovligt - injurier eller lignende, er det som RKI gør om dårlige betalere så ikke også ulovligt, og er TrustPilot så ikke også ulovligt? :)
Bare nogle tanker, som jeg meget gerne vil høre JERES input omkring
Nu har jeg ikke læst hele tråden igennem, da jeg har andet at lave. Men for mig at se, så kan det muligvis være et brud på persondataloven, da du offentliggøre personoplysninger uden samtykke.
Håber du kan bruge det