Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvorfor er der ingen, der har haft succes med Just-Eat.com efterligning?

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)
Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Hejsa Aminoer!

Jeg har efterhånden set en del forsøg på at lave noget konkurrence til Just-eat eksempelvis:

www.pizzaplus.dk

www.fasteat.dk

osv. osv.

Men hvad der virkelig er en udfordring for mig at forstå er, at ingen af disse udgår en ordentlig konkurrent til Just-Eat. Hvordan kan det være?

Jeg er udemærket klar over, at Just-eat er stærke på markedet og bruger mange tusind kroner dagligt på at promovere deres side, men helt ærligt. Er det en umulig opgave at lave en konkurrent?

Fra Valby
Tilmeldt 28. Oct 09
Indlæg ialt: 430
Skrevet kl. 17:34
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,0 stjerner givet af 1 person

Just-eat sidder så tungt på markedet, at det muligvis er en udfordring for konkurrenterne at få en aftale i hus med alle de pizzariaer, just-eat allerede har en aftale med.

Det kunne være en del af forklaringen.

Har du brug for en garvet oversætter? dansk-tysk eller tysk-dansk - send en mail og få en professionel oversættelse.

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 17:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja det må være den umiddelbare forklaring, kombineret med at Just-Eats system der kobler restauranterne med servicen, er banebrydende og svær at efterligne. Men der burde være huller for en konkurrent for at tilbyde en service der kører sideløbende.

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er vel blot et spørgsmål om tilbyde end billigere/bedre service?

Jeg tror udfordringen er, at det er den eneste online-bestillings tjeneste HR. og FRU Danmark kender til.

Fra København
Tilmeldt 15. Jan 10
Indlæg ialt: 775
Skrevet kl. 17:54
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 5 person

Fordi de kopierer. De har INTET som Just-Eat ikke har. Der er ingen fordel.

  • Just-Eat har kontakten til alle firmaerne
  • De har et pisse hamrende godt system til at kommunikere imellem bruger og pizzeria
  • Deres forretningsmodel er rigtig god og de tjener kassen
  • De er meget store og kendte
Jeg har set mange Amino'er lave tråde. De tror at et software koster 10.000kr også er de slået. Hver gang svarer jeg at de skal hoste op med en million kroner før deres software har en chance - men de tror ikke på det... Og fejler.

Det er bare softwaredelen som IKKE er den sværeste. Det er kontakten til firmaerne og at få folk til at bruge det. Inden af de ideer jeg har set har en fordel overfor Just-Eat. Ingen.
Herudover mener jeg Just-Eat har patent på deres kommunikation imellem kunde og pizzeria.

Jeg bygger verdens første "Invoice Management Platform" hos Likvido.

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for det brugbare svar Lars.

Jeg har aldrig haft i sinde at stable en Just-Eat konkurrent på benene. Deres banebrydende 'monopol' undrer mig bare voldsomt.

Jeg er godt klar over, at det ikke er muligt at købe software hjem for en slik. Det vil koste flere hundrede tusinde at etablere et system, der kan konkurrere med Just-Eat.

Men spørgsmålet er bare:

Hvis nu en Just-Eat konkurrent laver det tilpas billigt for pizzariaerne at være med (De betaler KASSEN ved Just-Eat) vil de så være villige til at flytte over til et alternativ?

I mine øjne er det markedsføringen til danskerne der er det største problem. Fordi uden omkring en million i baghånden bliver det et stort problem at promovere siden nok. 

Tilmeldt 21. Sep 06
Indlæg ialt: 2606
Fra  StreetPatrol.com StreetPatrol.dk Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En ting er at sætte et website op, der har samme tekniske funktion som et andet. Der er også noget, der hedder markedsføring og SEO (Søgemaskineoptimering).

Jeg tror Just-Eat har udnyttet at være først og grebet fat i pizzariaerne - udover at markedsføre sig selv så alle ved hvem de er. Mht SEO - så prøv at Google ordet "pizza". De ligger allerøverst i Google her.

De to i oplægget er ikke engang på side 1. Et hurtigt tjek af backlinks viser også det ikke er noget der er gjort det store i hos dem, mens det ser ud til Just Eat har gjort en rimeligt massiv indsats. 

Sparetips på Sparefeber.dk

Fra Odense
Tilmeldt 8. Feb 10
Indlæg ialt: 126
Fra  Morning Train Skrevet kl. 18:02
Hvor mange stjerner giver du? :

En der forresten lige kan fortælle mig hvad deres forretningsmodel er overfor restauranterne (hvad og hvordan betaler restauranterne for at være med?)

Cofounder af Danmarks nye smarte SEO værktøj -> Morningscore

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Tak for deltagelsen i tråden Gita Street.

Jeg er udemærket klar over, at der ikke er meget gods i de to nævnte sider -- Og det er netop det der undrer mig!

For mig at se er det en opgave at lave en solid konkurrent til Just-Eat, men bestemt ikke umuligt med en håndfuld kontanter..

Fra Aalborg
Tilmeldt 13. Oct 10
Indlæg ialt: 79
Skrevet kl. 18:05
Hvor mange stjerner giver du? :

Karsten Madsen:
En der forresten lige kan fortælle mig hvad deres forretningsmodel er overfor restauranterne (hvad og hvordan betaler restauranterne for at være med?)

De betaler månedligt et 'abonnement' og skal dernæst betale knap 10% af den omsætning der laves gennem Just-eat.dk (Sum: EN HELVEDES MASSE PENGE!)

Side 1 ud af 5 (41 indlæg)