nej, overhovedet ikke noget svineri, mener jeg selv........mine annoncører får en masse reklame ved at der er mange der klikker ind på deres site...
De betaler for at få en interesseret person/potentiel kunde ind på deres side. Det får de ikke ved at du bytter klik med andre. Det er jeg enig i er noget svineri og næsten sikkert også mod reglerne i de annonce programmer du benytter.
hej
så ku det være interessant at definere: hvad er en interesseret person, potentiel kunde?????Når jeg surfer rundt på må og få, fx på web-shop, der sælger cd-er, så er jeg da potentiel kunde, men jeg har ofte ikke en bestemt cd i tankerne, men surfer bare for at find et godt tilbud, og tit køber jeg ikk noget....det er da det samme det her........jeg har fx en annoncør der er sommerhusudlejer, klikker du ind på hans site, får du måske lyst til at nappe et flot sommerhus i juli, hvad ved jeg.................jeg ka ikke se forskellen, eller det forkerte i det..........enlighten me
Jeg kan derudover gøre dig opmærksom på at du i mine øjne bryder de regler du har accepteret hos partner-ads. Blandt andet følgende udsnit fra deres betingelser:
Ved groft brud - f.eks. en ren bannerfarm - medfører det øjeblikkelig sletning.
Manipulation er forsøg på at få andre til at foretage en handling som genererer optjente beløb uden at annoncøren får en reel effekt og hvor formålet alene er at forsøge at tjene penge, f.eks. systematiske klik ''for at holde siden i live''.
Manipulation omfatter bl.a.: Spamming, kamouflerede links, konkurrencer og spil der fordrer klik på reklamer, anbefaling om at man klikker på reklamerne på siden (mundtligt eller skriftligt), donate-sider o.l.
[QUOTE]Dato: 04-04-2007 21:33:58 Forfatter: Martin Tygsen
Jeg er udemærket bekendt med disse systemer, og jeg kan ligeledes fortælle dig der er en grund til de lidt større annonceringssystemer kræver personlig godkendelse, netop for at undgå sider som din.
Lad os antage min virksomhed annoncere igennem partner-ads, og min reklame kommer ud på en række sites. De bruger der klikker på denne annonce har jeg interesse i er min målgruppe, og finder min reklame interessant, i og med din side kun opfordrer til at klikke, ligegyldigt indholdet, vil jeg få en helt masse ubrugelig kliks, men faktisk betale for det.
I see your point........jeg er bare ikke enig med dig i at du automatisk får ubrugelige kliks. folk der finder dit site på google-søgning, kan jo lige så vel, selvom de er meget interesseret i dit produkt, synes du er for dyr, eller helt droppe at handle med dig af andre årsager........reklameværdien får du jo på begge metoder, om man klikker sig ind på dit site via et annoncebanner eller googlesøger?
På google foretages der en søgning på nogle ord jeg annoncere på (hvis vi tager udgangspunkt i Adwords) når en bruger har søgt på disse ord må man antage at klikket også kommer fra en potentiel kunde, det kan så godt være han ender med at synes det var for dyrt eller af andre grunde ikke valgte at købe noget. Men det var en potentiel kunde.
Det du gør er at opfordre folk til at klikke løs på dine reklamer for at du kan tjene penge, og det finder jeg ikke acceptabelt, som jeg også skrev i mit første indlæg, så anbefaler jeg folk at kigge på din side vurdere om nogle af reklamerne er interessante for dem inden de trykker. Hvis jeg nu fandt en af dem interessant var det jo også helt fair, men man bør ikke anbefale folk til blindt at klikke på reklamer for at DU selv kan tjene penge, mens andre virksomheder mister deres reklamekroner.
Men som jeg ser det er der ikke så meget at diskutere, da du bryder de regler du har accepteret ved oprettelse hos partner-ads.
Dato: 04-04-2007 21:48:51 Forfatter: Martin Tygsen Du kan ikke sammenligne det med google.
På google foretages der en søgning på nogle ord jeg annoncere på (hvis vi tager udgangspunkt i Adwords) når en bruger har søgt på disse ord må man antage at klikket også kommer fra en potentiel kunde, det kan så godt være han ender med at synes det var for dyrt eller af andre grunde ikke valgte at købe noget. Men det var en potentiel kunde.
Det du gør er at opfordre folk til at klikke løs på dine reklamer for at du kan tjene penge, og det finder jeg ikke acceptabelt, som jeg også skrev i mit første indlæg, så anbefaler jeg folk at kigge på din side vurdere om nogle af reklamerne er interessante for dem inden de trykker. Hvis jeg nu fandt en af dem interessant var det jo også helt fair, men man bør ikke anbefale folk til blindt at klikke på reklamer for at DU selv kan tjene penge, mens andre virksomheder mister deres reklamekroner.
Men som jeg ser det er der ikke så meget at diskutere, da du bryder de regler du har accepteret ved oprettelse hos partner-ads.
jeg ser ikke at jeg bryder nogen regler, som jeg har accepteret. tværtimod giver jeg annoncørerne større reklameeksponering. i dont see the problem.
vi ser forskelligt på det, og det er udmærket. det er jo en vind-vind situation....jeg tjener nogle få håndører, annoncøren bliver bredere eksponeret
jeg ser ikke at jeg bryder nogen regler, som jeg har accepteret. tværtimod giver jeg annoncørerne større reklameeksponering. i dont see the problem.
vi ser forskelligt på det, og det er udmærket. det er jo en vind-vind situation....jeg tjener nogle få håndører, annoncøren bliver bredere eksponeret
mvh flemming
1) Du må ikke opfordre folk til at klikke på annoncerne kun for at du tjerner penge. Det gør du altså bryder du reglerne 2) Det er KUN dig som vinder på det du laver. Annoncøren får et værdiløst besøg som koster ham penge.
mvh flemming
1) Du må ikke opfordre folk til at klikke på annoncerne kun for at du tjerner penge. Det gør du altså bryder du reglerne 2) Det er KUN dig som vinder på det du laver. Annoncøren får et værdiløst besøg som koster ham penge.
jamen så er problematikken der igen........hvad er et værdiløst besøg?.......et besøg uden resultat af salg?.......sådan er vilkårene for enhver butik.........
jeg mener tværtimod jeg eksponerer annoncørerne bedre på denne vis
> tværtimod giver jeg annoncørerne større reklameeksponering
Du har fuldkommen misforstået hvad markedsføring går ud på. Du skaber ingen som helst værdi for annoncørerne ved at komme rendene her og bede os om at klikke på dine reklamer. Derudover bryder du betingelserne for annoncenetværket. Hvis ikke du forstår det, så bliver din levetid i denne branche ganske kort, og du må venne dig til at beløb du har optjent bliver tilbageholdt. Jeps, reklamenetværk tilbageholder allerede optjente penge, når de opdager denne type snyd. Og snyd det er det - uanset hvordan du så vender og drejer det. Det værste ved det hele er, at du sikkert snyder en masse af Amino''erne, som du så beder om at hjælpe dig. Det er altså helt Anders And. Du vil have os til at hjælpe dig med at stjæle penge fra vores gode Amino-venner. Nej, nu må du lige ...!
mvh flemming
Jeg er heller ikke et sekund i tvivl om at du bryder reglerne og vil heller ikke afholde mig fra at kalde det noget svineri. Det kan dog meget hurtig afgøres om du har ret - skal jeg sende en mail til PartnerAds og smide et link til denne post? Så kan de helt sikkert afgøre det for os (lige nu er jeg glad for thorborgs 15minutters regel).
Et værdiløst besøg er én der har klikket på annoncen uden nogen som helst interesse for virksomheden eller produktet. Det er én der klikker KUN for at generere omsætning ned i din lomme, og som ikke kan gavne nogen som helst. Det er VIRKELIG impulsivt, hvis jeg klikker på sommerhus-annoncen og siger "Hey! Ikke nok med min makker dér tjener penge - jeg tror sgu lige jeg køber sådan et sommerhus der på kortet... WUPTI! På beløbet". Sandsynligt? Nej, vel!
Du må selvom hvordan du gør og styrer tingene - det vil jeg ikke blande mig i, men lad vær at forsøge at gøre dig hellig, når du bestemt ikke er det.
/Marcel Fuursted
Heydesk - kontorlokaler og mødelokaler over hele verdenen