Så det har noget med Amino at gøre når der ikke betales for bestilte ydelser !!
Der tager du fejl. Det er heller ikke Scor.dk eller Dating.dk´s skyld hvis du får dårlig sex eller smittes med kønssygdomme med den du støver op de steder.
Det er heller ikke Hjallerup Markeds skyld hvis du køber en hest der skal slagtes 4 dage efter købet.
At forvente der er højere moral blandt Aminoer end generelt er ganske naivt idet Aminos bruger er repræsenteret af knap 1,5% af befolkningen, hvorfor det er et pænt kvalitativt gennemsnit af de mennesker samfundet er repræsenteret ved og derfor ikke arter sig meget anerledes i forretningsmæssige henseender.
Hvis ikke man vil risikere tab, så undlad at give kredit, hvor svært kan det være?
Det kommer til at få en negativ effekt i sidste ende, fordi hvis det skal koste de småpenge det er at være plus kunde, så kommer plus medlemskabet til at fremstå usynligt som garant for, at den man handler med er ok og det tror jeg dem der virkelig vil svindle vil udnytte.
Hvis ikke man vil risikere tab, så undlad at give kredit, hvor svært kan det være?
Det er vel heller ikke alene et spørgsmål om kredit, eller manglende betaling. Det er vel også alle andre former for svindel og plat ? Herunder dårligt og værdiløst arbejde ? Det hele taget manglende kvalifikationer og kompetancer ?
Men selvfølgelig kan vi "anmelde" v.h.a. af PM systemet, når vi bliver vidne til at nogle faldbyder sig med "fantatiske" tilbud. Når vi ikke må gøre det åben
så kommer plus medlemskabet til at fremstå usynligt som garant for, at den man handler med er ok og det tror jeg dem der virkelig vil svindle vil udnytte.
Amino Plus, kommer ikke til at stå som garant for sikker handel, og det kommer sikkert heller ikke til at stå i Regler for brug af Amino, det vil bare være et ekstra tiltag, til at dæmme mere op for platugler.
Der er truffet en beslutning, og denne beslutning er på prøve for at se om det hjælper.
Det kommer til at få en negativ effekt i sidste ende, fordi hvis det skal koste de småpenge det er at være plus kunde, så kommer plus medlemskabet til at fremstå usynligt som garant for, at den man handler med er ok og det tror jeg dem der virkelig vil svindle vil udnytte.
Jeg tror ikke helt du forstår ideen. Vi tror ikke at svindlere vil afholde sig fra at betale 99 kr. om måneden, men de skal gøre det med et gyldigt betalingskort og det betyder at vi har deres navn og adresse. Bevares, nogle vil bruge andre folks kort og nogle vil være ligeglade, men kan vi fjerne en stor del af svindlerne er meget opnået.
Og hvis vi skal blive i din logik, så kan vi også lige så gode undlade låse på dørene, alarmer, airbags og jeg kunne blive ved...
Jeg tror ikke du forstår hvad jeg mener, dem der i fremtiden bliver snydt af en plus kunde vil måske vende noget af sin vrede mod Amino og postulere at i ikke har gjort nok, I skal være sikre i jeres sag for at det ikke ryger tilbage i hovedet på jer selv.
QXL, DBA osv prøver og dæmme op for det samme problem, men der er altid noget der slipper gennem ellers også sadler svindlerene bare om, Men kan i dæmme op for noget af det e det jo fint, men det er vel heller ikke forbudt at tænke selv. Nogle menneskers grådighed gør desværre at de er nemme ofre for disse uhæderlige typer.
Men som elev, skal mange også tænke økonomi, og jeg har personligt kun haft positive handler på amino. Det ville begrænse min handel væsentlig hvis jeg lige pludselig skal til at betale for at være plus, :), ja jeg ved godt der er mange fordele ved plus, og jeg ville da også gerne være det, hvis jeg kunne finde penge til det i budgettet.
Jeg synes man skulle tænke lidt anderledes, evt. sige det koster 10 kr at oprette en annonce, og de 4-5 går så til cpr validering.
Jeg har ingen teknisk snille, men det ville da være noget andet :).
Mvh Thomas
Billig Tanktop helt ned til 66 kr. pr stk! med gratis fragt! det billigt!
så kommer plus medlemskabet til at fremstå usynligt som garant for, at den man handler med er ok og det tror jeg dem der virkelig vil svindle vil udnytte.
Amino Plus, kommer ikke til at stå som garant for sikker handel, og det kommer sikkert heller ikke til at stå i Regler for brug af Amino, det vil bare være et ekstra tiltag, til at dæmme mere op for platugler.
Der er truffet en beslutning, og denne beslutning er på prøve for at se om det hjælper.
Mvh. Rune.
Det er fair nok, jeg kan bare ikke se at det er Aminos problem.
For mig er der ingen tvivl om at Amino hele tiden udvikler sig til det bedre. Jeg bifalder derfor også dette nye tiltag og hvis det samtidig giver flere penge til videreudvikling af Amino - så er det heller ikke så ringe.
CPR-validering har været nævnt som en mulighed. Ulempen ved dette er, at alle os som er hjemmehørende i udlandet ikke kan valideres, da vi i CPR blot står registreret som udrejste.
En bedre løsning kunne være nemid, som ikke validerer på adressen men alene på personen. Jeg mener, at eksempelvis danid tidligere talte om nogle løsninger, som var baseret på en fast brugersats per år per bruger (vist i størrelsesorden 3 kr.). Teknikken for at håndtere NemID blev vist stillet til rådighed af Danid.
Sådan lød udspillet i 2009/2010 - om det blev til noget ved jeg ikk. Men hvis prisen er, som var fremme dengang, kan der være mulighed for at lave en fornuftig forretning ved at give folk mulighed for at validere deres profil.
Der kommer vel en del reklame krone ind som kunne gå til disse nye tiltag, man behøver vel ikke at hæve prisen hele tiden ?
Jeg skal ikke blande mig i hvordan Amino.dk gør deres arbejde, men hvorfor er der 5 ansatte tilknyttet Amino.dk ? 1 person kunne drive siden hvis ikke alting skulle godkendes, eller er jeg forkert på den ?