Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Platugler skal ud af Amino, her er mit forslag

Side 1 ud af 32 (319 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:34 | Låst
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,8 stjerner givet af 26 person

Kære venner

Vi har i stigende grad problemer med folk der sælger ting på Amino.
Næsten hver dag er der folk der sælger falske mærkevarer, ulovligt parallelimporterede varer, varer der aldrig kommer frem til køber og meget andet.

Det er jo super at vi kan handle med hinanden, men et kæmpe og stigende problem at det medfører ulovligheder på Amino og mange bliver i øjeblikke snydt.

Jeg hører om svindel flere gange om dagen og det vil jeg gerne dæmme op for.

Min ide er, at man skal være Plus medlem for at sætte noget til salg i "Jeg har et godt tilbud til dig". Det vil betyde at personen skal købe Amino Plus med et kreditkort/dankort og det vil nok afskrække de fleste svindlere.
Jeg er helt med på, at hard core svindlere sikkert kan snyde os med falske kort etc. men hvis vi bare kan fjerne 99% af platuglerne, vil det også være super.

Og så vil det også have den effekt, at folk der tjener gode penge på at markedsføre sig på Amino, de giver lidt igen til det vi skal drive portalen for.

Jeg er helt med på at mange i starten vil forsøge at omgå reglerne ved at lave deres tilbud andre steder. Men det kan vi ret let styre, ved nogle admin funktioner, som superbrugere og moderatorer kan bruge.

Hvad syntes du?

De bedste hilsner

Martin

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  CFO Solutions ApS Skrevet kl. 17:37 | Låst

Hej Martin,

Jeg synes det er et super godt forslag!

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:38 | Låst

Martin Thorborg:
Hvad syntes du?

Sæt iværk!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:39 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jamen, det er jo et glimrende forslag. Yes

Da det jo også er et debatforum mere end en handelsplads er det jo fair nok, at man skal have et plusabonnement for at kunne lave "salgsannoncer". Og ydermere endnu et incitament for at bruge penge på et abonnement.

Fra Hadsten
Tilmeldt 29. Jan 09
Indlæg ialt: 4780
Fra  Nielco IT OnlineSynlighed.dk Skrevet kl. 17:40 | Låst

Martin, det er en fantastisk god idé til et ud af flere tiltag, der kan dæmme op for svindelforsøgene, og de som slår plat på Aminos gode navn! Skype-Smile

Dbh. John

OnlineSynlighed.dk | Søgemaskineoptimering (SEO), Google Ads, Facebook Annoncering og Online Reputation Management.
Kontakt os på mail@onlinesynlighed.dk eller telefon +45 70 13 63 23
Find mig på LinkedIn

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 17:40 | Låst

Henrik Koudahl:
Sæt iværk!

Kunne ikke sige det bedre. Big Smile

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 11
Indlæg ialt: 192
Fra  Kamikaze Software Skrevet kl. 17:42 | Låst

God ide. Passer også fint med "You gotta spend money to make money!"

Tilmeldt 26. Jun 10
Indlæg ialt: 1584
Skrevet kl. 17:48 | Låst

Svindel foregår alle steder! ... Næsten!

På amino, Den blå, gulgratis, telefonsalg, avisannoncer osv.

Det bør sku være op til folk selv, at vurdere om tilbuddet er i orden

Jeg bryder mig generelt ikke om "at folk skal mades". 

I stedet for at begrænse, så kunne i jo give Amino+ brugere den fordel at de fik fremhævet annonce. (Hvis det er for at sælge flere amino+ abo)
Hvis i VIL made folk, så sæt en advarelse i kategorien der hedder "Husk inden du handler med folk på nettet, at tjekke op på dem blah blah blah...."

Edit: Skal lige tilføje, at jeg ikke er imod Amino+. Og at jeg godt kan forstå pointen i at man skal bruge penge, for at tjene penge. Men hvis man lige vil af med noget hurtigt, så er det nemt at sætte det på Amino. 

Der er imo forskel på dem der smider 7 annoncer op hver dag om det samme, og dem som engang imellem vil sælge deres brødrister.

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12314
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 17:54 | Låst
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mark MK:

Svindel foregår alle steder! ... Næsten!

På amino, Den blå, gulgratis, telefonsalg, avisannoncer osv.

Det bør sku være op til folk selv, at vurdere om tilbuddet er i orden

Jeg bryder mig generelt ikke om "at folk skal mades". 

I stedet for at begrænse, så kunne i jo give Amino+ brugere den fordel at de fik fremhævet annonce. (Hvis det er for at sælge flere amino+ abo)
Hvis i VIL made folk, så sæt en advarelse i kategorien der hedder "Husk inden du handler med folk på nettet, at tjekke op på dem blah blah blah...."

Edit: Skal lige tilføje, at jeg ikke er imod Amino+. Og at jeg godt kan forstå pointen i at man skal bruge penge, for at tjene penge. Men hvis man lige vil af med noget hurtigt, så er det nemt at sætte det på Amino. 

Der er imo forskel på dem der smider 7 annoncer op hver dag om det samme, og dem som engang imellem vil sælge deres brødrister.

Hej Mark

Den advarsel har stået der meget længe og folk falder i alligevel.
Jeg er helt med på at det ikke er Amino's ansvar at beskytte folk, men hvis vi super let kan fjerne 99% af svindlen og samtidig tjene lidt, så er det da et super tiltag i mine øjne.

De bedste hilsner

Martin

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 17:59 | Låst

Martin Thorborg:

Den advarsel har stået der meget længe og folk falder i alligevel.
Jeg er helt med på at det ikke er Amino's ansvar at beskytte folk, men hvis vi super let kan fjerne 99% af svindlen og samtidig tjene lidt, så er det da et super tiltag i mine øjne.

Jeg har ligesom Mark ik set den besked nogen steder... Men kunne det evt ik være et forslag, at indrykke den omtalte besked i en rød box over alle tråde, som er i kategorien "jeg har et godt tilbud til dig"?
Så vil alle se den!

Amino+ forslaget ændre næppe det store, men det giver Amino en økonomisk fordel Smile

PS der er mindst ligeså tit folk, som klager over en service, som de har købt på Amino. De fik ik det aftalte, der var mangler, betalingen kom ik osv... Så bedre skiltning med "vær opmærksom på blablabla", det må vel være vejen frem...

Side 1 ud af 32 (319 indlæg)