Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Surftown påberåbe sig force majeure?

Side 8 ud af 11 (108 indlæg)
Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 18:49
Hvor mange stjerner giver du? :

Boysen:
Nej istedet tjekker jeg Casper´s profil banner, for når den er synlig, er jeg sikker på at alt andet er online, inkl. mine egne sider :)

Det kan du bande på. Du kan også holde øje med min Google Plus :P

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 19:07
Hvor mange stjerner giver du? :

 selvfølgelige dækker de ligger overfor det sted der var jordskred og mine tanker går nu meste på at der ikke kørte tog da skinner skred ned og folk mister deres hjemmesider er ikke det værste tænk vis havde kørt tog på dette tidspunkt eller tog var gået i stå, nu køre jeg jo næsten hverdag med tog så kan se hvor jorden skred

hvem kan være i tvivl de er dækket ind af force majerure  ingen tvivl  der , de er dækket ind .

At måske bedste placeret dog kunne de ikke vide at kloaknet ikke kunne klare vandmasser som slukker strøm mv, dette burde Københavns kommune havde klaret bedre, der er har jo lang tid været oppe der ville komme flere tropiske skyller i Danmark vi har gjort noget så det ikke vil gå så galt.

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 20:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Sikke noget vrøvl? Hvem har bildt dig det ind? Det er ihvertfald komplet nonsens

Det er det i allerhøjeste grad ikke. Jeg kan se at du ud fra din udtalelse IKKE har arbejdet med sådanne situationer.

Jeg har så arbejdet i Beredskabsstyrelsen, en af de styrelser, som kan erklære denne form for undtagelsestilstand. Som private IKKE kan påberåbe sig UDEN at staten har sagt god for det.

Jeg giver ikke tre hestepærer og fire rådne æbler for Wikipedia, hvis artikler kan være skrevet af folkeskoleelever der har fået for meget æblemost. :)

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 20:46
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikael christiansen:

At måske bedste placeret dog kunne de ikke vide at kloaknet ikke kunne klare vandmasser som slukker strøm mv, dette burde Københavns kommune havde klaret bedre, der er har jo lang tid været oppe der ville komme flere tropiske skyller i Danmark vi har gjort noget så det ikke vil gå så galt.

Helt enig. Men force majeure og et under-dimensioneret kloaknet er bare ikke det samme. Hvis det havde kostet menneskeliv eller ganske voldsomme ejendomsødelæggelser, kunne det måske komme på tale. Men ikke fordi der trænger vand ned i kældre.

Det skal måske gentages at under force majeure dækker almindelige forsikringer heller ikke. Det vil de gøre i mange af de her tilfælde, medmindre man som Surftown vælger at installere el-skabe i kælderhøjde.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 21:02
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:

Mikael christiansen:

At måske bedste placeret dog kunne de ikke vide at kloaknet ikke kunne klare vandmasser som slukker strøm mv, dette burde Københavns kommune havde klaret bedre, der er har jo lang tid været oppe der ville komme flere tropiske skyller i Danmark vi har gjort noget så det ikke vil gå så galt.

Helt enig. Men force majeure og et under-dimensioneret kloaknet er bare ikke det samme. Hvis det havde kostet menneskeliv eller ganske voldsomme ejendomsødelæggelser, kunne det måske komme på tale. Men ikke fordi der trænger vand ned i kældre.

Det skal måske gentages at under force majeure dækker almindelige forsikringer heller ikke. Det vil de gøre i mange af de her tilfælde, medmindre man som Surftown vælger at installere el-skabe i kælderhøjde.

Det er Faktisk ganske alm. med Elskab i kælder højde , problemet var bare vand masser, det var kloak netværk i parat til at tage i mod , husk det var en række heldig ting der gjorde det ikke kostet menneske liv tog ikke kørte på de spor der skred ved svanemølle at der hurtigt var folk der hjalp de mennesker ud ad biller der lå under vand at bitte små ting gjorde forskelle kunne sagtens havde gået meget værre en af de vigtigste ting der gjorde der ikke skete kaos var tidspunkt en lørdag aften hvor folk ikke er på arbejde væk fra myldre tids trafik tænk vis dette vejr havde slået igennem 16.00 trafik på en mandag

i alt kan vi glade for i alt dette tidspunkt at folk kunne nyde regnvejret fra deres lejligheder

i alt hvorfor skal der være menneskeliv tabt før det er en katastrofe.



 

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Roskilde
Tilmeldt 23. Aug 09
Indlæg ialt: 149
Skrevet kl. 22:40
Hvor mange stjerner giver du? :

ppehrson:
Beredskabsstyrelsen, en af de styrelser, som kan erklære denne form for undtagelsestilstand. Som private IKKE kan påberåbe sig UDEN at staten har sagt god for det.

 

Sludder. force majeure er ikke en undtagelsestilstand der kan erklæres, men en situation der gør at der, i særlige tilfælde, kan erklæres undtagelsestilstand.

Force majeure er, uanset din mening om wikipedia, ganske rigtigt som der står:  "Force majeure er en hændelse man ingen indflydelse har på, og som ikke kan forudsiges".

I bund og grund er det kun domstolene der (efterfølgende) kan afgøre om der har været tale om force majeure.

Kim

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Dette er ikke, har ikke været eller bliver nogen sinde force majeure. Der skal så utrolig meget til før dette bliver force majeure, at det er nonsens at tale om fortsat. Som jeg tidligere har skrevet, så bør man mere interessere sig for om stområdet beslutter, at var stormfald...

Jeg må indrømme, at jeg ikke helt forstår hvordan Mikael kan se at det helt sikkert er force majeure?

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 23:06
Hvor mange stjerner giver du? :

http://da.wikipedia.org/wiki/Force_majeure her forklares hvad force majeure ved tvivle er det domstole dømmer

kan være du enig det ikke var stor skyller og forsikringsdelskaber vil altid kæmpe men en ting er sikker det var ikke en lille skyller men , den værste i Danmark historien http://vejret.tv2.dk/artikel/id-41395726:vild-video-skybrud-skabte-kaos-på-få-minutter.html

jeg er rimelige sikker på , det var en vild skyller og ikke hel almindelige noget der sker derfor er de dækket ind , men der kommer sikkert et retslige efterspil

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 23:16
Hvor mange stjerner giver du? :

@Mikael, efter som du henviser til wikipedia, vil du så kalde regnvejret for en naturkatastrofe?

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 23:17
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Mikael, man kunne jo uden de store problemer forudse, at sådan noget kunne ske. At det ikke er sket før er jo kun en tilfældighed. At det er det værste i Danmarkshistorien kan jo uden de store problemer modargumenteres. Fordi det sker i København gør jo ikke, at det er det værste. Der har været masser af vilde storme i Danmark gennem de sidste mange år, men ingen har gjort, at der er blevet erklæret force majeure. Som så mange har sagt, så ændrer klimaet sig og dermed kan man forudse sådanne ting.

Når du skriver at de er dækket ind, hvad mener du så? Dækket ind har jo intet at gøre med om der erklæres force majeure eller ej. Under alle omstændigheder må man jo håbe at surftown er forsikret og at stormrådet beslutter, at det var stormflod, da erstatning så vil falde væsentlig hurtigere. Om de berørte kunder så får noget ud af det, det tvivler jeg igen på, med mindre man forsøger et civilt søgsmål.. Det ville være interessant at se hvad en domstol ville sige - om surftown har handlet groft uagtsomt eller ej - det har jeg meget svært ved at sige.

Side 8 ud af 11 (108 indlæg)