Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Surftown påberåbe sig force majeure?

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:
Konstruktiv kritik er fint, men hvis man ik selv har en bedre løsning eller kan komme med forbedringer, så er det vist bedre bare at acceptere, at tingene af og til ik går som ønsket, men at de personer, som tager sig af problemerne gør deres bedste...

Den eneste løsning jeg har kunnet se i dette scenarie er flytning af domænerne.

Hvilket jeg så er påbegyndt, og når dette er gjort så opsiges 26 webhoteller.

Køb ren argan olie her

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:02
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Dvs. det ene er oppe uden filer, det andet er lige så dødt som pis.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 28. Feb 11
Indlæg ialt: 316
Fra  db web ApS Skrevet kl. 22:14
Hvor mange stjerner giver du? :

Fashion-Seller:

Hvis folk er så kloge, hvorfor kommer de så ik med nogle løsningsforslag? Der er da intet nemmere, end at sidde i sin kontorstol og hakke alle andre ned.

Hvordan ville du have håndteret krisen i Japan? Ville du melde noget ud, for derefter at ændre det flere timer senere, for derefter igen at ændre det og ændre det? Bare fordi du ville melde noget ud?

Konstruktiv kritik er fint, men hvis man ik selv har en bedre løsning eller kan komme med forbedringer, så er det vist bedre bare at acceptere, at tingene af og til ik går som ønsket, men at de personer, som tager sig af problemerne gør deres bedste...

Jeg har skam accepteret at det hele sker, og har ikke selv en bedre løsning end dem, er jeg sikker på.

Men jeg sidder som kunde og kunne godt tænke mig mere info om hvordan det hele ser ud og ærlige svar på ventetiden.

Jeg er skam 100% sikker på at de gør deres bedste for at få det hele op at køre, de er jo ikke interesseret i at miste kunder :)
Men det er bare så sindsygt vigtigt at holde sine kunder i hånden og ikke slippe dem før det hele har ordnet sig!
Det er go kundeservice, og så er jeg sikker på at folk ikke ville sidde her og brokke sig over dem :) 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:33
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 4,5 stjerner givet af 8 person

Jeg er nødt til at komme med mine tanker på hele det her nedbrud. 

Først og fremmest, så skal jeg være ærlig at sige at jeg ikke bryder mig specielt meget om SurfTown, men det er primært deres forretningsmetoder. Jeg kan kun være glad for at mange kolleger i branchen viser sig mere professionelle end SurfTown ved ikke straks at fare ud med kampagner og så videre, for at hugge kunderne. 

MEN!

Få nu lidt fakta på plads, kære mennesker. SurfTowns servere stod IKKE i kælderen. Det er den centrale eltilslutning til den bygning de er (var) i, som er problemet. 

Hvorfor har nødstrømmen ikke taget over? Nødstrøm er rigtig ofte (også i hævede datacentre!) placeret nede ved jorden, fordi der er tale om meget, meget tunge motorer som ville ryste hele bygningen fra hinanden hvis de stod f.eks. på 3. sal.

Om det er klogt at lægge et datacenter ved havnen kan diskuteres, men fakta er også at i denne sag er problemet ikke en oversvømmelse der er sket på dén konto. Hvis de havde haft lokation i et andet ramt område så kunne det samme meget vel være sket, selvom der er langt til havnen.

SurfTown har foretaget et valg at flytte deres udstyr til et nyt datacenter, måske netop for at undgå det her kan ske igen? Men det er værd at tage med, at de har rigtig mange ansatte på arbejde som har slæbt servere i lortevejr og transporteret dem igennem vandmasser, for at kunne få en stabil drift på benene igen. 

Folk snakker om redundans (muligvis ikke lige her, men andre steder) og "tryk på en knap for at flippe over i et andet datacenter" - men hvis nogen kan lave en fornuftig business case på, hvordan man kan drive georedundant hosting i spitze klasse faciliteter, og sælge dit produkt til 20 kroner om måneden, så giv mig lige et praj, for så skal vi sgu snakke forretning sammen.

Altså.. Ja, det er godt nok træls det der er sket, ja - for fanden hvor man ærgrer sig og for fanden hvor har man lyst til at skælde de idioter ud.. Men hvad ville du gøre hvis du stod i deres situation?

Hvis du mister "tusindvis af kroner" på, at dit site er nede i et par dage - så har du et budget der tåler at du vælger noget hosting der er redundant på flere lokationer - for det er tydeligvis vigtigt for din forretning. 

Jeg er ikke på nogen måde ansat i eller har forbindelse til SurfTown, som sagt så bryder jeg mig end ikke om deres metoder, men det betyder ikke at jeg ikke kan se tingene fra deres side.

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:47
Hvor mange stjerner giver du? :

Godt input Frands, og jeg er til dels enig. Nu spænder Surftowns løsninger op til 299 / mnd, men ellers korrekt. Jeg taber også penge for hver time , men man skal gøre det samlet regnestykke op. Hvis jeg skulle have betalt 500 / ekstra om måneden i de to år jeg har haft hosting ved Surftown, for en (måske) mere stabil hosting, så er det økonomisk stadigvæk mere rentabelt det her (på trods af de ikke er kommet op endnu).

Personligt, vil jeg fremadrettet have min DNS hosted 1 sted, og så have to hoteller ved forskellige udbydere jeg kan switche i mellem ved nedbrud. De er synkroniseret (heldigvis har jeg ikke noget brugerdata). 

Fra Viby J
Tilmeldt 24. Feb 07
Indlæg ialt: 604
Fra  HelpSoft ApS Skrevet kl. 22:51
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Personligt, vil jeg fremadrettet have min DNS hosted 1 sted, og så have to hoteller ved forskellige udbydere jeg kan switche i mellem ved nedbrud. De er synkroniseret (heldigvis har jeg ikke noget brugerdata). 

Det kan selvfølgelig være en prisbillig model på en slags ekstra sikkerhed, så længe man ikke har dynamisk data - og så længe TTL på ens DNS ikke er alt for høj. Men har du ikke dynamiske data i f.eks. din strømpebiks? 

/Frands - HelpSoft ApS

Mangler du et SSL Certifikat? Vi sælger billige SSL certifikater 

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 22:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Der er måske et issue, men jeg det burde jeg også kunne løse relativt simpelt. Eventuelt med noget datadump, der sendes til en Gmail ved hver ordre.Det kræver selvfølgelig lidt håndarbejde, hvis uheldet skulle være ude.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 01:09
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Frands:
Jeg er ikke på nogen måde ansat i eller har forbindelse til SurfTown, som sagt så bryder jeg mig end ikke om deres metoder, men det betyder ikke at jeg ikke kan se tingene fra deres side.

Well said, Frands! Dit indlæg er det bedste, der er skrevet herinde om den sag.. Jeg er hellere ikke medlem af Surftowns fanklub og bliver det aldrig, men ret skal være ret..

Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 01:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Frands:
Men det er værd at tage med, at de har rigtig mange ansatte på arbejde som har slæbt servere i lortevejr og transporteret dem igennem vandmasser, for at kunne få en stabil drift på benene igen.

Nu har jeg været på Østerbro (ligesom Surftown) siden i lørdags, kun afbrudt af en køretur til Frederikssund i dag. Og jeg har altså haft ganske fint vejr det meste af søndagen hvor der kun var en lille byge i en times tid, og hele dagen i dag. Og jeg havde ingen problemer med nogen vandmasser på min tur til Frederikssund.

Jeg skal på ingen måde gøre mig klog på hvor lang tid det tager at flytte servere, men vejret har i hvert fald ikke været imod dem.

Frands:
Folk snakker om redundans (muligvis ikke lige her, men andre steder) og "tryk på en knap for at flippe over i et andet datacenter" - men hvis nogen kan lave en fornuftig business case på, hvordan man kan drive georedundant hosting i spitze klasse faciliteter, og sælge dit produkt til 20 kroner om måneden, så giv mig lige et praj, for så skal vi sgu snakke forretning sammen.

Og omvendt snakker dem der forsvarer Surftown om hvad kritikerne ville forvente hvis der nu var sprunget en A bombe, og sammenligner det med katastrofen i Japan... Vi snakker altså om at der er kommet vand i en kælder, så er det måske en smule ude af proportioner, at begynde med sådanne sammenligninger. I øvrigt betaler vi 299 kr. om måneden, for vores webhoteller. Om det gør det lettere at få en god business case ud af det ved jeg ikke, men gør det i hvert fald 15 gange lettere, end med dit regnestykke :o)

Som sagt har jeg ingen ideer om hvor hurtigt man kan løse sådan et problem, men jeg synes efterhånden at tiden for hvad man kan forvente, er ved at være gået.

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 02:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg begynder snart at få ondt af Surftown, sådan for alvor! Det er fandme ikke sjovt, det her :-( At skulle genskabe et par servere eller 3 driller som regel rigeligt - men et helt datacenter, som fysisk skal flyttes og derefter genskabes?! Pue ha... Få installeret en kaffemaskine som det første, siger jeg bare! Det har allerede været, og bliver sikkert nogle lange timer for de teknik-gutter. 

Fra en nørd til en hel flok derude ønskes de i hvert fald held og lykke med at komme online hurtigst muligt! 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Side 5 ud af 11 (108 indlæg)