Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Surftown påberåbe sig force majeure?

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 1. Oct 08
Indlæg ialt: 53
Skrevet kl. 09:10
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er nu lykkedes mig at få downloaded en kopi af databasen fra surftown.

I den forbindelse vil jeg begynde at se på mulighed for hosting eller backup hosting et andet sted.

Jeg vil gerne have min egen server eller ihvertfald en server der med garanti er mindre påvirker af andre brugere - samt en løsning der, mere eller mindre, har en backup i tilfælde som disse.

Samtidig skal alt backend være ordnet, og supporteret - jeg kan kun basis programmering i php og mysql.

24/7 support er også et must.

Jeg har kigget hos Rackspace og deres managed hosting - nogle bedre Danske alternativer?

Michael

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 10:34
Hvor mange stjerner giver du? :

Shit hvor er det frustrerende. Er netop stået op og kan stadig se, at min site er nede Sad

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:04
Hvor mange stjerner giver du? :

Sasa, jeg kan om nogen sætte mig ind i din situation :-). Jeg har selv fået genskabt 4 af mine aller vigtige sider udfra en ældre backup. Det er langt fra optimalt, men så er vi i luften. Da jeg alligevel ikke kan lave mere før de kommer i svinge, så vil jeg gerne hjælpe dig videre så godt jeg nu kan. Send min evt en PM hvis du har nogle filer lokalt.

Fra København
Tilmeldt 31. May 07
Indlæg ialt: 1528
Fra  37 oktober Skrevet kl. 11:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:

Sasa, jeg kan om nogen sætte mig ind i din situation :-). Jeg har selv fået genskabt 4 af mine aller vigtige sider udfra en ældre backup. Det er langt fra optimalt, men så er vi i luften. Da jeg alligevel ikke kan lave mere før de kommer i svinge, så vil jeg gerne hjælpe dig videre så godt jeg nu kan. Send min evt en PM hvis du har nogle filer lokalt.



Hvad gør du så når dine sider kommer i luften via Surftown?

Kanon at du vil hjælpe. Det sætter jeg pris på. Jeg fortog en backup for et par uger siden, problemet er bare at der er sket MASSER af ting på hjemmesiden siden. 

Head of PPC hos Obsidian Digital Se mere på min profilside.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 11:16
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg har lige fået bekræftet at de gerne skulle overskrive det som jeg har lavet pt.

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 17:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Kelleren:

24/7 support er også et must.

Det tror jeg godt du kan undvære ... 24x7 koster kassen, især på managed hosting. Personligt tager jeg 999kr/mdr for 24x7 adgang til vagthavende tekniker (hvilket som oftest er mig selv) og det er så vel og mærke pr dedikerede server du har. 

Hvad er det du hoster som er så vigtigt at det ikke kan vente til næste morgen? :-)

Mikjaer Aps laver managed hosting, vi snakker dansk og vi har løsninger i alle prisklasser :-)

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:09
Hvor mange stjerner giver du? :

John Sahl:

jjn:
Købeloven siger 100% klart, at dette IKKE er force majeure

Dokumentér gerne den påstand?

Hej John

Prøv at tage et kig i Købeloven :-) Eller på retsinfo - det skal utrolig meget til før der erklæres force majeure. Det er stort set kun krig og generalstrejker osv. det bliver erklæret.

I stedet for at tale om force majeure, bør man nok i stedet lytte til hvad Stormflodsudvalget kommer frem til, når man når så langt.

"Den danske katastrofeordning udvides med loven endnu engang og omfatter fra den 1. juli 2010 både stormflodsskader, stormfald samt skader forårsaget af ekstreme oversvømmelser fra vandløb og søer." - taget fra fra Nordisk Forsikringstidsskrift (http://www.nft.nu/nb/node/1524)

Der er ingen tvivl om at hvis de kommer frem til at det er stormfald, så dækker forsikringen (hvis man har en sådan), hvis ikke, så bliver det interessant at se hvad der så sker for f.eks. Surftown. Det ville nu undre mig utrolig meget hvis ikke man kommer frem til at det var stormfald, men lad os nu se.

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 18:12
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg undersøgte lige Stormrådets webside og der står følgende:

Konsekvenser af skybrud den 2. juli 2011

I forbindelse med det kraftige skybrud, som navnlig ramte Københavnsområdet lørdag den 2. juli 2011, undersøger Stormrådet i samarbejde med DMI og Naturstyrelsen lige nu, om der er områder, som kan være ramt af ekstrem oversvømmelse fra vandløb og søer. Stormrådet forventer inden for en uge at kunne give en umiddelbar indikation af, hvilke områder der i givet fald kan være tale om, og hvor der som konsekvens heraf kunne blive tale om erstatning fra oversvømmelsesordningen.

Stormrådet opfordrer under alle omstændigheder til at tage kontakt til sit forsikringsselskab, hvis man er blevet ramt af en oversvømmelse.

Spørgsmål om oversvømmelsesordningen kan rettes til Stormrådets sekretariat på tlf. 32 66 90 00.

http://www.stormraadet.dk/Sider/Forside.aspx

Fra Esbjerg
Tilmeldt 23. Sep 05
Indlæg ialt: 4105
Skrevet kl. 18:28
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg tjekker hverken twitter, facebook, surftown.dk og ikke engang min egen side... når jeg skal se om mine sider er kommet online.

Nej istedet tjekker jeg Casper´s profil banner, for når den er synlig, er jeg sikker på at alt andet er online, inkl. mine egne sider :)


Sorry Casper Stick out tongue

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 18:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Mikkel Mikjær Christensen:
Det tror jeg godt du kan undvære ... 24x7 koster kassen, især på managed hosting. Personligt tager jeg 999kr/mdr for 24x7 adgang til vagthavende tekniker (hvilket som oftest er mig selv) og det er så vel og mærke pr dedikerede server du har. 

Det er sgu da ret billigt på en managed server... Tror da vi betaler omkring 90 euro for vores 24/7 som unmanged (per dedikeret server/måned).. Men det er så også med reaktionstid indenfor 15 min...

Side 7 ud af 11 (108 indlæg)