Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Surftown påberåbe sig force majeure?

Side 11 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 4. Feb 08
Indlæg ialt: 1314
Fra  Kirstens Quilt Skrevet kl. 00:12
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Der var tale om skybrud, og det er dækket af de fleste forsikringer.

Der kan aldrig blive tale om stormflod - det er oversvømmelse fra sø, hav, åer eller tilsvarende. Her kom vandet jo ovenfra, og ikke fra sø, hav eller tilsvarende.

Umiddelbart har de en god sag for at kalde det force majure. på samme måde som askeskyen blev - i nogen sammenhænge - betragtet som force majeure. Her vil nogen vel også argumentere for, at det var forudsigeligt - vulkanen går i udbrud med nogle 100 års mellemrum. Er det forudsigeligt, eller noget man skal tage højde fro?

Kirsten www.kirstensquiltshop.dk

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:16
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jjn:
I princippet ja, da jeg helt bestemt mener at regnvejret var forudseeligt (i og med klimaforandringerne sker hurtigere og hurtigere). Jeg mener helt bestemt, at det bør prøves af i retten og se hvad retten mener. Det er et svært emne, som bliver interessant at følge.

Jeg syntes det er interresant, for det hele afgøres jo som bekendt af forretningsbetingelserne, som er aftale grundlaget for samhandlen imellem kunden og surftown, hvis du læser punkt 12, så fremgår det tydeligt at de frasiger sig ethver ansvar for noget som helst, hvilket jo kunden har accepteret ved køb.

Derfor er udfaldet af en retsag jo mere eller mindre givet

Fra Ballerup
Tilmeldt 6. Jun 08
Indlæg ialt: 16488
Fra  Poledanser underholdning danser Skrevet kl. 00:19
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jjn:

Mikael, det er ordkløveri. At du ikke mener det var et almindeligt regnvejr (som du er i din gode ret til at mene) gør det fortsat ikke til force majeure.

Du har sagt tror flere gange før da der ingen afgørelse er , jeg kan kun sig du kan kun sige tror og det holder jeg på , man kan ikke både skrive man tror og skrive man er sikker.

jeg holder på jeg tror for jeg er ikke både sikker og tror.

Du holder på du er sikker og tror på samme tid , tror og sikker er ikke samme ord , dette har jeg lært da jeg gik til dansk undervisning

Kan se lidt tilbage i tråden vi var vidste begge for hurtige på aftrækker

vi skriver begge vi tror , der er jo ikke truffet nogle afgørelse endnu

du tror bare mere den veje de er ikke dækket ind

jeg tror mere mod den vej de er dækket ind

ingen os er 100 % sikker da vi begge har skrevet tror , så vi er begge helt enige nærmeste for vi er begge enig om vi tror og vi kan lave mange indlæg om du tror mere end jeg tror eller jeg tror mere end dig

dog enig det ikke var alm. regnvejr forstået , men om nok dækning vedr. force majure er vi begge enig om vi tror begge og er ikke hel sikker , så det gik vidste lidt for hurtigt for os begge to , med disse besvarelser imellem os , vi skulle vidste lige set vi begge har jo skrevet tror , vi kommer derved ikke langt , da vi ikke har fakta endnu om de er dækket eller ej

jeg vil i hvert fald sige undskyld , skulle lige bremset i og sagt vi sådan set enig næsten for vi tror og vi kommer ikke længere da der ingen afgørelse er endnu.

Meget kan man mene men da vejret var ualmindelig hård skyller holder jeg på jeg tror de er dækket ind af force majeure.

Igen lige undskyld når jeg kigger tilbage , kunne jeg godt se nu , hvorfor det gik galt, første gang set tror og bagefter skrevet sikker, skulle jeg selvfølgelige lige have på peget det fra første gang jeg så det

poledancer.dk klik bestil shows altid god priser og lange shows

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 00:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Kirsten E:

Der var tale om skybrud, og det er dækket af de fleste forsikringer.

Der kan aldrig blive tale om stormflod - det er oversvømmelse fra sø, hav, åer eller tilsvarende. Her kom vandet jo ovenfra, og ikke fra sø, hav eller tilsvarende.

Umiddelbart har de en god sag for at kalde det force majure. på samme måde som askeskyen blev - i nogen sammenhænge - betragtet som force majeure. Her vil nogen vel også argumentere for, at det var forudsigeligt - vulkanen går i udbrud med nogle 100 års mellemrum. Er det forudsigeligt, eller noget man skal tage højde fro?

Du kan jo forsikre dig i mod alt, så det mener jeg egentlig ikke har så frygtelig meget med sagen lige nu. Det er korrekt at mange forsikringer dækker en del i forbindelse med skybrud, men ikke alt.

Du har selvfølgelig ret i, at det er skybrud, men afgørelsen ligger samme sted.

Jeg synes derimod ikke, på nogen måde, at du kan sammenligne skybrudet over København med askeskyen. At man lukke flytrafikken pga. fare er noget helt andet end at kældre bliver oversvømmet.

 

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:21
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

ppehrson:
eg har så arbejdet i Beredskabsstyrelsen, en af de styrelser, som kan erklære denne form for undtagelsestilstand. Som private IKKE kan påberåbe sig UDEN at staten har sagt god for det.

Det kunne være du skulle genopfriske din viden lidt :-) Det er tydeligt defineret her:

http://www.retssal.dk/?page=emne&id=1680&indexid=371

hvis man nærlæser Surftowns forretningsbetingelser, så er muligheden for at erklære FM hely klar til stede

Fra Aarhus N
Tilmeldt 6. Sep 10
Indlæg ialt: 423
Fra  Jens Juul Nielsen Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Henrik Nielsen:

hvis man nærlæser Surftowns forretningsbetingelser, så er muligheden for at erklære FM hely klar til stede

Hvad mener du? Surftown kan jo skrive hvad de vil. Jeg har lige kigget på deres betingelser og så vidt jeg kan se, så har de stort set fraskrevet sig alt ansvar i alle henseender. Jeg havde ikke kigget deres betingelser igennem, da jeg skrev det med et civilt søgsmål mod dem. Det kan muligvis være svært nu, hvis de har (som jeg læser det) fraskrevet sig ansvaret.

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 00:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

jjn:
Hvad mener du? Surftown kan jo skrive hvad de vil. Jeg har lige kigget på deres betingelser og så vidt jeg kan se, så har de stort set fraskrevet sig alt ansvar i alle henseender. Jeg havde ikke kigget deres betingelser igennem, da jeg skrev det med et civilt søgsmål mod dem. Det kan muligvis være svært nu, hvis de har (som jeg læser det) fraskrevet sig ansvaret.

Jeps, og det åbner købeloven også op for at man kan. Det har surftown gjort, og dermed er der ikke noget forkert i at de erkærer FM ... men igen, jeg er ikke jurist :-)

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 01:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Jannik Hansen:

Det er sgu da ret billigt på en managed server... Tror da vi betaler omkring 90 euro for vores 24/7 som unmanged (per dedikeret server/måned).. Men det er så også med reaktionstid indenfor 15 min...

Den pris er så selvfølgelig oveni prisen på selve serveren ... de fleste kunder syntes det er øgerpriser og accepterer så at de må ringe indenfor åbningstiden, hvilket egentlig også var formålet med gebyret :-)
Så er der dem som reelt har behov for at kunne få fat i os ... de betaler :)
Side 11 ud af 11 (108 indlæg)