Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Kan Surftown påberåbe sig force majeure?

Side 6 ud af 11 (108 indlæg)
Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 02:21
Hvor mange stjerner giver du? :

Anders,

Surftown har selv valgt at blive så store, som de er og kender derfor risikoen.

Når det er sagt.

Surftown kan IKKE påberåbe sig "force majeure". Det er noget der gøres fra statslig hånd, og noget der sætter alle forsikringer osv. ud af spillet og i virkeligheden aktiverer en form for undtagelsestilstand. Det er IKKE noget der sker på grund af en mindre, lokal oversvømmelse.

At Surftown har valgt en usikker form for placering, da strømforsyningerne kunne stå under vandspejlet under en oversvømmelse er IKKE noget de kan give naturen skyld for. Det er kun deres egen inkompetence/mangel på fremsynethed de kan give skylden og de vil ganske givet være erstatningspligtige hvis de får påkrav fra kunder, og deres forsikring vil ikke dække disse erstatninger da deres sikkerhedsforanstaltninger var uforsvarlige. Sådan en serverpark skal naturligvis være 100% væk fra risiko for vand - også strømtilførslen.

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra Aarhus
Tilmeldt 9. Mar 10
Indlæg ialt: 695
Skrevet kl. 02:33
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg forsvarer dem på ingen måde - jeg siger bare, at jeg har ondt af dem, for jeg synes ikke nogen fortjener det her. Karma og mulig uheldig placering af datacenter eller ej. 

Vh Anders Eiler

Founder @herodesk.io

 

Herodesk er et simplere og billigere helpdesk system til danske iværksættere og webshops.

Tilmeldt 9. Apr 08
Indlæg ialt: 315
Skrevet kl. 02:40
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er jeg ikke uenig med dig i. Det er en skod situation at stå i. Men de har jo et eller andet sted selv defineret de forskellige lokationer af deres udstyr?

Live Cam Chat - danske og europæiske piger chatter online - Dansk LiveCam

 

Fra København
Tilmeldt 1. Jun 06
Indlæg ialt: 6114
Fra  Mikjaer Consulting ApS Skrevet kl. 02:43
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

ppehrson:

Surftown kan IKKE påberåbe sig "force majeure". Det er noget der gøres fra statslig hånd, og noget der sætter alle forsikringer osv. ud af spillet og i virkeligheden aktiverer en form for undtagelsestilstand.

Sikke noget vrøvl? Hvem har bildt dig det ind? Det er ihvertfald komplet nonsens.

Fra Kolding
Tilmeldt 5. Sep 09
Indlæg ialt: 523
Fra  All Creative A/S - Vejle Skrevet kl. 05:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Godmorgen til alle

Jeg kan så med glæde konstatere at natten har været god ved mig (og måske de fleste andre surftownkunder)
Mine data på web er tilbage og hjemmesiderne oppe at køre igen
Håber så på at opleve en stabil mailforbindelse i dag også

En tak til surftown fordi de ikke bare har siddet med hænderne i skødet, men samtidig et håb om at de har taget ved lære og derfor kan håndtere en krisesituation endnu bedre hvis det skulle blive aktuelt (hvilket jeg absolut ikke håber)

Trods et par frustrerende dage og megen usikkerhed bliver jeg hos surftown som min primære udbyder, men vil nu nok lave et par tiltag der kan gøre generne minimale hvis der skulle opstå større eller mindre nedbrud igen.

God tirsdag til alle...

Kim Thranborg / Projektleder hos All Creative A/S / www.allcreative.dk

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 06:56
Hvor mange stjerner giver du? :

Det er dejligt at høre det går fremad for jer andre. Jeg må nok være jordens uheldigste surftown kunde med 2 webhoteller på 2 servere, som endnu ikke er kommet op...

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 07:57
Hvor mange stjerner giver du? :

Casper Schneidereit:
Det er dejligt at høre det går fremad for jer andre. Jeg må nok være jordens uheldigste surftown kunde med 2 webhoteller på 2 servere, som endnu ikke er kommet op...

Alt mit er heller ikke kommet op endnu, men jeg er 100% sikker på at det kommer Snart[TM], og jeg ved at der er folk som knokler konstant på at sørge for at det sker.

En fysisk retablering af så mange servere, så mange kunder på en helt anden lokation, det ER bare imponerende, uanset at alle ikke er tilbage i luften endnu!

Surftown, godt gået, trods alt!

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:00
Hvor mange stjerner giver du? :

Du kan vel næppe bygge denne 100% sikkerhed på det snart sker, i de input der er kommet fra twitter/facebook/bloggen? 

Fra Borup
Tilmeldt 3. Feb 06
Indlæg ialt: 213
Fra  Autohenter.dk Skrevet kl. 08:06
Hvor mange stjerner giver du? :

Vi har nok ikke den samme definition på Snart[TM] ;-)

Jeg arbejder selv med IT til hverdag og ved hvor uforudsigeligt en restore proces kan være, specielt rent tidsmæssigt.

Fra Nykøbing Falster
Tilmeldt 17. Jul 08
Indlæg ialt: 5906
Fra  Casper Schneidereit A/S Skrevet kl. 08:13
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ville det så ikke have været mere hensigtmæssigt at fortælle, en restore proces kan være meget uforudsigelig tidsmæssigt, i stedet for at skrive "natten til tirsdag" - for bare at tage et eksempel :-).

Side 6 ud af 11 (108 indlæg)