Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 19:38
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg er smigret over at være blevet nævnt, men den ære kan jeg vist ikke tage på mig ;-)
Jeg ville selv sige Arnold Peter Møller og Mærsk Mc-Kinney Møller.

Dbh Martin

Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 21:45
Dato: 31-03-2007 17:17:31
Forfatter: Lasse Burholt
Dato: 28-03-2007 07:34:55 Forfatter: Carsten Jacobsen
Dato: 27-03-2007 22:37:29 Forfatter: Anette/Inloco

Jeg ville have foreslået en kvinde for princippets skyld, men jeg kan ikke lige se, hvem det skulle være... hmm....

Caroline Søborg Ohlsen er måske et bud?

Jeg var engang til et fordrag med hende, hvilket virkelig var spændende.

mvh Carsten

Og Caroline Søborg Ohlsen er....?

Hun hedder Caroline Søborg Alhefeldt i dag. Hun grundlagde Mousehouse, der så vidt jeg husker var det første firma i DK, der lavede hjemmesider.

Mht. kvindelige iværksættere, synes jeg ikke, at man skal negligere den betydning, som kvinder har haft for mandlige iværksættere - f.eks. Emma McKinney Møllers betydning for Mærsk. Folk synes sikkert, at jeg er ekstremt gammeldags, men jeg kan godt lide tanken om, at iværksætterens ægtefælle får halvdelen af æren, når vi taler om den største iværksætter. Tietgen (mit bud på Danmarks største iværksætter) var gift med Laura, har dog ikke kunnet finde materiale, der viser hendes betydning for ægtemanden.

Til slut lidt mere baggrundsstof om Danmarks største Iværksætter (og alt for lidt om hans hustru):

http://www.fynhistorie.dk/node/5700

Kh. Kristian

Tilmeldt 28. Mar 07
Indlæg ialt: 31
Skrevet kl. 11:48
Jeg vil også mene at ordet "Iværksætter" kan forstås på mange måder - men hvis man se på hvad det kort og godt står for: At sætte noget i værk, vil jeg mene at det er lige meget om man laver en IT-sucess, et banebrydende produkt eller banker en stor virksomhed op og får den solgt. Hvis man skaber nye ideer, arbejdspladser og tør at starte noget op hvor branchen måske er gået i stå, sætter man noget i gang. Det behøver ikke at virke eller være i gang i 10 år for at være en succes. Mit bud på den største er både A. P. Møller og Mærsk Mc-Kinney Møller.

Mvh

Thomas - Iværksætter med et par "børn" på bagen.

Fra Silkeborg
Tilmeldt 11. Aug 06
Indlæg ialt: 743
Fra  Kommunikationspartiet Renegade Leadership Skrevet kl. 12:33
Jeg grubler stadig over, hvem jeg skal nominere, men ét er sikkert: Den største iværksætter skal findes ved at se bort fra personlig økonomisk gevinst og i stedet, som mange af trådens debattører i øvrigt også gør, fokusere på evnen og den latente trang til at skabe værdi i samfundsmæssig og mere end økonomisk forstand - selvom det er svært at adskille helt.

Hvis man gør dette gentagne gange uden at være født med en guldske i munden - så er vi ved at have en profil... tænker stadig, for der er heldigvis rigtig mange forbilledlige kandidater.

Mvh.
René

Fra Brønshøj
Tilmeldt 1. Oct 06
Indlæg ialt: 446
Skrevet kl. 13:12
Jeg lægger min stemme på familie Kirk Christiansen og hvis det skal være kun en så bliver det Ole Kirk Christiansen - lego. Udover at have haft et fantatisk produkt, var De/han en fantastisk forretningsmand af den gamle skole........
Dyb respekt herfra 

Anne Fogel - smykker med mod
Tilmeldt 12. Nov 06
Indlæg ialt: 99
Skrevet kl. 21:50
I al beskedenhed, så må jeg være den største ;-)

Tommy Duus

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 22:07
Kvindelige iværksættere...hmm...der er Charlotte Sparre f.eks. - og hende med...ehm...tøj?....smykker? - som havde en makker, der sprang fra og løb med det hele hvorpå hun blot startede op selv - sej kone.

Alle de enlige mødre der er startet op med en lille biks af en eller anden slags - DE er imponerende IMO :)

Dronningen er vel også en slags iværksætter - hun har skabt sig en kunstnerisk karriere sideløbende med fuldtidsjobbet som dronning, det er altså også ret sejt.

Af mandlige:

Lars Larsen kan jeg ikke tage med - fordi han havde vilkår som ligger et stykke fra hvad vilkårene er i dag - sådan som jeg læser hans bog.

Men Klaus Riskjær Pedersen imponerer mig - han er en tumling der rejser sig igen lige meget hvor meget man skubber til ham - og Cybercity var sgu lidt af en genistreg!

Mærsk er også et godt eksempel på en genial iværksætter, men en benhård mand som måske ikke har været så bekymret over de ting man bekymrer sig om i dag - børnearbejde, fair trade, miljøbeskyttelse osv - det var ikke rigtig moderne da han gik i gang :)

Mvh

Mette

Fra Randers
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 2018
Skrevet kl. 22:21
Hvad med Frank Rasmussen (Telmore)? Han har da haft gang i et pr virksomheder, der er gået hen og blevet store succeser og med hans nye teleselskab Bibob.dk er han godt på vej med endnu et selskab, der nok skal lave ballade i branchen.
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 00:56
MetteSkagen

At nævne Dronning Margrethe i en tråd om DK s ubestridt største iværksætter, pga

lidt klatmalerier og håndarbejde, gør at man da får natkaffen helt galt i halsen

Talte vi om DK s mest isenesatte, ville hun klart være værdig til en plads.

Fra Sayulita
Tilmeldt 14. Aug 07
Indlæg ialt: 1407
Fra  Psykoterapeut og parterapeut Skrevet kl. 06:52
Men det at være iværksætter er jo i den grad også en selv-iscenesættelse :)

Mette

Side 5 ud af 7 (62 indlæg)