Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 08:38
Hvor mange stjerner giver du? :
I mine øjne er Prins Henrik da en større iværksætter end Dronningen, hvis vi skal blive i den royale genre. Han købte et faldefærdigt vinslot med marker der ikke blev dyrket noget nævneværdigt på. Han har fået vendt det til en stor produktion af gode vine, både 1. vine og 2. vine i rød, hvid og rosé.

Sønnike Prins Joachim har også succes med landbrug, og har gennem samarbejdet med De 5 Gårde fået landsdækkende distribution, og dyrker råvarer som indgår i forskellige produkter. Selv min lokale bager (i Nordjylland) får mel fra prinsen til deres Schackenborg rugbrød.

mvh Carsten
Tilmeldt 14. Jul 05
Indlæg ialt: 575
Skrevet kl. 09:51

At Henrik og Joachim er større iværksættere end Dronningen er der nok ikke tvivl om,

Men at nogen af dem skulle være blandt DKs ubestridt største iværksættere, er da vist

at lade den royale kæde hoppe fuldstændigt af

Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:59
Dato: 24-07-2007 09:50:35 Forfatter: Hans

At Henrik og Joachim er større iværksættere end Dronningen er der nok ikke tvivl om,

Men at nogen af dem skulle være blandt DKs ubestridt største iværksættere, er da vist

at lade den royale kæde hoppe fuldstændigt af

Helt enig

mvh Carsten
Fra Vadum
Tilmeldt 7. Nov 05
Indlæg ialt: 862
Skrevet kl. 23:53
Dato: 24-07-2007 08:37:48
Forfatter: Carsten Jacobsen: Selv min lokale bager (i Nordjylland) får mel fra prinsen til deres Schackenborg rugbrød

Uha, DET er Danmarks bedste rugbrød!(undskyld, OFFtopic...) :)

Fra København
Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 263
Skrevet kl. 14:30

Jeg synes det er Lars Larsen. Det kan godt være at han er ved at gå lidt kold på hans gamle dage, men han har startet det hele op fra bunden. 

Fra Kalundborg
Tilmeldt 14. May 05
Indlæg ialt: 539
Fra  HosKejser Skrevet kl. 14:41

Morten og Co fra Freway må da være  et  rigtig godt bud. Det  er jo en kæmpe maskine de har fået knaldet op fra bunden 

Supply Chain blæksprutte

Tilmeldt 8. May 07
Indlæg ialt: 4467
Fra  Remy Skrevet kl. 15:01

Kurt Thorsen... Helt sikert Yes

Hvordan kan i overhovedet nævne Prins Henrik & Prins Joachim. Det er sku da ikke Iværksætter. De har sku da ikke bygget en skid op. Det er købt og betalt af bla. mig..

Fra Kibæk
Tilmeldt 25. Apr 07
Indlæg ialt: 1453
Fra  ClickStarter Skrevet kl. 16:15

Velux's grundlægger Villum Kann Rasmussen er nu også et godt bud... startede fra scrath med et godt produkt og er nu en gigant på markedet... ;-)

Simon Spies er måske en af de sjoveste iværksættere ;-)

Tilmeldt 14. Feb 08
Indlæg ialt: 1
Skrevet kl. 18:43

Udmærkede bud. Jeg stemmer også for, at Simon Spies er (var) en af de sjoveste - og faktisk blandt de største i min optik.

Jeg er dog, efter læsning af "Kompagniet" (om ØK, Østasiatisk Kompagni), der især handler om 'gründeren' himself H.N. Andersen, ved at være overbevist om, at han står som den mest lysende stjerne på iværsætterhimmelen. Sammen med A.P. Møller og C.F. Tietgen. Ikke for at at forherlige fortiden, men iværksætterne fra 1850 og hundrede år frem er blandt dem, der er nået længst og videst omkring i forhold til den tid, de har været igang. Blandt de mere nutidige (men dog nyligt afdøde), mener jeg at Bøje Nielsen var en storspiller af kaliber - virketrang og risikovillighed (og sindssyge) gik hånd i hånd i de store tider for ham.

Men ja, H.N. Andersen (ØK) - læs bogen og bliv inspireret! Især giver memoirerne anledning til håb i svære tider... Citat: "For H.N. var de hårde opstartsår uden indtjening, og nogen gange med underskud, blot et midlertidigt bump på vejen". Han så efter min mening tingene i et meget stort perspektiv.

MVH 

Tilmeldt 17. Feb 08
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 18:59

Der er mange tænk på LEGO, MÆRSK, DANFOSS, GRUNDFOS, JYSK,

personligt mener jeg nok JYSK/Larsen eller LEGO/Kirk Kristiansen

Side 6 ud af 7 (62 indlæg)