Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:39
Hvor mange stjerner giver du? :
Medens vi lyncher Claus Riskjær i en anden tråd, så kunne det være interessant at diskutere, hvem der er Danmarks største iværksætter gennem tiden.

Ikke for at læfle for Thorborg, men personlig har jeg dyb respekt for Thorborg - men føler bare ikke, at han er Danmarks største, da han "kun" har startet net-baserede virksomheder. No offence.

Fyren fra Skype kunne måske nævnes, Maersk, eller Grundfoss?

Hvad synes i?
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:43
Thorborg selvfølgelig! :-))

Definitionen på en iværksætter er vel en som starter noget nyt og innovativt? - det må Martin da siges at have gjort i fulde træk!

EDIT: Mærsk er da også godt med!

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 16:47
Thorborg er helt klart en læmpe iværksætter med en super personlighed - men hvorfor Danmarks største?
Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 16:49
I medierne er han?!

Han forstår da at gøre sig kendt, med de forskellige medier han nu bevæger sig i!

Fra Ribe
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 2069
Fra  ActiveWebs A/S Skrevet kl. 16:49
 > Medens vi lyncher Claus Riskjær i en anden tråd,
så kunne det være interessant at diskutere, hvem der er Danmarks
største iværksætter gennem tiden.

Som Christoffer skriver kommer det nok helt an på hvad definitionen af
en iværksætter skal være i denne her sammenhæng - en der har startet
noget meget innovativt? en der har startet mange succesfulde
forretninger? en der har drevet sin forretning til noget stort? der er mange muligheder :)

> Ikke for at læfle for Thorborg, men personlig
har jeg dyb respekt for Thorborg - men føler bare ikke, at han er
Danmarks største, da han
"kun" har startet net-baserede virksomheder. No offence.

Cybercom var da en fysisk butik ;)

Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 16:55
Der er jo den oplagte med Lars Larsen, som vel godt kan sige at have opnået en vis succes.
Og ellers en sådan lidt mere up to date kandidat Jesper (kan ikke lige huske efternavnet) fra just-eat.
Fantastisk koncept og udførelsen har været  helt i særklasse.

Peder

Fra Århus
Tilmeldt 13. Apr 05
Indlæg ialt: 633
Skrevet kl. 17:20
Dato: 13-03-2007 16:43:17 Forfatter: STEENBECK

Thorborg selvfølgelig! :-))

Definitionen på en iværksætter er vel en som starter noget nyt og innovativt? - det må Martin da siges at have gjort i fulde træk!

EDIT: Mærsk er da også godt med!

Martin har mig bekendt aldirg startet et nyt og innovativt firma... men derimod forbedret allerede eksisterende løsninger, hvilket jo self også kan kaldes "innovativitet" (gud hvor jeg dog hader det ord).

Tænkte (ligesom Sune) med det samme på Lars Larsen, men han har jo "kun" én success i bagagen. Sidder febrilsk og leder efter navnet på en gut/gutinde der har formået at klaske noget op gang på gang på gang... 

EDIT: Det var da Peder der kom op med Lars Larsen... :)
Fra Klostertorvet 6, 2. tv 8000 Århus C
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 1541
Skrevet kl. 17:31
Er det nødvendigt at have været involveret i en fantastisk masse succesfulde projekter for at være en stor iværksætter?
Jeg syntes da bestemt at man kan være kandidat selv om man kun "har fået et enkelt barn".
Men det kan da godt være at det bare er mig...

Peder

Fra Allerød
Tilmeldt 28. Mar 05
Indlæg ialt: 3352
Fra  MediaMouse ApS - Trykkeri Skrevet kl. 22:27
  Der er mange store iværksættere.

Jeg tror det kan være svært at sætte finger på "den største", da feltet er ret bredt.
Lars Larsen er helt klar en af de største inden for sit område som jeg vil betegne som "købmandsskab".

Der er f.eks. også Fogs automobiler. Ålen fra Zentropa er jo også en iværksætter, men absolut inden for et andet område end Lars Larsen. Riskjær vil jeg også, uden at blinke, påstå er en iværksætter (men hans økonomiførelse er mere tvivlsom).

Men hvordan skal den største måles? På antallet af succesfulde virksomheder? Antallet af glade medarbejdere? Økonomi? Antallet af sportsvogne eller størrelsen på poolen?

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 23:06
For mig er den størate iværksætter en person som har sat en masse virksomheder i gang med succes, kokken Claus Meyer er sådan en person, det kan godt være at de ikke ligger på Maersk eller Lars Larsen niveau, men han er en rigtig iværksætter i mine øjne.
Side 1 ud af 7 (62 indlæg)