Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks ubestridt største iværksætter...? Hvem er det?

Side 2 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Gjøl
Tilmeldt 29. Jan 07
Indlæg ialt: 132
Skrevet kl. 23:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Efter min opfattelse er der ingen over og ingen ved siden af...

C. F. Tietgen

Medstifter af DFDS, Store Nordiske Telegrafselskab, Spritfabrikkerne, Tuborg, Sukkerfabrikkerne, Københavns Telefonselskab, Esbjerg Havn, involveret i omdannelsen af B&W til aktielselskab, og involveret i etableringen af en række andre firmaer, herunder Københavns Sporveje, flere jernbaneselskaber og et grønlandsk mineselskab. Bekostede endvidere færdiggørelsen af Marmorkirken.

Klart, at han havde en fordel som ingen dansk iværksætter har i dag, i kraft af direktørstillingen i en af de førende banker, Privatbanken. Men alligevel er hans portefølje imponerende, han er uden sammenligning den største serieiværksætter i dansk erhvervsliv.

Kristian

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:33
Der er RIGTIG mange...! Hvis man skærer feltet ned til de nulevende, så finder man mange bare ved at se på de 50 rigeste danskere:

Graver man i historien vil det være muligt at finde mange iværksættere, som har betydet meget for Danmarks / verdens historie, men måske ikke nødvendigvis er blevet rige af det. Store iværksættere har ikke nødvendigvis tjent mange penge.

Martin Thorborg fik jeg en særdeles sympatisk opfattelse af i lørdags, der ændrede min opfattelse af ham, fra værende lidt snoppet og kort for hovedet (gud ved, hvorfor jeg havde den opfattelse), til at være helt nede på jorden, og med stor viden og engagement bag sig. Havde det meget behageligt i hans selskab. Dog mener jeg ikke, at han er Danmarks største iværksætter igennem tiden. At påstå det, er vist at fedte lidt for meget i dette forum....  Jeg kan dog godt lide hans direkte og kontante måde, og vi ved med sikkerhed, at han ikke er ude på at snyde nogen... (ala Riskær, Bruhn, mv)

Fra Herlufmagle
Tilmeldt 10. Nov 06
Indlæg ialt: 3019
Fra  Lysfelt ApS Skrevet kl. 23:49
Fra 6920 Videbæk
Tilmeldt 29. Mar 05
Indlæg ialt: 904
Fra  EDZO Skrevet kl. 08:03
Et af mine bud er Herman Salling, der startede Salling og Dansk Supermarked. Jeg er for øjeblikket ved at læse bogen om ham ("Giganten") og han har formået at være forud for sin tid, kombineret med den helt rigtige timing og godt købmandsskab.

EDZO - Håndlavede accessories til mænd, som butterflies, bælter og hatte.

Fra 7100 Vejle
Tilmeldt 25. Apr 06
Indlæg ialt: 1337
Skrevet kl. 08:35
Dato: 14-03-2007 08:02:43
Forfatter: Kurt Moskjær Andersen
Et af mine bud er Herman Salling, der startede Salling og Dansk Supermarked. Jeg er for øjeblikket ved at læse bogen om ham (''Giganten'') og han har formået at være forud for sin tid, kombineret med den helt rigtige timing og godt købmandsskab.

Han er da et rigtig godt bud i hvert fald :D

Personligt hælder jeg også lidt til Mærks...

Men  det er jo umuligt !.. der er jo 1000 !

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:55
Er man iværksætter, når man arver sin virksomhed?

I øvrigt kan jeg ikke rigtig bruge en kåring af "den største" til noget.

Det interessante er vel, hvem vi andre kan lære noget af.

Jeg selv har nok lært mere af de mindre (som ligner mig selv) end af Lars Larsen, Mogens Amdi Pedersen, Simon Spies, Janus Friis, Kurt Thorsen og hvem der ellers måtte poppe op i bevidstheden.

mvh Hans

Tilmeldt 6. Dec 05
Indlæg ialt: 92
Skrevet kl. 09:10
- Mit bud : Mads Skjern, han formåede at skære igennem i en vanskelig tid

Med venlig hilsen

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 15:13

Dato: 14-03-2007 09:10:08 Forfatter: DEVO
- Mit bud : Mads Skjern, han formåede at skære igennem i en vanskelig tid

Mads Skjern... den er jeg med på .. han ejer jo mere eller mindre den by..

Fra Aabenraa
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 589
Fra  ABAKOMP ApS Skrevet kl. 15:48
Dato: 14-03-2007 08:55:17
Forfatter: Hans Stokholm Kjer - fra Kjers Kommunikation

I øvrigt kan jeg ikke rigtig bruge en kåring af ''den største'' til noget.

Det interessante er vel, hvem vi andre kan lære noget af.

Jeg selv har nok lært mere af de mindre (som ligner mig selv) end af Lars Larsen, Mogens Amdi Pedersen, Simon Spies, Janus Friis, Kurt Thorsen og hvem der ellers måtte poppe op i bevidstheden.

mvh Hans

Tja.. jeg er ikke helt enig, jeg har jo lært en masse af feks. Riskær og Thorsen.. jeg ved da nu 100% hvordan jeg IKKE vil drive min forretning. Og det er jo også en slags lærdom... Men pga. det vil jeg nok ikke bevidst se dem som de største iværksætter

Hilsen

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 00:20
Største, bedste, mest kendte eller etc.

Jeg startede tråden for at få nogle af de større navne frem - og det synes jeg vi løbende får. Men ellers er jeg enig, det er svært at kategorisere dette.
Side 2 ud af 7 (62 indlæg)