Nu spørger jeg sikkert dumt, men hvorfor skal Stine forholde sig til det? Når jeg sender min bil på værksted, så er jeg også totalt ligeglad med, hvilket værktøj, uddannelse, certificater mm det kræver at have et autoriseret værksted, jeg fokusere på mit problem, samt den løsning mekanikeren kommer frem med. Så er resten sådan set hans ansvar. Derfor kan jeg heller ik se, at Stine i den omtalte sag, skal forhold sig til noget som helst. For hvis hun skulle sætte sig ind i tingene, så kunne hun ligeså godt selv uddanne sig til, at blive designer... Der er vel også en grund til, at man køber ekstern ekspertise? Jeg gætter på, at det altid skyldes manglende evner, kompetance eller tid. Så hvis prisen er for lav, og ikke dækker de timer, som designeren måtte have brugt, så er og bliver det designerens skyld. Hun er selv kommet med tilbuddet, og derfor er det også hende selv, som har regnet sig frem til evt tidsforbrug mm. |
Som kunde skal man vel altid forholde sig til det man køber? Ellers ender man måske med at blive skuffet - som det er sket her. Jeg tror der er mange skuffede kunder overalt - hele tiden. Og til syvende og sidst handler det jo som regel om manglende information...
Køber man et hus køber man jo heller ikke bare "et hus", lejer man lokaler til sin butik er det jo heller ikke "bare lokaler"... Men det er vist hele den forretningskultur der er omkring denne branche der burde sætte fokus på det emne her, som man gør i så mange andre brancher.
Det korte og det lange er at Stine m.fl. har ret i at hun bør gå videre med sagen...
...og, ja - kritik til Designeren... Men et forlig er nu som regel, alligevel det bedste...