Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte kopiering af webshop?

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)
Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 13:55
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Alle,

Så til min store overraskelse denne shop her til middag

xxx

Jeg har selv MissMartins.dk

Jeg har betalt for en dyr designer og programmør og er rigtig glad for min resultat, og vi arbejder stadig på sitet.  Og så bliver man da noget kun så ked af det, når man ser en direkte kopiering af ens shop. Det er godt nok frækt synes jeg.

Er der noget man kan gøre når det er i så stort et omfang, eller er det bare ærgerligt?

Mvh Stine

Jeg har valgt at fjerne dele af dette indlæg. Jeg har dermed ikke anerkendt at være forpligtet hertil, ligesom jeg ikke har taget stilling til, om indlægget indeholder injurier eller ej.
Jeg forbeholder mig at lade indlægget vise igen, hvis nogen direkte til mig kan godtgøre, at den påstand, der er anført i indlægget er sand. Men generelt er Amino et forum, hvor man holder en fri men respektfuld tone, hvorfor jeg altid forbeholder mig retten – men således ikke en forpligtelse - til at fjerne indlæg, som jeg ikke mener er i overensstemmelse med “god Amino tone”.

Dbh Martin
(Viceværten)

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:01

Uhmm.. jeg synes ikke rigtig jeg kan se noget direkte kopiering blandt de to webshops?

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 14:04

Du kan ikke se at design er ens samt alle funktioner osv. som er på siden? Synes godt nok den er meget ens :(

Fra Farum
Tilmeldt 1. Aug 09
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 14:13

Hej Stine

Problemet er nok at man med udtrykket "direkte kopiering" forventer en 100% tro kopi, og ikke "bare" at mange ting ligner hinanden.

De to sider har da helt sikkert fået "inspiration" fra samme sted, men hvor ved du fra at det er den anden side der er "inspireret" af din side og ikke omvendt?

Mikkel Elmholdt - Freelance softwareudvikler
MEconsult - www.meconsult.dk

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 14:18

Direkte kopiering var måske også for meget sagt, men fik da godt nok et chok da jeg gik ind på den, og derfor ordvalget ;)

hvis man sidder og surfer rundt derinde, så er det de helt samme funktioner, opsætninger osv osv.

Bare ærgerligt man har betalt en designer så mange penge for at lave et design og det her så sker.

Tænker bare der findes jo en masse netshops, hvorfor gå ind og lave det samme som sin konkurrent

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:18

Den er sikkert designet af samme designer, som nok har brugt samme grundskabelon.

Fra København
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 975
Fra  Ubivox ApS Skrevet kl. 14:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 4 person

Stine Vestergaard:
Du kan ikke se at design er ens samt alle funktioner osv. som er på siden? Synes godt nok den er meget ens :(

Altså nu ser begge sider ud til at være bygget op i standard shop systemet Magento:

http://www.magentocommerce.com/

Derudover er der jo et vist sæt funktionalitet m.v. man forventer der er på en shop og det er derfor også en del af Magento og de plugins de forskellige folk bruger, så jeg ser ikke det helt mærkelige i at funktionalitetsdelen m.v. overlapper. De fleste webshops ligner faktisk rigtig meget hinanden.

Hvad angår designet så er det ligesom funktionalitet ofte påvirket meget af at der er en række måde at præsenterer varer på i en webshop så de ender også ofte ret ens.

Hvad angår eventuelt sammenfald af billedestørrelser og placeringer m.v. så kunne man fristes til at tro at både din udvikler og den anden shops udvikler har taget udgangspunkt i et offentligt tilgængeligt tema til magento eller lignende og så rettet lidt til histen og pisten og derfor kan det føles ens.

Set fra et design perspektiv så er der ikke ret meget i de to shops der er ens, ud over begge bruger primært sort og hvidt (hvilket er ganske normalt for de fleste designere der forsøger at signalere luksus) og så et par friske farver.

Kigger man nærmere i kildekoden på de to designs så benytter de umiddelbart begge det samme grund tema fra magento med et par modifikationer i form af baggrundsbilleder osv:

* @category    design
 * @package     default_blank
 * @copyright   Copyright (c) 2009 Irubin Consulting Inc. DBA Varien (http://www.varien.com)
 * @license     http://opensource.org/licenses/afl-3.0.php  Academic Free License (AFL 3.0)

Så mit bud er at der ikke er tale om nogen form for kopiering, men basalt set to webudviklere/designere, der har taget det samme standard shop system (magento) og taget det standard tema der følger med og rettet til til histen og pisten.

Hvis din leverandør har solgt dig shoppen under anden forudsætning end at det var et standard magento-system med et tilpasset tema (at de f.eks. havde kodet tingene fra bunden), så ville jeg overveje at tage en snak med dem i stedet.

Kopiering virker der ikke til at være meget af i det her tilfælde, set med tekniske og grafiske øjne. beklager. :-)

Fra Næstved
Tilmeldt 17. Aug 09
Indlæg ialt: 272
Fra  Danish Online Outlet ApS Skrevet kl. 14:20

Jeg vil give dig ret. De minder rigtig meget om hinanden! Du skal nok lige starte med at hive fat i din designer og høre hvor personen har fået inspirationen fra.

Men det er desværre svært at gøre så meget ved det da den ikke er direkte kopieret.

Mvh.
Daniel

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 14:21

Det ved jeg at den ikke er ;)

Men blev da virkelig ked af det da jeg så det, men der er nok intet og gøre ved det. Forstår bare ikke man har samvittighed til at lave samme side som konkurrenten.

jeg har som sagt også selv fundet inspiration, men meget fra mange udenlandske sites og mange forskellige.

Er synes jeg bare alle de features osv. som er på min side, f.eks. varekurv der ruller ned osv osv. det er ret det samme

Fra Tårs
Tilmeldt 12. Dec 07
Indlæg ialt: 942
Skrevet kl. 14:23

Jeg syntes dog heller ikke at designet er noget speciel personlig designet, nærmere en standard skabelon...... uden dog at have forstand på disse skabeloner i webshops.

Side 1 ud af 9 (82 indlæg)