Hva har koderne med selve designet at gøre? Der står i starten af indlægget, at hun har betalt DESIGNEREN 12.000 kr for designet, og at en anden person har stået for selve programmeringen. Dvs der må være ydeligere et beløb i spil til programmøren... EDIT: Det blev så understreget tydeligt senere i tråden. Jeg skulle have læst alt, før jeg kommenterede... ;D |
ScanDix - Software & Webservices:Stine,
Jeg kan jo sagtens forstå dig, men der skal altid være balance i tingene. Derfor prøver jeg her at tage den beskidte rolle og være den kritiske... Rygklappere er altid nemmere at støve op... :-)
Hvor mange timer har designeren brugt? Ikke blot på design, men på at HJÆLPE DIG frem til det du gerne ville? Møder? Filarkivering? Softwareinvesteringer? Evt. uddannelse? Telefonsamtaler? E-mail korrespondance... Det løber altsammen op og ja, så kan man mene om man vil ift. designerens erfaringer med informationsdeling under processen, men 12000 ér altså ikke mange håndører i dagens Danmark. Er det desuden inkl. moms ?
Og så skal du måske spørge dig selv - hvor mange timer ville det have taget hvis det skulle have været anderledes, og dermed til hvilken tilsvarende pris? Og ville du med hånden på hjertet have været villig til at betale dét det koster?
Så hvis jeg tager en lav timepris for at designe en bunke t-shirts for dig, som vel og mærke er lavet ud fra en standard skabelon af en t-shirt, hvor du så har tilføjet en bunke customized elementer, så vil det være okay at når jeg har modtaget betalingen opretter jeg et t-shirt firma og kopierer hele kollektionen?
Er det ikke lidt i samme boldgade, havde egentlig troet der var en form for sikkerhed for køberen i sådan en situation. Men der er selvfølgelig brodne kar allesteder.