Har tidligere skiftet design. Og denne gang tænkte jeg, at nu vil jeg med ind over alt, for og skabe et meget brugervenligt design, samt et design jeg selv har "strikket" sammen, men bare ikke selv kunne udforme.
Jeg har skrevet 15+ word dokumenter der beskriver ned i mindste detalje, hvordan min designer skulle designe siden og min programmør programmere siden.
Alt det jeg har betalt hende for at lave har hun selv brugt. Tror derudover også hun selv har brugt alt design til visitkort, gavekort og retursedler, og bare skiftet logo. Hvorfor ikke?
Jeg ved godt jeg skal fokusere
I det tilfælde ville jeg ikke vente 2 min. på at få en advokat ind over. For går ud fra at du har al informationen gemt og korrespondancen.
Så bare pres på, og med den undskyldning hun giver, som virker vag, så skal Du nok komme frem til en løsning der giver dig penge retur og fjernelse af lignende ting.
Men det forhindrer ikke nogen i at plagiere i morgen ud fra hvad man kan se.
Men med dine informationer in mende, så ville jeg ikke snakke mere med hende, men blot skriftligt meddele hende at tingene overgår til advokat.
Der er klar forskel på at fortælle en desinger jeg vil have tingene der og der og så have en lang skriftlig beskrivelse.
Jeg ved godt jeg skal fokusere på mine kunder, og det gør jeg self. i stor stil, er rigtig rigtig glad for alt det jeg har opbygget, og ikke mindst stolt.
Det kan jeg godt forstå. Og som jeg skriver, så har jeg filgt dig lidt på sidelinien, og ja du kan bestemt være mega stolt af det du har opbygget. Mener det var i 2005/06 jeg lagde mærke til dig første gang og senere fik du en shop som var meget lyserød (kan ikke huske dit gamle design helt) ikke?
Stine Vestergaard:
Og når ens egen designer går ind og misbruger informationer, kontakter, jeg har givet videre til hende, ja så ved jeg snart ikke :S
Også derfor når du kom med informationen om din skriftlighed og omfanget af den, at jeg mener du bare skal gå efter struben, der er INGEN der takker dig for at være passiv. For meget snak med hende kan stille dig sværere. Gå i sort/hvid mode og lad juraen tale.
Mange mange tak for dine svar.. Tænker bare om det var nemmere og starte helt forfra og få hele designet lavet om, men hvorfor ikke kæmpe for det man har skabt og man er glad for :S
Du har ret ;) Jeg fik min første webshop i 05, i oscommerce, det fineste system ;) Jeg fik så i april 2010 lavet den om, der var den meget grå og lilla, og blev ret hurtig træt af den. Der havde de som lavede den fået helt frit spil til og lave siden, og den var fin til prisen.
Fik så lavet det om igen i oktober 2010, hvor jeg selv har udformet alt, men henvisninger osv osv. ti præcis hvordan det hele skulle strikkes sammen.
Sagen svare vel til at en person har designet et sommerhus og får så en arkitet/entreprenør til at bygge det og måneden efter har det samme firmae nu pludseligt bygget og solgt et hus magen til, til en anden kunde.
Det er ikke sikkert det er ulovligt, men det er godt nok dårlig stil og samtidigt meget risikabelt for designeren, for hvis det slipper ud at din side kan blive kopieret eller allerede er en kopi, er der jo ingen kunder der vil handle der.
Præcis Jacob, det er også meget hendes samvittighed jeg tænker på, hvor er den henne?
Jeg er jo kunden hos hende, så jeg vil da mene at hun skal gøre sit bedste for at tilfredsstille mig.
Ligesom jeg gør med mine egne kunder... Man går jo altid så langt som man kan, for at give den bedst mulige service til kunden.
Og hendes service skal da være ligeså stor.. Tror da næppe nogle tør sætte hende til og lave noget, når hun laver sådan et nummer, hvis de har kendskab til denne situation.
Jeg kan jo sagtens forstå dig, men der skal altid være balance i tingene. Derfor prøver jeg her at tage den beskidte rolle og være den kritiske... Rygklappere er altid nemmere at støve op... :-)
Hvor mange timer har designeren brugt? Ikke blot på design, men på at HJÆLPE DIG frem til det du gerne ville? Møder? Filarkivering? Softwareinvesteringer? Evt. uddannelse? Telefonsamtaler? E-mail korrespondance... Det løber altsammen op og ja, så kan man mene om man vil ift. designerens erfaringer med informationsdeling under processen, men 12000 ér altså ikke mange håndører i dagens Danmark. Er det desuden inkl. moms ?
Og så skal du måske spørge dig selv - hvor mange timer ville det have taget hvis det skulle have været anderledes, og dermed til hvilken tilsvarende pris? Og ville du med hånden på hjertet have været villig til at betale dét det koster?