Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Direkte kopiering af webshop?

Side 8 ud af 9 (82 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 14:43
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg var ikke klar over at hun kopierede KONCEPTET og FORRETNINGEN. Indlægget startede vist blot med beskyldninger om delvist kopi af design og opsætning. Se så er det jo en ganske anden sag...

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Indlæg ialt: 287
Skrevet kl. 14:46

Som skrevet tidligere, fik hun alle word dokumenter, som hun lavede tilbud ud fra, så der var helt klare linjer...

Der er tale om at hun udelukkende har udarbejdet de psd filer som simon skriver, og så sendt dem videre til programmøren.

Slideshow, opsætning, billedebehandling osv. er noget programmøren eller jeg selv har stået for.

Fra Odense
Tilmeldt 10. Feb 10
Indlæg ialt: 709
Fra  . . Skrevet kl. 14:49

Jeg vil gerne beklage mit tidligere indlæg i denne tråd. Indlægget var et spørgsmål til Stine om jeg havde forstået situationen ret - ud fra oplysninger fundet ved simpel Google-søgning og opslag af WHOIS-info for domæner hos DK-Hostmaster. Det var ikke min hensigt at hænge nogen ud, men blot at forstå situationen korrekt.

Stine: hvis jeg har forstået situationen vil jeg mene at du bør holde dig fra designeren fremover.

Fra Hobro
Tilmeldt 29. Apr 08
Indlæg ialt: 229
Fra  DreamAbout.dk Skrevet kl. 14:50

ScanDix - Software & Webservices:

Når jeg sælger et UNIKT skabelondesign til DKK 3.500,- ex. moms gør jeg meget ud af og fortælle om netop det arbejde jeg REELT udfører... Hvis det ikke er godt nok, så må man betale mere, eller finde en anden at handle hos... Det ser umiddelbart ikke ud til at der er tale om skabelondesign i denne sag, men snarere et hélt site, opsætning, billedbahandling, kodning af slideshow osv.

Nej nej jeg tror blot hun har købt design af PSD er. Og så er alt opsætning, kodning af slideshow osv. lavet af en anden. Altså en programmør

Fra København
Tilmeldt 22. May 08
Indlæg ialt: 141
Fra  ScanDix Skrevet kl. 14:51

Så hun har ikke kopieret WEBHOPPEN (som det fremgår af trådens titel) men hun har kopieret DIT ophavsretslige design, dit koncept, og brugt den insiderviden hun fik del i under processen - til at kopiere hele molivitten og sælge det igen/bruge det selv ?

Ja, så er det en advokat - fair nok... afsted med dig...

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 14:52

Ja det er blevet til en lang tråd, og så forstår jeg da helt klart bedre dine svar ;)

Men da jeg oprettede tråden vidste jeg ikke, at det var hendes shop, det fandt jeg først ud af senere.

Da jeg oprettede tråden var jeg bare træt af, at der var kommet en shop det lignede min egen så meget, og ville lige høre ad. Men fandt så frem til at det var hendes kort efter.

Hun vælger dog og benægte det er hendes og siger hun har udarbejdet den for et familie medlem, og det bare var nemmere og købe domæne osv. når hun havde et firma. Familie medlem eller ej giver det hende ikke retten.

Derudover er adressen den samme som hendes egen + brugeren inde på trendsales er fra 1976, altså hendes alder.

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 14:56

ScanDix - Software & Webservices:

Så hun har ikke kopieret WEBHOPPEN (som det fremgår af trådens titel) men hun har kopieret DIT ophavsretslige design, dit koncept, og brugt den insiderviden hun fik del i under processen - til at kopiere hele molivitten og sælge det igen/bruge det selv ?

Ja, så er det en advokat - fair nok... afsted med dig...

Ja måske trådens titel er måske ikke helt korrekt. Men ja man må sige at hun lige har snuppet det hele.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:00

Stine Vestergaard:

Jeg kan jo ikke gøre noget ved ideen og leverandørene, men nu er jeg altså hendes kunde, hvor er samvittigheden?

Der er jeg så ikke helt enig med dig:)

Jeg synes bestemt godt Du kan tage en alvorlig snak med leverandørerne, og bede dem om at tænke sig om før de accepterer hende som kunde, idet hun anvender fortrolig viden om din forretning til at lave en konkurrerende butik.

Nu har Du forhåbentlig skiftet password og tjekket at hun ikke har givet sig selv rettgiheder i din backend ikke?

Hvis dine leverandører ikke vil makke ret, så ville jeg hvis jeg var dig, ganske hurtigt gøre som den historie jeg beskrev tidligere. Sprætte det der sælger op og få syet kopier billigere. Desværre er der firmaer der skal behandles på den måde før de forstår begrebet loyalitet.

Så betal illoyalitet med illoyalitet (helst mindst x10)

Jeg lavede engang et produkt og var klart markedsledende på den type produkter i DK og mere eller mindre også i Polen, Holland og Tyskland. 3 af mine ansatte valgte at kopiere ALT og så lave tilsvarende sammen med den fabrik der producerede for mig. Fabrikken tabte 1.7 mill og de andre har siden fortrudt, man skal ikke finde sig i noget!

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 15:02

Entrepreneur - Jan:
Sprætte det der sælger op og få syet kopier billigere. Desværre er der firmaer der skal behandles på den måde før de forstår begrebet loyalitet.

Dette gøres naturligvis i et andet navn så de ikke ved hvad der ramte dem før det er for sent.

Køb ren argan olie her

Fra Hobro
Tilmeldt 19. Oct 09
Skrevet kl. 15:10

Tøjet er jo en meget fornuftig prisklasse og har et meget skiftende sortiment, så det kan bare på ingen måde betale sig og få det syet.

Tror bare helst jeg vil blande mine leverandører udenom dette. Alt jeg får er fra udlandet, det var noget andet hvis det var i DK synes jeg.

Hun har ikke adgang til shoppens backend på nogen måde og har aldrig haft det :)

Side 8 ud af 9 (82 indlæg)