Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM = Jehovas vidner er de !!!!

Side 2 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 14:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Til James....

Er jeg negativ? --- Ja, der er jeg, JEG ER RASENDE !!!
'''''' Jeg er ikke opvokset i DK , derfor har ikke Jante Love i mig ! Gudskelov!
Og jeg vidste, at jeg skulle være mensa, til at deltage her...
 JEG VIL SELVFØLGELIG, melde hende til politiet, hvor mit anmendelse kommer til at stå i vejen, er jeg fuldstendig ligeglad med !  Jeg ved bare, at der er sag i EU komissionen om MLM og jeg ved, at det bliver ulovligt, spørgesmål er kun -- HVONÅR. Deres forettningsmoral ER uakceptabelt !
 Og James , jeg kan se, at du selv er med i sekten...., men du tilbeder fokerte guder. Måske er du inteligent, ...måske lidt drama qeen, men helt sikkert, -- har jeg ingen respekt for folk , der er med i noget, hvad undertrykker de andre.
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej "Extasia",

Lad nu være med det her, niveauet er simpelthen for lavt til at gavne noget som helst. Der har været masser af diskutioner herinde om MLM og deres forretningsmoral/metoder/om det reelt er noget værd/etc.
Den her tråd virker som et rimelig uovervejet forsøg på at komme af med noget vrede, skriv det ned på et papir og smid det ud - eller diskuter det med en du kender, det her er ikke det rigtige forum.
 
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:56
Hvor mange stjerner giver du? :

> Du tog lige skridtet tilbage ind i det subjektive igen.

Stop nu med det der pjat. Hver gang der er nogle der er bare det mindste smule kritisk kører du løs med det der "subjektiv" argument. Hvis der er nogle her der er subjektive er det sgu dig. Hvis ikke du kan leve med at der er mange der er uenige med dig så er det dit problem.

Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 16:31
Hvor mange stjerner giver du? :
God eftermiddag      
 
(Dette indlæg er IKKE skrevet for at gøre nedgøre MLM, men for at beskrive hvad jeg mener  om venner kontra pyramidespil)
 
Personligt kunne jeg aldrig drømme om at sælge mine venner noget som helst, hvor jeg selv fik en profit ud af det.
Er det venner så ordner man tingene til vennepris(indkøbspris+moms/mindsteløn+moms/eller gratis), ellers er det jo ikke venner, men bekendte og så kan det da godt ske at jeg vil tjene en skilling.
 
Igennem de sidste 15 år er jeg  blevet tilbudt pyramidespilskoncepter 2 gange af den samme ven, og har begge gange takket pænt nej. Hånden på hjertet,...jeg har jo haft 15 år til at analysere på hvorfor han begyndte at tilbyde alle folk han kendte disse spil, og jeg er ikke ikke et sekund i tvivl om at det skyldes grådighed!.  Ja, pludseligt var det meget nemt at se hvilken type han var og jeg og vennerne har tit kunne drage paraleller til personer i andre kredse, der havde lige akkurat den samme type i deres kreds, og som også var godt igang med de samme platnumre.
 
 Derfor er han da også kun en bekendt til mig idag, og han har  iøvrigt ikke nogen af de "gamle" venner tilbage (andet end tosse Kurt).
 
Mvh. Ole
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 17:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Extasia, hvis du er villig til at melde dine venner til politiet i stedet for at tale med dem om problemerne og du mener de har misbrugt din tillid og jeres venskab, er du så ikke bare i samme båd som dem? Bevares, jeg er sikker på at alle herinde har gjort et eller andet som vi kunne blive meldt for, på et eller andet tidspunkt (om det så bare er at gå over for rødt) og jeg ville blive slemt skuffet hvis jeg blev meldt af en af mine venner.

Se jeg har nu heller ikke specielt meget til overs for denne forretnings metode, men jeg har meget svært ved at se hvad det hjælper nogen at du kommer herind med det ene formål at svine ting til - det er jo ikke ret konstruktivt og på et tidspunkt kommer en eller anden til at gå over stregen og så bliver debat tråden lukket.

Måske du kunne fortælle om hvad det var for et firma, hvad der egetlig blev sagt til mødet, hvad der skete efterfølgende og hvad har politiet sagt?
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 17:18
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Helmer.

Du kan tror, jeg har snakket med hende, skrev breve , prøvede at tale i tlf. , men ved du hvad?
Jeg kan ikke når iggennem, ikke fordi det er KUN mit synspunkt, men fordi hun er aldrig alene uden de andre konsulenter, undgå at svare mig konkret. Jeg er ligeglad, da jeg var student, købte jeg eg fede cykkel , ...den var stjolen, men købte den allivel.... HVIS hun betragter MIG som vendine, skal hun også være ærlig og siger som det nu er. Jeg hadder alt det KGB trådt igennem denne brache ;)
M.V.H.
ExtAsia
Tilmeldt 4. Oct 05
Indlæg ialt: 442
Skrevet kl. 17:24
Hvor mange stjerner giver du? :
Det lyder bare helt skørt i min verden, jeg ville aldrig misbruge mine venner på den måde, ikke engang bekendte!

Tja det er jo helt op til dig hvordan du takler sagen fremover , men måske det var bedst for dig og din egen tid/energi og så lade venskabet ligge? Jeg gjorde det efter at en meget god ven jeg havde ikke ville lytte til hvordan han skubbede alt og alle fra sig med sin negativitet... 4 år efter ringer han og fortæller at hans kone vil skilles og alt er ad H til i hans liv og så er man der naturligvis for manden.

Lad din veninde rode med hendes MLM foretagende, hvis i er veninder skal i nok finde sammen igen når det er oversået - hvis ikke så har du blot sparet dig selv for en kamp, det er nemlig ret så svært at overbevise andre om noget de ikke vil overbevises om. imho.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:26
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Extansia

 
Dato: 11/16/2005 2:26:57 PM Forfatter: Extasia

"Til James....

Er jeg negativ? --- Ja, der er jeg, JEG ER RASENDE !!!
' Jeg er ikke opvokset i DK , derfor har ikke Jante Love i mig ! Gudskelov!
Og jeg vidste, at jeg skulle være mensa, til at deltage her..."
 
Du er altså rasende og negativ pga. hvad du mener enkelte personer med deres MLM firma har gjort ved dig. Men hvad har det egentlig med mig at gøre eller med alle andre MLM folk for den sags skyld?
Hvis du bliver snydt i en skoforretning, vil du så boycotte samtlige skoforretninger i verden og melde dem til positiet? Kan du ikke se, at dine udtalelser og holdninger er utrolig fordømmende overfor os uvedkommende? Måske har din veninde ikke håndteret sin forretning på en ordentlig måde, men det er nu engang ikke ens betydende med, at alle andre ikke kan finde ud af det og at alle andre ikke kan finde ud af at adskille forretning og venskab. Det er simpelthen unfair, at du kommer brasende herind på Amino og bebrejder os fuldstændigt uskyldige og uvidende MLM med dine problematiske forhold til denne branche. Som sagt er dette en helt igennem fordømmende adfær.
 
"JEG VIL SELVFØLGELIG, melde hende til politiet, hvor mit anmendelse kommer til at stå i vejen, er jeg fuldstendig ligeglad med !  Jeg ved bare, at der er sag i EU komissionen om MLM og jeg ved, at det bliver ulovligt, spørgesmål er kun -- HVONÅR. Deres forettningsmoral ER uakceptabelt !"
 
Har du overvejet, at det måske er dig der er gal på den. Hvad der er maralsk rigtigt og moralsk forkert vil altid være af en subjektiv størrelse. Uanset hvad man laver eller ikke laver, så er der altid nogen der vil blive stødt over det. Pointen er, at din følelsesmæssige holdning til denne branche ikke er den røde tråd som alle skal rette sig efter og gudskelov for det. Som jeg ser det, så skal MLM have lov til at eksistere. Branchen er faktisk ikke så slem som du gør den til og i sidste ende er det et spørgsmål om frihed til at vælge. Hvis du ikke kan lide MLM, så har du i vesten friheden til at vælge det fra. Benyt dig af denne frihed i stedet for at arbejde på, at fratage andre deres frihed.
 
"Og James , jeg kan se, at du selv er med i sekten...., men du tilbeder fokerte guder. Måske er du inteligent, ...måske lidt drama qeen, men helt sikkert, -- har jeg ingen respekt for folk , der er med i noget, hvad undertrykker de andre. "

Hvad er det for en sekt du snakker om og hvad er det for en gud du mener jeg tilbeder? Hvordan mener du i øvrigt jeg undertrykker folk?
Hvordan har du tænkt dig, at redegøre for dette uden endnu engang at stå min pointe fast med, at du simpelthen bare er fordomsfuld så det er helt forfærdeligt.
 
Jeg kan ikke forstå hvorfor du ikke lægger din kritik op til debat, i stedet for at fordømme os allesammen. Vi er faktisk en hel del MLM folk, som selv ikke bryder os om måden nogen vælger at drive deres MLM forretning på. Har tanken slet ikke strejfet dig, at de mennesker der driver forretningen på en uetisk og ulovlig måde er ligeså upopulær i vores øjne? - Hvis ikke de er mere upopulære, for de giver jo trods alt os allesammen et ry, på baggrund af noget en lille del af dem laver. Hvorfor skal vi allesammen dømmes for et mindre antal menneskers fejltagelser?

Mvh.
 
James
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 15:27
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/16/2005 2:55:42 PM Forfatter: Mikkel deMib

> Du tog lige skridtet tilbage ind i det subjektive igen.

Stop nu med det der pjat. Hver gang der er nogle der er bare det mindste smule kritisk kører du løs med det der ''subjektiv'' argument. Hvis der er nogle her der er subjektive er det sgu dig. Hvis ikke du kan leve med at der er mange der er uenige med dig så er det dit problem.

 
Cry me a river. *buhu*
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9714
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 15:53
Hvor mange stjerner giver du? :

> Cry me a river. *buhu*

Når du bliver voksen kan vi måske fortsætte diskusionen ...

Side 2 ud af 13 (121 indlæg)