Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM = Jehovas vidner er de !!!!

Side 1 ud af 13 (121 indlæg)
Tilmeldt 16. Nov 05
Indlæg ialt: 25
Skrevet kl. 01:13
Hvor mange stjerner giver du? :

Den fenomæn har ramt også mig, ... her på landet :)

Vi ved, at alle de MLM kocepter indebærer. Et grundløst bondefangeri. Sel om i starten det gå godt, (du har seje arbejdskoleger med, der kan tale for dig, du skal bare være der )
OG HER KOMMER DET VÆRSTE :
Du bliver kontaktet og misbrugt af *dine egne  -- venner, bekenter o.s.v.  Velkomende kommer hjem til dig og siger, at det gå supper godt , sidden hun/han er holdt op med det gamle job....  Om du kunne tænke dig det samme....
 I morgen bliver jeg hentet af min vendine, der vil have mig til møde, jeg er så rasende, at hun holder mig for nar, at jeg tage med, giver sidtse chance.... hvis det er pyramida og hun HAR UDNYTTET MIT TILLID, så melder jeg sagen til policiet (sku! ) Og for hun vil køre med mig af sted, få hun det at vide !
         Jeg opmunter og bede jer alle til at prøve at gør det samme, anmelde dem, hvor de kan anmeldes, ..... der er ingen andre middler at bruger immod dem. Jeg hadder dem, for man mister mange venner ,.... ligesom hos JEHOVAS VIDNER.....
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 06:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ja vi er nogle djævelske bæster os MLM folk...
Stik i modsætning til så ophøjede mennesker som dig.

Lad mig se om jeg har forstået det ret...

Du har sagt ja til at deltage til et møde og du er på forhånd negativ som ind i helvede. Derudover har du skjulte intentioner om at melde din "ven" til politiet og... det var hende der holdt DIG for nar???
 
Hvis det er pyramidespil har hun udnyttet din tillid...
 
Jamen det er da selvfølgelig klart, at din ven vil have dig med i et pyramidespil. - Jeg kendte engang en indbrudstyv og det første jeg gjorde var da, at give ham adressen på alle mine venner og en udførlig liste over hvornår de ikke var hjemme... den slags gør man jo for venner ikke sandt?
 
Hvis det skulle gå hen og være pyramidespil, så er det naturligvis dig der sidder inde med evnerne og kompatencen til at fastslå det. Du har gennemskuet det hele - du har jo fjernsyn og abonnement på ekstra bladet.
 
En dejlig lille diskriminerende stikbemærkning kommer du også med mod de kære Jehovas vidner - og selvfølgelig det faktum at du ligefrem "hader" MLM folk.
Derudover opfordrer du folk til at lave stupide politianmeldninger der kun har til formål, at spilde politiets sparsomme tid og resourcer. Men de skal da selvfølgelig ofre sig for dem, som har ondt i røven ikke sandt? - Så kan de 50 uopklarede voldtægtssager ligge og passe sig selv imens.
 
Kort sagt slår du mig ikke som værende lysende intelligent og især da du vælger at poste en useriøs pose opkast på siden klokken halv 2 om natten, for at fortælle uvedkommende mennesker om, hvordan de onde og slemme MLM folk gør livet surt for dig. Det er jo noget der får de mikroskopiske violiner til at spille bravt i din favør.
 
Gør din ven en tjeneste og meld afbrud i morgen. Du kan sgu ikke finde ud af det alligevel.
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 08:23
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 11/16/2005 6:18:53 AM Forfatter: James
Kort sagt slår du mig ikke som værende lysende intelligent og især da du vælger at poste en useriøs pose opkast på siden klokken halv 2 om natten, for at fortælle uvedkommende mennesker om, hvordan de onde og slemme MLM folk gør livet surt for dig.
 
Jeg tolker indlægget lidt anderledes.
Jeg tror faktisk, Extacia er ked af at miste sine venner på grund af pengesager.
 
Jeg er enig i første del af James'' konklusion: Meld afbud til mødet - ingen vil få noget godt ud af, at du kommer.
Jeg er uenig i, at grunden til at melde afbud skulle være, at du ikke kan finde ud af at lave MLM-forretning. Det tror jeg ikke, man kan afgøre ud fra 10 linier skrevet på internettet.
 
Hvis denne tråd udvikler sig til en diskussion mellem James og Extacia, vil jeg opfordre Extacia til at se gennem fingre med James'' personangreb, og jeg vil opfordre James til at holde op med dem.
 
Ligesåvel som det er i orden, at være udelt begejstret for MLM, er det vel også i orden at være udelt imod.
 
mvh Hans
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Jeg kender - og har kendt - flere Jehova medlemmer, og de har aldrig prøvet at "omvende" mig

/Carsten
 
 
 
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:33
Hvor mange stjerner giver du? :

>Jeg kender - og har kendt - flere Jehova medlemmer, og de har aldrig prøvet at ''omvende'' mig

Jeg kender to der er involveret i MLM, og de har begge forsøgt at få mig med på fidusen. Er konklusionen så at Extasias sammenligning er unfair overfor Jehovas Vidner? :)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 09:39
Hvor mange stjerner giver du? :

Mjaa, mest ment som en joke, men ikke desto mindre synes jeg ofte at MLM folk virker mere påtrængende end medlemmer af Jehova. For mange MLM folk er der iøvrigt noget religiøst over deres koncept, men mange har også en mere afslappet holdning til det de laver  

/Carsten
 
 
 
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 12:09
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Hans

Jeg kan godt følge dig og jeg er også på grænsen til at give dig ret... men:
 
Tager man et kig i vores nye debatørs profil under "skriv lidt om dig selv", så står der: "war against MLM"
 
Jeg vil mene, at jeg kan spotte nok i dette indlæg til at fastslå flere ting.
For det første har vi fat i endnu én, der kun har haft kontakt med den negative side af MLM og som sædvanlig skal det ikke gå ud over én... det skal gå ud over alle.
Jeg kan på nuværende tidspunkt fastslå, at hvis vores debatør skulle påbegynde en MLM forretning, så ville det gå galt og det ville det uanset hvor godt et selskab det var... men hvor ved jeg det fra spørger du?
Det er et simpelt spørgsmål om attitude. Der er hverken nogen "kan godt" eller "vil godt" attitude at hente... kun lutter negativitet og efter min mening en yderst fordømmende natur udfra kommentarerne om MLM folkene og naturligvis Jehovas vidner der i dette tilfælde ikke har gjort noget.
 
Det lyser jo allerede langt væk, at personen vi har med at gøre her allerede har lagt sig til rette bag barikaderne. Det har jeg i grunden ikke noget problem med, problemet ligger i at personen jo føler for at erklære branchen krig og det uden at forsøge sig med diplomati og almen åbenhed overfor ny viden.
 
Men som sagt er jeg på grænsen til at give dig ret, hvis ikke jeg er over grænsen. Det er selvfølgelig ikke fair at jeg "overfalder" personen. Med det sagt, så er det vel på sin plads at byde velkommen til endnu en kritiker. Der er sgu snart tale om en helt uomvendelig kultbevægelse af kritikere og jeg ser, at de ikke har besvær med at hverve nye medlemmer. Gad vide om det er en salgsteknik man skulle afprøve? For jo mere negativt noget er, jo mere synes folk at engagere sig i det.
 
Det kunne sgu være sjovt at oprette en annonce i avisen med overskriften:
"Multi level marketing er noget l*** - kom og vær med." - Det skulle ikke undre mig, hvis det ville give langt større respons end når man skrev; "MLM er sgu en ok forretning og blablabla".
 
Det var lidt øregas herfra og en lille undskyldning til det nye skud på stammen.
 
Mvh.
 
James
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 20
Skrevet kl. 12:51
Hvor mange stjerner giver du? :
 

Jeg må indrømme, at jeg undrer mig over, at voksne mennesker sidder og diskuterer en lovlig markedsføringsform på den måde. Jeg mener selvfølgelig MLM. Om det er lovligt eller ej er slet ikke op til os at vurdere. Lovgivningen siger at, de fleste af de åbenlyse MLM-firmaer er det. Og jeg lover jer at, I aldrig bliver enige i den diskussion.

 

De fleste af os herinde er forretningsdrivende i større eller mindre omfang, så lad os lige tage vores forretnings-briller på et øjeblik. Jeg har selv arbejdet med salg og markedsføring i flere år. Jeg har endda været en af de irriterende sælgere, der bliver ved med at ringe op til firmaer og privatpersoner, for at sælge noget. Jeg bliver selv ofte ringet op, både som virksomhed og privat person, af en veltalende sælger. Og ofte skal man være sælger, for at kunne ryste de gode af dem af sig. Uanset, hvor du kigger hen – aviser, ugeblade, bybillede, tv, biograf etc., så er der reklamer for et eller andet produkt, som producenten mener, du ikke kan leve uden. Så er der al den reklame som automatisk bliver sendt til dig på din adresse. Grunden til at firmaerne gider bruge tid og penge på at lave al den reklame, er fordi de er nød til det, for at få kunden til at købe deres produkt. Og gerne flere gange.

 

MLM-firmaer har på en effektiv måde involveret deres kunder i produktet og firmaet, så de har en trofast kundekreds, som aldrig vil købe tilsvarende produkter fra en anden producent. Samtidig sparer de millioner af kroner på markedsføring. Og når de markedsfører deres produkt, så gør de det kun til en lille skare af kunder, som de er næsten 100% sikre på vil købe det. Set med forretnings-briller er det genialt. De fleste af os vil jo også helst hjælpe vores venner, og hvis det produkt de sælger, er et produkt vi alligevel skal have, så køber vi det højst sandsynligt hos dem. Jeg har f. eks. 2 venner, der har hver deres frisør-salon. Det er da altid dem der klipper mig. Dobbelt trofast kundekreds – det er rigtigt smart.

 

Jeg forsvarer ikke MLM fordi jeg sidder og tjener penge på det – tværtimod. De har været en irriterende konkurrent til mig, da jeg var i detailbranchen. Men jeg er træt af at se den evige mudderkast-diskussion om det er ulovligt eller ej på sider som Amino. Om folk udnytter deres venner eller hvad. Hvis folk er modstander af MLM, så er det ikke i de her debatfora de diskussioner hører hjemme. Så må man få fat i de rette politikkere, som vedtager lovene og se om man kan ændre deres holdning. Og de fleste mennesker får blandet pyramidespil og MLM forretninger sammen, men det skyldes for det meste, at de ikke har sat sig ind i det og får deres information fra nettet, som er skrevet af mennesker der ikke har sat sig ind i det. Hvis man vil vide, hvad man skal se efter, for at skille de to ting ad, så se mere på www.forbrug.dk. Og til dem der er bange for at miste deres venner, som er med i MLM, kan jeg kun sige: du holder ikke på dem ved at angribe det de satser på.

 

Jeg ville ønske at, hvis folk skulle diskutere noget omkring MLM kontra traditionel markedsføring, så gør det ud fra et forretningsperspektiv og ikke alt det mudderkast og personangreb.

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:13
Hvor mange stjerner giver du? :
>Jeg må indrømme, at jeg undrer mig over, at voksne mennesker sidder og
>diskuterer en lovlig markedsføringsform på den måde
 
Lovlig og lovlig.... den har hvis været oppe og vende minimum én gang herinde. Hvor vi blev enige om at ordet "gratis" ofte bliver brugt på en, i følge loven, ulovlig metode - samt at den form for markedsføring til private er ulovlig, men kun undgår at blive anmeldt, fordi det er venner det går ud over.
 
Edit: Skal da være den første til at indrømme, at jeg gerne så, at denne tråd ikke var oprettet. Den bidrager ikke med noget nyt.
Tilmeldt 29. Aug 05
Indlæg ialt: 418
Skrevet kl. 13:20
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej Tommy

Du må meget undskylde, men der missede du hele hans pointe totalt. En skam, for det er faktisk et rigtig godt indlæg der blev skrevet. Konkret og informativt.. Du tog lige skridtet tilbage ind i det subjektive igen.
Lær nu at skille legal forretning og illegal forretning ad. En legal forretning kan sagtens blive håndteret på en ulovlig og uetisk måde. Men det gør jo altså ikke forretningsmetoden eller det givne firmaet ulovligt vel!?
 
Mvh.
 
James
Side 1 ud af 13 (121 indlæg)