Så stryg den tanke og kom tilbage med forslag til forbedringer.
En forbedring kunne være en helt anden tilgang til wiki. Hvis det kun handler om at give brugerne muligheden for at se hvad bestemte ord et indlæg omhandler/skriver om, så kan man gøre det på helt andre og bedre måder.
Se fx på min hjemmeside, fx siden om søgemaskineoptimering, ude i venstre side kan du se at der er en fagordbog, egentlig det samme som amino's wiki, men den bliver styret af at jeg har indskrevet nogle keywords/tags på den enkelte side (på amino, ville dette være indlæg i stedet for side) som fortæller hvad siden omhandler, og mit system laver så en søgning i ordbogen og viser så de ord der relaterer til den enkelte side.
har jeg så ingen ord der relaterer til den enkelte side, så vises de 10 sidste ord der er blevet oprettet eller redigeret.
Det er en klart bedre metode synes jeg og samtidig er det ikke et element som forstyrre. og yderligere holder i også antallet at links nede på et minimum hvilket også er godt for jer i forhold til SEO og i forhold til den interne linkbuilding.
For den metode i bruger i dag, betyder at der kan komme rigtig mange links i et indlæg, hvilket både gør at jeres egne interne links får lavere værdi, jeres wikilinks får lavere værdi, men det samme sker jo for alle de links som Amino's brugere har i signaturer og indlæg.
Jeg siger ikke at det at i linker til jeres wiki er en dårlig ting eller noget i den dur. Det jeg siger er bare at i har i forvejen en helt del links pr side/tråd, minimum 70 links pr tråd. Brugerne opretter også en helt del links, 5 i deres signatur + det løse. hvilket som minimum skaber 50+ links pr. tråd hvis alle amino brugere har 5 links i signaturen.
Folk burde samtidig også tænke lidt mere på kvalitet frem for kvantitet, og så holde antallet af links nede, det er bedre for både amino og aminos brugere og deres links. jeg selv har kun 2 links i min signatur af samme årsag.
MVH Kim