Jeg har en online tilbudsavis, www.itilbud.dk. Jeg tilbyder en gratis service. Der er ingen der betaler på min side. Jeg tjener udelukkende penge på reklamerne på siden.
Må jeg maile uopfordret til webshops med dette tilbud, for at gøre dem opmærksomme på det? Jeg har læst flere steder herinde at mails er klassificeret som spam hvis man vil sælge noget - det vil jeg jo ikke.
Må jeg sende en uopfordret mail til en webshop - når jeg ikke er interesseret i deres penge/sælger dem noget. Jeg giver dem et fratis tilbud, der er kunderne på min side og deres klik på mine reklamer jeg tjener penge på.
Findes der ikke en entydig beskrivelse af reglerne?
Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
At du ikke vil sælge direkte til webshoppen er ligegyldigt, da du har indtjening for øje i forbindelse med afsendelse af din e-mail. Du forventer at tjene på annoncer på sitet.
Må jeg maile uopfordret til webshops med dette tilbud, for at gøre dem opmærksomme på det?
Nej det må du ikke.
B. Hvarregaard:
Findes der ikke en entydig beskrivelse af reglerne?
Markedsføringsloven §6 skriver dette tydeligt:
§ 6. En erhvervsdrivende må ikke rette henvendelse til nogen ved brug af elektronisk post, et automatisk opkaldssystem eller telefax med henblik på afsætning af varer, fast ejendom og andre formuegoder samt arbejds- og tjenesteydelser, medmindre den pågældende forudgående har anmodet om det.
Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....
Som de andre skriver så vil det blive betragtet som spam, for det kan godt være du ikke har indtjening for øje direkte fra de forskellige webshops, men det er stadig en "ydelse" du tilbyder dem, også har du jo i øvrigt indirekte indtjening for øje