Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Er det spam når man sender mails til en webshop, men ikke vil sælge dem noget

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 9. Feb 10
Indlæg ialt: 1479
Skrevet kl. 23:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Hans Stokholm Kjer:

Reglerne er meget stramme.

Faktisk vil jeg også mene, at man kan risikere at få en spamsag på nakken, hvis man som tekstforfatter  eller programmør henvender sig om fejl på en side. Det vil være vanskeligt at bevise, at man IKKE havde til hensigt at indlede et forretningsmæssigt forhold.

Det gælder altså så bare om ikke at skrive noget mellem linierne, såvidt jeg forstår det.

Rigtigt:

Jeg har set at du har en stavefejl på din hjemmeside på dette link - det staves kok og ikke kog.

Forkert:

Jeg faldt lige over din gode hjemmeside, rigtig fed, og jeg bruger meget tid derinde - jeg har fundet en del stavfejl. Her giver jeg dig lige rettelserne på de 15 mest alvorlige stavefejl - jeg har desværre ikke tid til at rette flere.

I det forkerte eksempel,  bliver der jo skrevet at der er mange flere fejl ( mellem linierne ), og her kan man godt tolke det som en spam - for, hvis ham der ejer hjemmesiden skulle finde på at få kørt sin hjemmeside igennem for stavefejl - hvem vil han så vælge - gå ud at søge efter en tekstforfatter på Google, eller tage henvendelse til sin "bruger" der godt kan lide hans hjemmeside.

Det må vidst være sådan det skal forståes!

Jeg arbejder som reklameopfinder, og jeg kører med 12.000 kr/t. Skal du have et lift med?

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6568
Fra  TextReactor Skrevet kl. 23:46

Hans Stokholm Kjer:
Jeg skal altså ikke nævne en bestemt vare eller ydelse for at overtræde §6 - jeg skal henvende mig "med henblik på afsætning..." som det hedder.

Ja men hvem skal bevise at du henvender dig "med henblik på afsætning"? Hvis DU skriver (som Michael skrev) at "der er en skrivefejl og det hedder x istedet for y" så vil det være svært at bevise at du forsøger at afsætte dine ydelser som tekstforfatter.

Det vil være det samme som at jeg skrev til en at der var fejl i html og hvordan den skulle rettes. Det tager jeg gerne en sag på hvis det skulle ske.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Aalborg
Tilmeldt 14. Jan 08
Indlæg ialt: 669
Fra  GreenWeb ApS Skrevet kl. 14:45

Er der nogle regler for hvorledes man så skal forholde sig til kontaktformularer på en hjemmeside. Er det sidestillet med spam, hvis jeg skriver noget deri der har til hensigt at sælge mit produkt?

Jeg laver rådgivning, software, integrationer og softwarerrobotter. Se mere på median.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 14:50

B. Hvarregaard:

Er der nogle regler for hvorledes man så skal forholde sig til kontaktformularer på en hjemmeside. Er det sidestillet med spam, hvis jeg skriver noget deri der har til hensigt at sælge mit produkt?

Jeg er ikke 100% sikker, men med mindre de opfordrer til at du skal afgive et tilbud på projekt x eller lignende, så vil jeg faktisk tro at det er spam. Men i stedet for alt den diskussion om hvad der er spam osv. så kan du ringe dem op eller møde op på virksomheden - for det er i hvert fald ikke spam. Der er også den fordel at hvis virksomheden efter din opringing/fysisk møde giver dig accept til at sende et tilbud så er det selvfølgelig ikke spam.

Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 17:30

Niels Henriksen:
Ja men hvem skal bevise at du henvender dig "med henblik på afsætning"?

Hej Niels.
Uden at jeg lige kan finde dokumentation for det, er jeg næsten sikker på at der er "omvendt bevisbyrde" - altså at den anklagede skal bevise sin uskyld.

Under alle omstændigheder vil en evt. retssag koste både tid, energi og penge.

mvh Hans

Side 3 ud af 3 (25 indlæg)