Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

MLM for dummies

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)
Fra Sorø
Tilmeldt 21. Jun 06
Indlæg ialt: 1867
Fra  joma company Skrevet kl. 16:44
Hvor mange stjerner giver du? :

Lundsby,

Jeg forstår sku godt du kunne finde på, at lægge en "spydig" video der forklare hvad forretningen Network Marketing går ud på - flere af disse videoer er så meget ”hype” at selv en garvet Network Marketing mand som jeg synes det er for lidt! 

Bemærk ordvalget "for lidt" hvis ikke man viste at der var tjent mønter på branchen ville man i nogle tilfælde forfalde til at synes det er crab !

Men den er god nok - der kan tjenes penge og der kan skabes en god udviklende forretning på denne måde - men tag ikke fejl den rummer alle facetter som i alle andre brancher - det er gennem det lange vedvarende seje træk det bliver til noget. Det - er ikke en kvalifikation at have erfaring fra spille branchen – det er ikke held men hårdt job dette her!

Ledelses erfaring og afsætningserfaring er noget der tæller - endvidere gør det ikke noget hvis du har en god uddanner ( undervisererfaring) baggrund der er så vigtig hvis de nye du indsætter i din organisation skal få gode resultater.     

Det er ved at være trættende med alle de der klik her og få ”Nyhedsbrev” om forretningen! – jeg har erfaret at det er meget væsentligt at folk studerer branchen selv uden dette udenlandske ofte ”Hype” – påvirknings – halløj  og stribevis af nyhedsbreve klik – der alene har til formål at skabe de der i branchen kaldes ”leads”!

Men hvorfor har du lyst til at lægge en spydig video – hvorfor denne modstand for noget som andre er begejstret for – som du selv er for det du arbejder med ?

Jeg har ikke videoer, men jeg har anvendt mange arbejdstimer på at nedskrive indhentet information om Network Marketing og samlet det hele på en DANSK hjemmeside – en rigtig håndlavet en og her kan du i ro og mag studere og finde link til andre info-kilder.

Men det er der ikke mange af modstanderne der har gjort herinde men en lang række af andre har givet mig tilbagemeldinger om en fin informativ side. Men også at der er noget hype reklame med "De kunne se det " indlægget - ok lidt uskyldig men det kunne de dog!

Læs den og bliv klogere på området!

www.JOMACompany.dk

Hvorfor er jeg på Amino ?

Det er jeg da der er mange gode spørgsmål og gode svar om dette at drive og udvikle en forretning – Nåeeee – ja bogføring, markedsføring, salgsarbejdet og ledelsesarbejdet og det lovmæssige osv……

Men også for at bidrage til at gøre branchen kendt – kendt for det den er – og ikke for det folk mener/tror den er ?

Det undre mig dog stadig at der er så mange der ønsker at optræde annonymt her - det ser ikke godt ud - og skaber mistanker om et og andet !

For hvem er det vi taler/skriver med - er det den samme person eller er der flere eller .........

Det bidrager IKKE til at skabe et godt image i branchen!   

mvh

John sommer

mvh john sommer
Star|Iværksætter med Network Marketing - JOMA Company|Star
|se: Om mig i min Amino-profil|Star

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 16:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Jeg bliver nødt til at høre noget.

Hvis man er i gang med at bygge netværk, så siger vi du har fundet nogle under dig, som så finder nogen, der igen finder nogen, de handler alle gennem dig ikke.

Dem der er i sidste led tjener ikke så meget så vel, som dig, eller hvordan?

Det er min overbevisning, at kriteriet for at klare sig godt som iværksætter, er at man kan få sine varer til en god pris, og dermed tjene mere på samme arbejde, og så stikke de skillinger i lommen på sig selv og grossisten. Jeg ved godt at her i MLM skal der ikke investeres, men den brøkdel man får selv er jo ingen ting i forhold. arbejdet er jo det samme ikke.

Læg mærke til jeg taler pænt og skriver pænt, no hard feelings 

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Indlæg ialt: 1351
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 16:58

Lundsby:
Men jeg forstår ikke helt meningen, med dette indlæg du har åbenlyst brugt tid på det og det ligner at du vil prøve at give MLM et bedre navn.

Helt overordnet er meningen med indlægget, at prøve at forklare, hvad MLM er - og også at forklare, hvad det ikke er.

"Den skumle bagtanke" - eller sidegevinsten om man vil, skulle selvfølgelig gerne være, at give MLM et bedre navn og rygte. Om det nogensinde lykkes på Amino, kan man selvfølgelig have sine tvivl om - men jeg synes det er interessant at prøve. ;-)

Lundsby:
Men jeg tror desværre det virker modsat, en af hovedanker folk har imod MLM er at det er meget anmassende! Og det virker jo ikke mindre anmassende når en god sjat MLM'er på skift laver indlæg for at får 1000 gang at forklare forretningsmodellen.

Jeg kan sagtens følge dig - og det er selvfølgelig ikke meningen, at det skal virke anmasende. Men samtidig bliver "vi" jo også ofte beskyldt for at være hemmelige, at spille lukkede kort, at have skjulte bagtanker etc. etc.

Derfor prøver jeg at give information om - hvordan MLM også kan være - og spille med så åbne kort som muligt.

Jeg har lige for nylig erfaret i et andet indlæg, at mange har valgt at skjule MLM-kategorien, derfor regner jeg jo kun med, at disse indlæg bliver læst af folk, der er nysgerrige omkring MLM.

Grunden til at jeg har skrevet dette indlæg - og nu også en efterfølger - er, at jeg jo kan høre på debatten, at der er mange, der stadig ikke forstår forretningsmodellen.

Eller... - de forstår forretningsmodellen sådan som den blev drevet i 90'erne - eller sådan som den bliver drevet af amoralske svindler, som pakker deres pyradespil ind i en MLM-indpakning.

Disse 2 typer forretning har Amino'erne generelt rigtig godt styr på - men MLM i sin rene form, er der rigtig mange Amino'er, der endnu ikke har sat sig ind i.

Og det er den sidste kategori, som jeg prøver at kaste lidt lys over med disse indlæg. :-)

allanisaksen.dk - Online Digital Assistent

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 17:18
Gennemsnit 1,0 stjerner givet af 1 person

Ham med mundkurv på:
...som så finder nogen, der igen finder nogen, de handler alle gennem dig ikke.

Nej - det gør de ikke. De handler direkte med grossisten.

Jeg får så provision af firmaet/grossisten, fordi jeg har skabt mere omsætning

Det er præcis det, som de sidste videoer, jeg givet dig link til handler om.

Nægter du at se dem, fordi det er mig der har linket til dem? Eller du bange for, at du rent faktisk ville komme til at synes om konceptet? Wink

Ham med mundkurv på:

Nej for Silvan Henning! :-)

I et pyramidespil tjener dem i bunden ingenting - og dem i toppen tjener det hele.

I en traditionel MLM-forretning tjener dem, der omsætter flest produkter mest. Det er fuldstændig ligemeget om du er i bunden, i midten, i toppen - eller ude i siden. Hvis du omsætter flere produkter end dem oven over dig - så får du højere provision end dem.

Så simpelt er det. :-)

Ham med mundkurv på:
Jeg ved godt at her i MLM skal der ikke investeres, men den brøkdel man får selv er jo ingen ting i forhold. arbejdet er jo det samme ikke.

Den brøkdel du får procenter af - ender jo med at være fra måske 1.000 kunder - så ja, du får måske kun 5% af hver kunde - men hvis du har 1.000 kunder i netværket - som hver køber for kr. 500,- så får du 5% af en omsætning på 500.000. (meget simpelt sat op - men det er i bund og grund sådan det fungerer)

Ham med mundkurv på:

Læg mærke til jeg taler pænt og skriver pænt, no hard feelings 

Det har jeg lagt mærke til - og det er rigtig rart. Wink

Tilmeldt 10. Nov 09
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 17:21

@ Allan

Får alle så den samme procentdel

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 17:23

Ham med mundkurv på:

Jeg bliver nødt til at høre noget.

Hvis man er i gang med at bygge netværk, så siger vi du har fundet nogle under dig, som så finder nogen, der igen finder nogen, de handler alle gennem dig ikke.

I min MLM, nej. Alle handler i min "MLM forretning" direkte hos producenten.

Ham med mundkurv på:

Hvad er sidste led? Er det når der ikke kan findes flere mennesker på kloden? Lige meget hvornår man starter op i MLM, så handler det om at der skabes en omsætning "den sidste" kan sagtens have et netværk, en gejst og en power der gør at han hurtigt har overhalet "toppen". Målsætningen for de forskellige er heller ikke ens, så man kan ikke sætte det så firkantet op.

Carnegie sagde "Jeg vil hellere have 1% af 100 mands arbejde end 100% af mit eget"... 

En lille brøkdel af fleres arbejde, kan let blive sjovere end 100% af sit eget. OG netop det er jo bl.a. en glimrende forklaring på hvorfor det gavner at de folk man hjælper igang for succes...jo mere succes de får jo bedre er den procent betaling som gives af firmaet "for min assistance".

Jo der skal investeres i MLM, som minimum skal der investeres masser af tid. Men der er også mange der investere penge, selvfølgelig ikke tilnærmelsesvist de samme kroner som at starte traditionelt. Men de fleste selskaber har ingen krav til et investeringsbeløb og det er fuldstændig op til en selv om man vil investere 100 kr. eller 10.000 kr. Det er bare langt nemmere at opgive med 100 kr.

Yes for den pæne tone

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 17:55

Hej Allan

Jeg har lige et par tillægs spørgsmål/kommentarer - beklager hvis det allerede er beskrevet :)

Hvor mange "led" er der typisk under en ( klart det varierer, men sådan gennemsnitlig)?

Hvad får du af % for hvert led ( også sådan ca.) ?

Det som man kunne argumentere, er at med en masse led der alle får x antal % i kommision af salget, kan produktet næsten ikke være andet end overpriset.

Omvendt bruges der måske mindre til annoncering end ved traditionel webshop/butik , og derved udligner det sig en del ?

Fra København
Tilmeldt 4. Aug 06
Indlæg ialt: 1286
Skrevet kl. 18:22

Jesper Laugesen:

Hej Allan

Jeg har lige et par tillægs spørgsmål/kommentarer - beklager hvis det allerede er beskrevet :)

Hvor mange "led" er der typisk under en ( klart det varierer, men sådan gennemsnitlig)?

Det som man kunne argumentere, er at med en masse led der alle får x antal % i kommision af salget, kan produktet næsten ikke være andet end overpriset.

Omvendt bruges der måske mindre til annoncering end ved traditionel webshop/butik , og derved udligner det sig en del ?

Fik lyst til at smide en kommentar her, for der er ikke nogen "typisk" afregning.

Mht. produktpris, så er der som regel ikke en masse led der får x procent, men modsat traditionelle produkter, så kender firmaet omkostningerne hele vejen, og det er som jeg ser det, oftest firmaerne der sætter slutprisen, modsat traditionelle metoder - bare tag et produkt i Matas og se hvad produktionsprisen er kontra slutprisen. Så MLM prisen stiger ikke pga. antallet af led.

Dertil er den store forskel jo også at køber man et produkt i en MLM butik, så er det først efter salget at markedsføringsomkostninger osv. skal betales.

Fra Korsør
Tilmeldt 26. Feb 09
Indlæg ialt: 5072
Fra  Sliknet Thai-invest aps Skrevet kl. 18:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Martin@Mht. produktpris, så er der som regel ikke en masse led der får x procent""

Hvor er så den passive indkomst der tales om ?

Martin@ MLM prisen stiger ikke pga. flere led ""

Det lyder jo helt skævt - jo flere led jo flere udbetalinger ??

I tilfælde af at der kun er et led til slutkøber, så er fortjenesten bare større for producenten ikke ??

Fra Frederiksberg
Tilmeldt 25. Nov 09
Fra  AllanIsaksen.dk Skrevet kl. 20:16

Jesper Laugesen:

Puha - Det bliver en lang smøre at beskrive på skrift, og som du selv siger, er det jo også forskelligt fra firma til firma. En kompensationsplan kan være strikket sammen på mange måder. Det er primært derfor vi altid opfordrer til, at man tager snakken face-to-face, for det er meget nemmere at forklare med visuel hjælp end på skrift.

Men jeg skal prøve at ridse det ultra simpelt op - ud fra vores egen kompensationsplan: 

Vi arbejder ikke med led - men med salgsorganisationer. Du kan have lige så mange salgsorganisationer du vil. I første omgang er det hele salgsorganisationens omsætning der afgør, hvor mange procenter du får af dit eget køb + du får fra 3 til 18% af salgsorganisationens omsætning.

Når salgsorg. når op på en omsætning, der er større end kr. 48.000,- så får du 7.5% af den omsætning.

I dette tilfælde opretter man så en ny salgsorg. som man forsøger at få op på en omsætning af 48.000,-

Indtil den nye salgsorg. når denne omsætning - får du hhv. 7,5% af den første salgsorg. og mellem 3 - 18% af den nye salgsorg. %-delen af den nye salgsorg. afhænger af, hvor meget du selv køber/omsætter for.

Altså - jeg kan jo godt have en salgsorg. under mig som omsætter for kr. 20.000,- uden at jeg selv køber noget hos firmaet. I det tilfælde får jeg så kun en lille %-del - eksempelvis 3%. Når den nye salgsorg. så når op på 48.000 - så får jeg 7,5% af denne også.

Herudover er der dybdebonus, bilbonus og flere andre ting - men det bliver for kompliceret her. ;-)

Jesper Laugesen:

Det er jo præcis en af fordommene/myterne omkring network marketing du nævner.

Altså - hvis vi tager et par jeans som eksempel:

De koster måske kr. 40,- at producere - når de når ud til forhandleren/butikken - har butikken måske betalt kr. 120,- for dem - men de sælger dem for 349,-

Det de fleste MLM-firmaer gør er, at de lægger sig midt i mellem. Altså - dette par jeans ville hos et MLM-firma koste ca. 249,-

Det vil sige, at kunderne får produktet billigere end i butikkerne, men der er stadig rigelig margin til, at både MLM-firmaet kan tjene lidt på dem - og forhandlerne kan få procenter.

(Ovenstående - mht. prissætning er jeg ikke 100% inde i - men det er efter min bedste overbevisning sådan det er skruet sammen.)

Side 7 ud af 10 (99 indlæg)