Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Få 745 kroner for ca. 90 sekunders arbejde

Side 7 ud af 12 (115 indlæg)
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9740
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 01:42
Hvor mange stjerner giver du? :
Der er intet forkert i at anbefale os nogle gode bøger, som du synes vi skal læse. Jeg syens personligt det ville være smartest at samle din liste i en enkelt tråd. Men hvis du anbefaler dem med dit Amazon affilite ID i linket vil der opstå berettiget tvivl om, om du har medtaget børgerne fordi du synes de er gode eller fordi du tror du kan sælge. Det er det der er problemet med affiliate links i en debat. Det forplumrer debatten.

Jeg synes som sagt de mange gentagne affiliate links, med forskellige affiliate ID''er, som har sopredt sig på Amino i den seneste tid i sig selv er grund nok til at få sat en permanent stopper for brugen af affiliate links her. Allerede nu synes jeg det skaber for meget unødig støj - og det får Amino til at fremstå mindre seriøst end det burde.

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 08:12
Lasse - Du smider bare linkene i en tråd, du kan også sende dem til mig i en mail, så vil jeg se på hvilke jeg finder int..

Generelt - Ligeså godt som reklame for en webshop eller services kan medtages i en debat, synes jeg affiliatelinks kan. Jeg ved heller ikke om Fru Olsen sælger mig sine varer fordi hun synes de er gode, eller fordi hun bare vil tjene penge på dem/mig... Faktisk er jeg også ligeglad om hun kan lide dem, blot jeg får en vare jeg kan bruge til en fornuftig pris.

Tilmeldt 21. Dec 06
Indlæg ialt: 108
Skrevet kl. 09:55
Hvad er forskellen på at oprette en tråd med et affiliatelink til en vare/service, som man kan tilbyde via et firma eller oprette en annonce for en vare/service, som man kan tilbyde via eget firma eller et firma man er sælger for?
Jeg kan nemlig ikke se forskellen..... 

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 10:01
Hej Hans!

Ja det skrev jeg for at undgå at alt for mange anti-affiliate mennesker ville debattere mit indlæg.
Mit indlæg var nemlig IKKE ment som en debatskabende tråd - KUN ren og skær information til folk, som KUNNE have interesse i, at sælge deres varer/ydelser på en handelsportal.
Svar på dit spørgsmål:
Hvis du opretter dig som bruger modtager jeg 0,00 kr.
Hvis du lægger en vare til salg modtager jeg 0,00 kr.
Hvis du sælger en vare og dermed skal betale succesgebyr til Dubli, da vil jeg modtage 19% af det gebyr som bonus for mit salgsfremmede arbejde.
Håber det var svar nok - ellers skriv mig en PM.

Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 10:12
Hej Peder!
Jeg synes nu du formulerer dig meget klart i dette indlæg. :-)
Du har helt og aldeles ret. Hvis et forum overspammes af salgsfremmede indlæg, så mister forummet hurtigt dets værdi som debatforum.
Jeg kan forstå på debatten efter mit indlæg, at rigtigt mange her er modstandere af affiliateposter, og flere ønsker demn helt stoppet.
Det er vigtigt at forstå, at der ingen forskel er på at poste et affiliate link og en "annonce" for egne varer eller varer man sælger for et firma.
Hvis affiliatelinks skal forbydes i debatten på Amino, så skal erhvervsmæssige annoncer for alle andre varer/ydelser/shops også stoppes.
Hvor går grænsen så? Skal det så også forbydes at indrykke en annonce for sin brugte printer og lignende?

Jeg er dog sikker på, at samtlige brugere på Amino er voksne og modne nok til selv at kunne styre deres forbrug af salgsfremmende indlæg.
Det er vel i alles interesse, at dette forum holdes så professionelt som muligt - ikke?

Sluttelig vil jeg godt lige indskyde, at jeg er ked af at blive kaldt "løgner" - Mikkel DeMib. Jeg sætter en ære i at være så ærlig som mulig.
Andre beklager sig over, at det ikke er muligt at tjene de 100 Euro på 90 sekunder, som jeg angiver. Well - jeg skrev vist nok CIRKA ikke?
Nogle kan læse hurtigere end andre. Derfor er der nok forskel på den tid det vil tage den enkelte at gennemføre en registreringsprocedure på et site.
Skulle det tage to minutter for nogle, så er det forhåbentligt i orden.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Feb 06
Indlæg ialt: 1928
Fra  Userturn Skrevet kl. 10:13
Dato: 22-02-2007 10:00:49 Forfatter: Henrik Arvedsen
Hej Hans!

Ja det skrev jeg for at undgå at alt for mange anti-affiliate mennesker ville debattere mit indlæg.
Mit indlæg var nemlig IKKE ment som en debatskabende tråd - KUN ren og skær information til folk, som KUNNE have interesse i, at sælge deres varer/ydelser på en handelsportal.
Svar på dit spørgsmål:
Hvis du opretter dig som bruger modtager jeg 0,00 kr.
Hvis du lægger en vare til salg modtager jeg 0,00 kr.
Hvis du sælger en vare og dermed skal betale succesgebyr til Dubli, da vil jeg modtage 19% af det gebyr som bonus for mit salgsfremmede arbejde.
Håber det var svar nok - ellers skriv mig en PM.

Nu er det bare tilfældigvis strikket sådan sammen, at amino er en _debat_ og ikke en gratis annonceportal, for så kunne der hurtigt blive fyldt med posts som var fyldt med affaliatelinks, som folk tjente penge på.

// Jesper Skov

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:17
Forskellen er, at affiliates IKKE bringer nogen merværdi til en vare overhovedet. Faktisk går de affiliate links vi snakker snakker om her direkte til nøjagtigt de samme websider - for en bog på Amazon, eller Dubli, eller noget helt femte. Dit affiliate link giver nøjagtigt samme indhold som mit affiliate link, eller 500 andres. Og hvis du må linke til et produkt med dit affiliate link, så må jeg og alle de andre også. Det skaber unødig støj i debatten.-

Som sagt kender jeg ingen andre seriøse debatter der tillader affiliate links. Der er kun en vej for Amino - de må forbydes! Ellers kommer vi til at fortsætte denne diskusion hver eneste gang folk laver indlæg som dette, hvilket hurtigt vil føre til at mange simpelt hen ikke gider bruge Amino mere - ikke andre end dem der gider fortsætte disse endeløse diskusioner om afiliate links, i stedet for det de kom for: Iværksættersnak.

PLease - lad os få stoppet de skide affiliate links nu!!
Fra Sandkrogvej 12, 7790 Thyholm
Tilmeldt 14. Apr 05
Indlæg ialt: 8725
Fra  Kjers ApS Skrevet kl. 10:19
Dato: 22-02-2007 10:11:42 Forfatter: Henrik Arvedsen

Sluttelig vil jeg godt lige indskyde, at jeg er ked af at blive kaldt ''løgner'' - Mikkel DeMib. Jeg sætter en ære i at være så ærlig som mulig.
Andre beklager sig over, at det ikke er muligt at tjene de 100 Euro på 90 sekunder, som jeg angiver. Well - jeg skrev vist nok CIRKA ikke?
Nogle kan læse hurtigere end andre. Derfor er der nok forskel på den tid det vil tage den enkelte at gennemføre en registreringsprocedure på et site.
Skulle det tage to minutter for nogle, så er det forhåbentligt i orden.

Jeg er helt sikker på, at Mikkel ikke anfægter de 90 sekunder, men de 100 Euro.

De 90 sekunder er jo ganske almindelige sekunder, som kan bruges hvor som helst.

De 100 Euro er derimod pap-penge, som kun kan bruges hos pap-penge-fabrikken selv, hvis jeg forstår dig ret.

Derfor er det ikke korrekt at påstå, at man får 100 Euro. Man får for 100 Euro ydelser. Hvis man ikke føler et behov for disse ydelseer, får man reelt 0 Euro.

mvh Hans

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:21
> Sluttelig vil jeg godt lige indskyde, at jeg er ked af at blive kaldt "løgner"

Jamen, overskriften ER jo løgn! Man kan jo IKMKE få 745 kroner, men et tilgodebevis på køb af nogle tvivlsomme produkter der produceres af den der udsteder tilgodehavendebeviset.

Prøv at tjekke med Markedsføringsloven, eller Forbrugerombudsmanden, om du må indsætte en annonce i aviserne med den overskrift, og det man så faktisk får. Jeg tror godt du kender svaret - så derfor misbruges Amino i stedet for til den slags fusker-annonceringer. Det er helt og aldeles uacceptabelt og er med til at ødelægge Amino.
Tilmeldt 21. Dec 06
Skrevet kl. 10:21
Jesper - du har fuldstændig ret.....
Jeg er slet ikke uenig - ligesom jeg ej heller selv ønsker at bruge Amino som reklamesøjle.
Jeg postede linket fordi der netop nu er et godt tilbud, som mange kunne have glæde af.
Alle jer, som IKKE kan have glæde af tilbuddet - eller ej ønsker at benytte jer af det, kan jo bare lade være med at læse videre i tråden. Og for den sags skyld kommentere denne.

Jeg ser af og til tråde med reklamer for børnetøj, chokoladebutikker og mange andre tilbud.
Alle jer der ikke har børn - eller spiser chokolade, I farer da ikke i blækhuset og taler nedsættende om de pågældende personer/tilbud/annoncer - vel? I overhører dem da bare og springer videre til næste tråd.

Jeg er bange for at fornemme en vis form for generel skepsis overfor netop affiliate marketing...

Skal vi ikke afslutte debatten omkring dette indlæg nu? Tror ikke der er så meget mere at snakke om. Ellers skriv direkte til mig...
Husk på at jo mere debat i denne tråd - desto længere tid er den synlig på forumforsiden = desto flere kunder får jeg... ;-)
Og hvis I netop er modstandere af affiliate markedsføring, så er det jo netop dette I ikke ønsker - har jeg ret?
Side 7 ud af 12 (115 indlæg)