En herinde spurgte om der er nogen AMINOer med. Ja, vi deltager i det hos www.engodsag.dk - hvor langt vi når, må I jo følge med i :-) Jeg vil gerne bakke Martin op - det var vældig professionelt det hele og fair behandling. Én ting som vi dog slet ikke forstod var, at hovedpræmien til den endelige vinder IKKE går ind i et selskab, men til en privatperson - altså vedkommende der vinder. Udover at det betyder, at man får et gigantisk skattesmæk og reelt ikke vinder den lovede præmie, men noget mindre fordi det ikke er skattefrit, så er vel idéen vel også, at vinderen skal bruge en præmie til at realisere idéen frem for at købe en fed bil? Blot en tanke men ellers fint setup som nok skal underholde - vi mødte i hvert fald mange skæve typer til optagelserne :-)
Dato: 21-02-2007 19:48:51 Forfatter: engodsag En herinde spurgte om der er nogen AMINOer med. Ja, vi deltager i det hos www.engodsag.dk - hvor langt vi når, må I jo følge med i :-) Jeg vil gerne bakke Martin op - det var vældig professionelt det hele og fair behandling. Én ting som vi dog slet ikke forstod var, at hovedpræmien til den endelige vinder IKKE går ind i et selskab, men til en privatperson - altså vedkommende der vinder. Udover at det betyder, at man får et gigantisk skattesmæk og reelt ikke vinder den lovede præmie, men noget mindre fordi det ikke er skattefrit, så er vel idéen vel også, at vinderen skal bruge en præmie til at realisere idéen frem for at købe en fed bil? Blot en tanke men ellers fint setup som nok skal underholde - vi mødte i hvert fald mange skæve typer til optagelserne :-)
Hvad stiller engodsag.dk op med?? det kunne jeg virkelig godt tænke mig af vide... det gode program .. nu til almindelige butikker ??
HTTP responsstatus: 404 URL: http://programmer-dyn.tv2.dk/ide/dommerne/index.php/id-6075626.html Tid: ons 21 feb 2007 09:19:03 CET Henviser: http://programmer.tv2.dk/ide/dommerne/
Jeg vil lige prøve at svare lidt i øst og vest på de forskellige spørgsmål der er blevet stillet.
Ideen med de første programmer er at vise, at mere end 300 mennesker stillede op. Mange af de ting der i første omgang går videre, bliver senere diskvalificeret fordi de allerede er opfundet før. Patent og Varemærkestyrelsen har gennemgået alt og de ryger så fra om nogle gange. Hvilke det er kan jeg selvfølgelig ikke svare på nu.
Nogle af de koncepter i kritiserer, vil i senere finde ud af er en del bedre end i tror, men også mere om det senere.
Når de første 4 programmer er overstået, så bliver der væsentligt mere tid til at gå i detaljer med de enkelte opfindere og deres ideer. Det glæder jeg mig selv meget til.
Og jeg er forøvrigt rigtig glad for alle jer der kan lide programmet, der er virkelig også lagt meget arbejde i det.
Lige for at smide en lille kommentar herinde også, omkring programmet, så syntes jeg godt nok det var spændende at se alle de forskellige og mærkværdige ideer nogle var inde og præsentere..
og STOR respekt til hende der stillede op med en kjole til høns :P.. Det var da for sjovt :D hehe..
Jeg tænker lidt på, om Gordon Kennedy har fået betaling for at stille op eller sådan noget ? :s .. Syntes efterhånden han optræder i en lang række programmer som sådan en lille kendt ''joker'' ?... Og han er altid meget underholdende jo.. Så er han enten bare meget aktiv i diverse underlige ting for tiden, eller bliver en mand som ham betalt for det der ? . hehe