Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Bedste Ide starter i aften

Side 7 ud af 16 (151 indlæg)
Fra Aabenraa
Tilmeldt 10. Feb 07
Indlæg ialt: 191
Skrevet kl. 09:51
Hvor mange stjerner giver du? :
Dejligt underholdende, så længe man ikke tager det som andet end det er beregnet til. Lad os håbe at det inspirerer en masse mennesker til at komme igang med nye idéer.

Hairdiva extensions i Aabenraa giver dig flot langt hår, fylde eller reflekser!

Se mere på Facebook eller min hjemmeside www.hairdiva.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 10:30
Jeg syntes det er fair at se det som et underholdnings program for ideerne/opfindelserne var generelt ikke på et ret højt plan.

rensning af vand i ulande, ja der har vi så et sugerør man kan drikke vand igennem, som derved bliver renset (holder i 1.5 år og koster 15 kr. ) så den ide er ikke rigtig ny.

oppustelig carport, ja det er også set, de viser det faktisk tit i tv, tror det er i topgear, hvor 2 audier holde inde i sådan nogle oppustelige nogen.

osv.

jeg vil faktisk våge og påstå at de fleste projekter som bliver lavet på htx eller andre uddannelses steder, er noget højere innovations mæssigt, mange af de ideer bliver jo så bare aldrig ført ud i livet da det jo er skole projekter.

men okay, det er som sagt underholding, og jeg vil da heller ikke afvise at jeg kommer til at se det igen..

(undskyld jeg lyder ligt negativ, men blev sgu skuffet)

Fra København
Tilmeldt 5. Dec 06
Indlæg ialt: 127
Skrevet kl. 10:36
Var det ikke en start som man kan forvente det.

Når der er 300 deltagere skal der luges lidt ud først. Jeg ser frem til, der kun er 18 tilbage, så man kan følge deres opfindelser og ideer tæt.

personligt mener jeg at springet var et af de bedste programmer jeg har set. Det var virkeligt spændende. Der var også et program på DR2 på et tidspunkt, kan desværre ikke huske titlen, hvor man fulgte en tidligere topchef i England rundt i forskellige famillieejet virksomheder i krise. Det er super programmer som jeg gerne vilse mere til.

Og til ham med fodbolden. Der er så mange der kan det trick uden hjælp, så hvorfor bruge et lille stykke plastik. Når det er sagt, er jeg sikker på han bliver kontaktet og man kan se produktet i butikkerne indenfor et halvt år.

Vh

Søren Kruse

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 11:04
Ja, det var et meget sjovt program, og du var da ret diplomatisk Martin :)

Jeg kan sagtens se, at det er et underholdningsprogram frem for noget andet. Jeg har fuld forståelse for, at i første omgang gælder det om at luge ud blandt de mange "opfindelser", men får i assistance senere hen i vurderingen af opfinderhøjden og om det teknisk kan lade sig gøre? Jeg glæder mig i hvertfald til at høre en eksperts udsagn om vandsækkene.

Som der bliver sagt, så er der opfundet et sugerør med en samme rensende funktion. Der er også opfundet et sugerør, som skifter farve, hvis der er stoffer i drinken, og jeg synes umiddelbart, at ideen med en "pessar" til drinken er dårlig, fordi den ikke beskytter mod stoffer i flydende form og pulverform. Så jeg synes da, at der er et par stykker der måske er kommet videre på et tyndt mandat, men omvendt er det også fint nok, fordi skal undersøges lidt nærmere.. 

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 11:20
Det er da et ok fint program, og bliver sikkert beder når man får plukket nogen gode ideer fra. Og man skal da også vise nogen af de "åndssvage" ideer så man får et helheds indtryk af de "danske opfinder/ide folk"  
Jeg kan især lide hende dommeren, hun er sku da herlige morsom og total frisk pige, hun giver da prikken over i''et :-) Og Martin spiller også sin rolle fin too. Og der er et glimt i øjet med det hele. 

Men måske Martin eller en anden iværksætter hovede,  kunne lave et program en dag, om at følge nogen nystartet i deres vækst osv. som  i nok heller vil have "dem" som brokker sig over programet nu...

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 11:26
Arj helt ærligt, hvad er det for en iværksætterånd folk stiller op med herinde. Jeg synes den idé er dårlig fordi bla bla bla, oppustelige carporte er set på topgear og bla bla bla. Hvad med at alle lænestolsopfindere og fremtidsexperter herinde fik bevæget sig til audition hvis jeres ideer er så meget bedre? Om ikke andet synes jeg sgu det fortjener respekt at turde stille sig op på natinalt tv med et par hunde i krydsfiner og hønsestrik. Husk at der ikke uddeles præmier for at forudse en fiasko. Det kan alle gøre...

Vælg selv om glasset skal være halvtomt eller halvfuldt...

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 11:35
Hej Jesper,

Jeg kunne ikke være mere enig. Det er så nemt at sidde og råbe højt i sofaen, mens man lader andre om at stikke næsen frem. Det kræver, som du siger, mod at stille sig op på TV, med stor risiko for at blive slagtet af bedrevidende jantelovsdyrkende danskere. Se DET tager jeg hatten af for !

NB: Jeg så ikke programmet

Fra Frederikshavn
Tilmeldt 24. Oct 05
Indlæg ialt: 563
Fra  T-shirtshop.dk Skrevet kl. 11:47
Dato: 21-02-2007 11:26:10 Forfatter: Jesper Jørgensen
Arj helt ærligt, hvad er det for en iværksætterånd folk stiller op med herinde. Jeg synes den idé er dårlig fordi bla bla bla, oppustelige carporte er set på topgear og bla bla bla. Hvad med at alle lænestolsopfindere og fremtidsexperter herinde fik bevæget sig til audition hvis jeres ideer er så meget bedre? Om ikke andet synes jeg sgu det fortjener respekt at turde stille sig op på natinalt tv med et par hunde i krydsfiner og hønsestrik. Husk at der ikke uddeles præmier for at forudse en fiasko. Det kan alle gøre...

Hørt hørt

- og for øvrigt var programmet, efter min mening, lige kort nok. 25 min. Sofaen nåede knapt at blive varm

mvh Bent

T-shirtshop.dk

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 11:49
Dato: 21-02-2007 11:26:10 Forfatter: Jesper Jørgensen

Arj helt ærligt, hvad er det for en iværksætterånd folk stiller op med herinde. Jeg synes den idé er dårlig fordi bla bla bla, oppustelige carporte er set på topgear og bla bla bla. Hvad med at alle lænestolsopfindere og fremtidsexperter herinde fik bevæget sig til audition hvis jeres ideer er så meget bedre? Om ikke andet synes jeg sgu det fortjener respekt at turde stille sig op på natinalt tv med et par hunde i krydsfiner og hønsestrik. Husk at der ikke uddeles præmier for at forudse en fiasko. Det kan alle gøre...

Jeg siger ikke ideen som sådan er dårlig (oppustelige carporte) men når han direkte står og siger der ikke er andre som har fundet på det, ja så er det jo ikke rigtigt.

Danmarks bedste ide skal vel ikke være rip off af noget som andre folk har lavet?

Ikke at jeg har nogen bedre ide, men at komme med noget som er kendt i forevejen er da for dumt.

Claes N det har ikke noget som helst med  jantelov at gøre, da jeg på ingen måde er missundelig på en dame der har "designet" en træplade med maling.
Derfor har jeg vel stadig lov til at sige hvad jeg syntes om kvalliten af ideerne har jeg ikke??  (til jer begge)

ps. jeg ligger jo sådan set bare op til en debat omkring ideerne!!

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:00
Hej Magle,

Det var ikke en kritik af dig eller andre.

Selvfølgelig har du det. Hvis jeg havde set programmet havde jeg sikkert grinet af de idéer som jeg ikke ville se som lukrative. Det er heller ikke det som er min anke. Det er mere en indstilling til det, at folk kritiserer rask væk, uden at turde selv. Efter min mening er det bedre at prøve og fejle, end at sidde i sofaen med Karen Wolf og kritisere andre som faktisk tør. Det har egentligt ikke noget at gøre med programmet, men egne erfaringer med danskeres generelle kritik af alt og alle som gør ting anderledes. Det ligger, efter min mening, generelt i folks holdning, at folk har lidt godt af det, når de fejler, eller lukker ned -Vi godter os lidt... er lidt skadefro. Det må endelig ikke gå folk for godt. Det undrer mig SÅ meget at vi danskere har så svært ved at sige "Godt gået" når folk har knoklet, taget chancer og på den baggrund har skabt sig et økonomisk grundlag.

Måske det bare er mig som har det sådan. Som sagt; "Hellere forsøge, end at sidde i sofaen og råbe højt"

Side 7 ud af 16 (151 indlæg)