Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Bedste Ide starter i aften

Side 5 ud af 16 (151 indlæg)
Fra København
Tilmeldt 20. Feb 07
Indlæg ialt: 10
Skrevet kl. 23:22
Hvor mange stjerner giver du? :
Det kan jeg kun give dig ret i Bent A. og det blir også tydeligere i de kommende afsnit. Efter min mening burde titlen på udsendelsen være "Danmarks Bedste Opfindelse".

Magle, så du udsendelsen? de 2 røg jo netop ud i første runde. At den danske befolkning så har dårlig humor og stemmer på hønemor ændrer jo ikke rigtig på det. Ja, og de 2 af dem blev jo slet ikke vist i første omgang.

Mvh Thomas
Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 23:32
Så er jeg kommet hjem igen :-)
Jeg er selv godt tilfreds med det første program. Som jeg nævnte, så er det underholdning og at den rare dame med dyrene vandt, var helt fint, da det var lagt op til seerne. Men husk nu at hun kæmper om at få et whildcard til at være med, der er 17 andre der er helt med og deres ideer har et højere innovationsniveau :-)
Men igen er det et program hvor alle danske ideer er velkommen og det er fint at der er et meget bredt udsnit af dem.

For at rydde evt. misforståelser af vejen, så er kriteriet for at vinde ikke at man skal kunne tjene penge på ideen. Den skal blot gøre gavn for mange mennesker og der er ingen tvivl om at f.eks. damens høns kunen bliver et hit i børnehaven.

Så lad være med at se prorgammet som en ambitiøs konkurrence, men som et underholdende og hyggeligt program, der kan anspore mange danskere til at komme igang med at bliver opfindere og iværksættere.

Grunden til at jeg sagde ja til at deltage er netop, at jeg tror at den slags programmer kan lokke mange iværksættere ud af busken, for hvis damen med hønsene kan, så kan jeg sgu også!

Nå jeg håber de fleste af jer hyggede jer, hvis ikke, så må i over på Discovery hvor tingene bliver taget lidt mere alvorligt :-)

Dbh Martin

Tilmeldt 23. Jan 07
Indlæg ialt: 360
Skrevet kl. 00:07
Nu blander jeg mig altså også...

Havde jo bagt en rigtig "iværksætterkage" :-) så vi alle rigtigt kunne hygge til premieren på programmet og det var nøjagtig som jeg havde regnet med... jeg nød det sku!

At der ikke lige var nogen af opfindelserne jeg indtil videre synes var fantastiske, gør jo ikke noget... jeg fik en masse inspiration til videreudvikling på et par af idéerne og har siddet og tegnet lige siden.

At børnegårdens "moder" vandt wildcard''et har jeg ikke ondt af - hun virkede så dejlig rar... og jeg er da sikker på at der er masser institutioner der kimer hende ned de næste par dage og vil have høner med kjoler på til deres børn! KANON!!!! Man behøver da ikke at være einstein for at finde på noget der gavner andre.

Min klare favorit var de to unge fyre der havde gang i et filtersystem...

Jeg er 100% at finde foran skærmen de næste 9 programmer!!!!

Hilsener herfra

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:08
Jeg syntes at det var et udmærket program... Jeg blev underholdt og også lidt imponeret over at se så mange deltagere.. Det skal vi da være lidt stolte af, syns jeg. Det vidner om at der bliver tænkt mange skægge, skøre og indimellem geniale tanker i vores lille "hønsegård" (kunne ikke lade være  )...

En ting, som jeg dog kom til at tænke på.. Hvad med patenter osv. på opfindelserne ? Er de søgt på forhånd, så der ikke sidder en eller anden ude bag skærmen og stjæler en ide ? Det ville da være synd for f.eks. ham med vanddæmingen og de to fyre med vandrensningen, -for de kunne vel være potentielle patenter.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 00:12
Christobel...

Jeg mener at have læst (dengang jeg ville have søgt ind, men ikke nåede det) ;-) at de alle skulle indsende en patentanmeldelse inden programstarten...

Det var nemlig én af årsagerne til at jeg gelinte listede udenom - for det koster vist lidt! ;-)

Venligst Sue

Fra Gentofte
Tilmeldt 16. Jan 06
Indlæg ialt: 1602
Fra  0230 ApS Skrevet kl. 00:17
at de alle skulle indsende en patentanmeldelse inden programstarten...

... og der blev kigget underligt!

Ja mon ikke at hvis patent-og varemærkestyrelsen én dag åbnede én kuvert hvori der lå et brev med én patentansøgning på 10 forskellige dyr skåret ud i krydsfiner og med påmalede øjne, så ville tænke... spændende?!!

Sådan én idé kan man da umuligt sikre sig, eller hvordan? :)

Fra Padborg, Sønderjylland
Tilmeldt 31. May 06
Indlæg ialt: 702
Skrevet kl. 00:18
Dato: 21-02-2007 00:12:05 Forfatter: sue.dk
Christobel...

Jeg mener at have læst (dengang jeg ville have søgt ind, men ikke nåede det) ;-) at de alle skulle indsende en patentanmeldelse inden programstarten...

Det var nemlig én af årsagerne til at jeg gelinte listede udenom - for det koster vist lidt! ;-)

Venligst Sue

Okay, så er der jo sørget for og tænkt på det hele  tak for svaret.

Mange hilsner

Majbrit - Christobel

Børnetøj fra Christobel

Fra Skodsborg
Tilmeldt 24. Mar 05
Indlæg ialt: 12319
Fra  Amino ApS Hotel Klippen Skrevet kl. 00:20
Deltagerne har faktisk fået en super god behandling. Der har siddet folk fra Patent og Varemærkestyrelsen og Teknologisk Institut, som gratis har vejledt folk med både patentsager, men også alle andre aspekter af det at arbejde med sine opfindelser.
Så alle har fået en udførlig hjælp, så de ikke dummede sig med at komme på TV etc.
Og jeg tror faktisk at deltagerne har fået meget ud af det, også dem der ikke gik videre.

Dbh Martin
Tilmeldt 23. Jan 07
Skrevet kl. 00:25
Steenbeck

Jeg mener ikke at de alle har patentanmeldt det da de var til casting...

Kun at de som kom videre skulle have dette i orden inden. Men hæng mig nu ikke op!!!

;-/

Tilmeldt 19. Dec 05
Indlæg ialt: 208
Skrevet kl. 00:35

Haha jeg så også programmet idag og sys det var helt genialt, helt sikkert noget jeg skal følge med i fremover. Ved godt at man ikke skal tage konkurrencen udelukkende som et middel til at finde en potentiel pengemaskine - men martin, du kunne da heller ikke lade vær med at trække på smilebåndet da hønsedamen kom ind i billedet :). Det bliver da et hit i børnehavene igen tvivl om det. Men som martin selv nævner er det altså ikke Danmarks bedste ide :)

www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel 

Side 5 ud af 16 (151 indlæg)