Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Bedste Ide starter i aften

Side 8 ud af 16 (151 indlæg)
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Indlæg ialt: 1825
Skrevet kl. 12:06
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 21-02-2007 12:00:15 Forfatter: Claes N.

Hej Magle,

Det var ikke en kritik af dig eller andre.

Selvfølgelig har du det. Hvis jeg havde set programmet havde jeg sikkert grinet af de idéer som jeg ikke ville se som lukrative. Det er heller ikke det som er min anke. Det er mere en indstilling til det, at folk kritiserer rask væk, uden at turde selv. Efter min mening er det bedre at prøve og fejle, end at sidde i sofaen med Karen Wolf og kritisere andre som faktisk tør. Det har egentligt ikke noget at gøre med programmet, men egne erfaringer med danskeres generelle kritik af alt og alle som gør ting anderledes. Det ligger, efter min mening, generelt i folks holdning, at folk har lidt godt af det, når de fejler, eller lukker ned -Vi godter os lidt... er lidt skadefro. Det må endelig ikke gå folk for godt. Det undrer mig SÅ meget at vi danskere har så svært ved at sige 'Godt gået' når folk har knoklet, taget chancer og på den baggrund har skabt sig et økonomisk grundlag.

Måske det bare er mig som har det sådan. Som sagt; 'Hellere forsøge, end at sidde i sofaen og råbe højt'

Det jeg skrev var ikke ment som noget generelt, jeg syntes det er fedt når folk får succes med en brand god opfindelse eller forretningside, det jeg ikke kan lide er, at nogen af deltagerne kommer og siger, Hej jeg har danmarks bedste ide, dommerne siger er den ikke set før?,,, deltager siger: nej da, jeg er den første som har tænkt på dette..

og en hurtig google søgning viser at det findes.

Det jeg vil frem til er, at jeg håbede programmet vil være noget mere nytænkende i form af at ideerne skulle være noget nyt og ikke noget som allerede findes.

og jeg kan altså ikke få mig selv til at tænke godt gået, når jeg 20 min senere ser en reklame for et produkt der er det samme som det en deltager lige har stået og fortalt om.

ps. jeg tror da de fleste aminoer godt kan unde at sige godt gået til andre mennesker når de har en god ide osv. ellers ville folk herinde vel ikke hjælpe andre hvis de havde ondt i røven over at andre får succes.

en hurtig søgning på held og lykke, klø på eller andre ord/sætninger, som bruges herinde viser med tydelighed at folk ønsker det bedste for andre. (ihvert fald herinde på amino)

Fra Århus
Tilmeldt 9. Jan 06
Indlæg ialt: 424
Skrevet kl. 12:12
Dato: 21-02-2007 12:06:19 Forfatter: magle

og jeg kan altså ikke få mig selv til at tænke godt gået, når jeg 20 min senere ser en reklame for et produkt der er det samme som det en deltager lige har stået og fortalt om.

Det er jeg enig i, som sagt gik min kommentar heller ikke på programmet, men på holdningen generelt.

Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 12:13
Overvej lige at der måske er nogen der ikke ser Top Gear, og ikke aner der findes en oppustelig garage i forvejen. Historien er fyldt med ting der opfindes parallelt. Der var så vidt jeg kunne se ikke nogen i donmmerpanelet der havde set en oppustelig garage i Top Gear, og affærdigede ideen på den baggrund. At kalde det et Rip Off er lidt hårdt uden at kende de nærmere omstændigheder.
Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 12:14
Dato: 21-02-2007 12:11:51 Forfatter: Claes N.
Dato: 21-02-2007 12:06:19 Forfatter: magle

og jeg kan altså ikke få mig selv til at tænke godt gået, når jeg 20 min senere ser en reklame for et produkt der er det samme som det en deltager lige har stået og fortalt om.

Det er jeg enig i, som sagt gik min kommentar heller ikke på programmet, men på holdningen generelt.

super  (men så fik andre der læser tråden vel også opklaret hvor jeg ville hen  )

Fra København S
Tilmeldt 10. Aug 06
Skrevet kl. 12:23
Dato: 21-02-2007 12:12:51 Forfatter: Jesper Jørgensen Overvej lige at der måske er nogen der ikke ser Top Gear, og ikke aner der findes en oppustelig garage i forvejen. Historien er fyldt med ting der opfindes parallelt. Der var så vidt jeg kunne se ikke nogen i donmmerpanelet der havde set en oppustelig garage i Top Gear, og affærdigede ideen på den baggrund. At kalde det et Rip Off er lidt hårdt uden at kende de nærmere omstændigheder.

Måske er rip off, lige hårdt nok.

Men når deltageren udtaler, at der ikke er andre der har fundet på det,  må man da gå ud fra at deltageren har undersøgt sagen,, hvis opfindelsen viser sig at kunne noget specielt iforhold til dem, som allerede er opfundet (tror jeg ikke, men fik os kun en hurtig oversigt over ideen), så skal jeg med glæde tage mine ord i mig.

Tilmeldt 15. Jun 05
Indlæg ialt: 294
Skrevet kl. 12:56
Dato: 21-02-2007 11:26:10 Forfatter: Jesper Jørgensen
Arj helt ærligt, hvad er det for en iværksætterånd folk stiller op med herinde. Jeg synes den idé er dårlig fordi bla bla bla, oppustelige carporte er set på topgear og bla bla bla. Hvad med at alle lænestolsopfindere og fremtidsexperter herinde fik bevæget sig til audition hvis jeres ideer er så meget bedre? Om ikke andet synes jeg sgu det fortjener respekt at turde stille sig op på natinalt tv med et par hunde i krydsfiner og hønsestrik. Husk at der ikke uddeles præmier for at forudse en fiasko. Det kan alle gøre...

Vælg selv om glasset skal være halvtomt eller halvfuldt...

Når man stiller op til Danmarks bedste idé og offenliggører en idé, som man mener har potentialet til at blive Danmarks bedste idé, så må man altså også godt kunne tåle lidt kritik. Min kritik er helt objektiv og jeg påpegede nogle mangler ved en idé. En anden påpegede, at der allerede fandtes lignende løsninger på markeder. Det har intet at gøre med lænestolsopfindere eller fremtidseksperter, og det har absolut intet med janelov at gøre. Jeg vil derimod mene, at det i højere grad er dig der praktisere janteloven med at sige, at ingen skal kommentere nogen ideer med mindre man netop er fremtidsekspert eller selv har opfundet noget..

Tilmeldt 18. Jan 07
Indlæg ialt: 171
Skrevet kl. 13:24
søgetid <1min
http://uk.ask.com/web?o=41612218&dm=all&qsrc=19&l=dis&q=inflatable+portable+garage

gav resultaterne:
http://www.fastshelter.com/
http://www.balloonco.com/2go/balloonco/Garage.Workshop.html

+ en masse andre!

Men men men som Thorborg også skriver - det handler ikke om at opfinde nyt - men BEDRE! Kan være hans oppustelige garage er super bedre end disse = en god opfindelse!

"Og så kan man selv sidde fast i starthullerne og kaste med sten kan man, ja man kan så!"

Fra Svendborg
Tilmeldt 30. Aug 06
Indlæg ialt: 422
Skrevet kl. 15:07
Hej Aminoer

Jeg så programmet med stor spænding, som mange andre syndes jeg der var et par gode ideer, om de er brugt før og kan realiseres mener jeg er mindre væsentligt.

Det mest spændende ved programmet er at det sætter fokus på en type mennesker der lider af sygdommen iværksætterri.

Det kan på længere sigt anspore andre til at frem komme med deres "mærkelige ideer" hvilket uvilkårligt vil styrke iværksætter kulturen yderliger.

Dette kan betyde flere at levere til, flere leverandøre og på sigt flere penge i den store kasse. Skrot Janteloven jeg håber programet er med til at starte de næste 10 Lars Larsenér.

Følger også programmet næste gang, om ikke andet var det meget bedre end endnu et bolig program

Thomas

Tilmeldt 14. Oct 06
Indlæg ialt: 416
Skrevet kl. 18:35
Jeg har ellers en del  "opfindelse i hovedet" gider dog ikke selv at udføre dem, men hvis der en som syndes den er god THEN GO, et par % kunne vel jo altid flade af til mig  hehe  

En af dem er:   

En lille elektronisk ID DIMS/DIMMER i form  ala en nøglering + forskelige modtager der kan udføre de forskelige små jobs,,,  ID DIMS/DIMMER er kodet til at åbne hvor døre, tænde og slukke hvor lys, pc, bil, alarmer, passwords til pc,  osv osv.

Altså denne ID DIMS/DIMMER styrer automatisk alt det som vi i dagligedagen skal låse op for, huske at låse igen, tænder og slukke for lyset, musiken  =  Godt træls "arbejde" og og vi kan smide 90% af hvor nøglebundt væk...

Den skal kunne funger på den måde, at den udsender en kode i en bestem Ø  af  nogen få meter,  Hver enkel  modtageren skal så laves så den kan stille hvor mange meter den skal fange signalet (det teknisk skal man lige bruge lidt mere tid på at gemmetænke).  Modtager åbner og lukke så alt efter om man er tæt på eller langt væk.  Skal kunne bygges ind i hvor Fuga kontakter i hjemmet, og eks. Ruko låse med elektronisk nøglelås. Ens PC og andet udstyr kunne også lukke ned hvis man går længer væk i et hvis antal tid (lige med sikkerhed)... og mange andre ting...DET VIL DA  lette daglig dagen for mange, og spare strøm og huske at låse efter sig. 

Er det ikke skide træls hver gang man komme hjem om aften, med bæreposer eller andet og skal til at finde nøgler frem, eller bare om sommeren hvor man går meget ud og ind i haven m.m.  MØD Døren der aldrig er låst for en og husker selv at låse efter en.  Ja selv hvor børn kunne få sådan en. Nøgle fri HUS/LIV :-)   Også en WORLDWIDE sælger    :-)   Hvad syndes i ? :-)

()

Tilmeldt 11. Jul 05
Indlæg ialt: 456
Fra  PACK2 Skrevet kl. 19:28
Udemærket program, dog var jeg noget skuffet over 2. del, det var en flad omgang, synes der blev brugt alt for meget tid på kvalifikation til det wildcard, når nogle af de andre kom igennem på et rimeligt tyndt grundlag, eksempelvis ham med klaphatten. 
Side 8 ud af 16 (151 indlæg)