|
Dato: 21-02-2007 12:00:15 Forfatter: Claes N. Hej Magle, Det var ikke en kritik af dig eller andre. Selvfølgelig har du det. Hvis jeg havde set programmet havde jeg sikkert grinet af de idéer som jeg ikke ville se som lukrative. Det er heller ikke det som er min anke. Det er mere en indstilling til det, at folk kritiserer rask væk, uden at turde selv. Efter min mening er det bedre at prøve og fejle, end at sidde i sofaen med Karen Wolf og kritisere andre som faktisk tør. Det har egentligt ikke noget at gøre med programmet, men egne erfaringer med danskeres generelle kritik af alt og alle som gør ting anderledes. Det ligger, efter min mening, generelt i folks holdning, at folk har lidt godt af det, når de fejler, eller lukker ned -Vi godter os lidt... er lidt skadefro. Det må endelig ikke gå folk for godt. Det undrer mig SÅ meget at vi danskere har så svært ved at sige 'Godt gået' når folk har knoklet, taget chancer og på den baggrund har skabt sig et økonomisk grundlag. Måske det bare er mig som har det sådan. Som sagt; 'Hellere forsøge, end at sidde i sofaen og råbe højt' ![]() Det jeg skrev var ikke ment som noget generelt, jeg syntes det er fedt når folk får succes med en brand god opfindelse eller forretningside, det jeg ikke kan lide er, at nogen af deltagerne kommer og siger, Hej jeg har danmarks bedste ide, dommerne siger er den ikke set før?,,, deltager siger: nej da, jeg er den første som har tænkt på dette.. og en hurtig google søgning viser at det findes. Det jeg vil frem til er, at jeg håbede programmet vil være noget mere nytænkende i form af at ideerne skulle være noget nyt og ikke noget som allerede findes. og jeg kan altså ikke få mig selv til at tænke godt gået, når jeg 20 min senere ser en reklame for et produkt der er det samme som det en deltager lige har stået og fortalt om. ps. jeg tror da de fleste aminoer godt kan unde at sige godt gået til andre mennesker når de har en god ide osv. ellers ville folk herinde vel ikke hjælpe andre hvis de havde ondt i røven over at andre får succes. en hurtig søgning på held og lykke, klø på eller andre ord/sætninger, som bruges herinde viser med tydelighed at folk ønsker det bedste for andre. (ihvert fald herinde på amino) |
Dato: 21-02-2007 12:06:19 Forfatter: magleDato: 21-02-2007 12:00:15 Forfatter: Claes N.og jeg kan altså ikke få mig selv til at tænke godt gået, når jeg 20 min senere ser en reklame for et produkt der er det samme som det en deltager lige har stået og fortalt om.Det er jeg enig i, som sagt gik min kommentar heller ikke på programmet, men på holdningen generelt.
Bliv gratis medlem

(men så fik andre der læser tråden vel også opklaret hvor jeg ville hen