Det er jeg egentlig glad for at høre, sad nemlig lidt med frygten for at nogle af deltagerne nemt kunne blive røvrendt hvis andre ligepludselig stjal ideen, når den nu bliver lagt frem til offentligt skue. Godt initiativ af Tv2.
Att. Alle
Var jeg egentlig den eneste der ikke forstod ham der der havde opfundet klap-hatten`s idé .. ved ikke om der er blevet klippet i det han sagde - ellers virkede det godt nok som om at han var gået lidt i selvsving. Bliver spændende at høre hvad hans idé egentlig går ud på i de næste programmer.
Skal vi ikke prøve at kåre nogle vindere.. bare for sjov :) ..
Mine 3 favoritter:
Ham med vandsækkende (i stedet for sandsække) til at dæmme op for oversvømmelser
Dem med vandrensningsprojektet.. de to unge der
Hende med plastic-hætten til drinks (mod drug rape) :)..
www.hvidevareoutlet.dk - Outlet af hvidevarer bl.a. haves mærkerne Liebherr, Witt, Kenwood samt Fisher & Paykel
1) Programmet afbrydes jo for at du skal se nogle flere reklamer :-)
2) Brugerdelen synes jeg er fin. Det er jo kun en ide ud af rigtig mange som kommer med denne gang. Brugerene har jo ikke det sidste at skulle have sagt. Det er godt at give folk ''magt'' specielt når den ikke er reel men de tror det :-)
3) Er det mig er var Gordon også med i melodigrandprix hvor han vist også er afvist en del gange. Men godt gået af ham!
4) Lydder de fleste kommentarer her fra Martin ikke lidt undskyldende? Jeg ser intet problem i at blande underholdning med seriøst at finde en god ide som kan vinde. Ellers kunne man jo bare lave det uden TV på. Anden del var måske lidt for cheesy og ville hellere have set lidt mere om de forskellige ideer fra første del.
5) Underholdning i top - jeg grinte højt mange gange under del 1.
Udemærket underholdning, dog lidt ærgeligt at bruge så meget tid på historien bag personerne og så lidt på at se opfindelser..
Man kan i princippet ikke tage patent på en ide/opfindelse der forinden har været fremvist,omtalt eller beskrevet i offenligt rum.
Jeg er sikker på at hønsemor kan få mønsterbeskyttelse på sine modeller, men ikke et patent.
Mvh.
Bare rolig, det skal nok komme i de senere programmer. Vi startede med mere end 300, så der skal lige luges lidt ud først. Når vi er nede på de 18 som skal videre, så kommer vi til at følge udviklingen i deres ideer og det bliver væsentlig mere detaljeret.
Dato: 21-02-2007 07:57:10 Forfatter: Lars Brink Lidt blandet fra hoften:
4) Lydder de fleste kommentarer her fra Martin ikke lidt undskyldende? Jeg ser intet problem i at blande underholdning med seriøst at finde en god ide som kan vinde. Ellers kunne man jo bare lave det uden TV på. Anden del var måske lidt for cheesy og ville hellere have set lidt mere om de forskellige ideer fra første del.
Jeg er bare så vandt til at folk forventer at alle slags konkurrencer på TV bliver på et højt fagligt niveau og hvis det ikke bliver det, så er det plat og dumt. Der er mange der ikke har forståelse for at et tv-program ikke er lavet netop til dem, men skal kunne ses og forstås af rigtig mange mennesker. Dette program skal f.eks. ses og forstås af næsten halvdelen af dem der har fjernsyn og derfor nytter det ikke noget at blive alt for faglig. Derfor har jeg fra starten af "advaret" iværksættere om at de ikke skal se det som et program der er lavet til dem, men at det er et program som også moster Oda skal kunne forstå og glæde sig over.
Når det så er sagt, så er jeg hammer stolt af resultatet, selvom jeg spiller en lille brik i det enorme spil. Bare under audition talte jeg mere end 30 folk fra Blu, som er dem der har lavet programmet. Så det er et enorma apparat der er sat i sving. Til de 25 min live vi optog igår, så mødtes vi alle sammen kl. 14 og vi arbejdede helt frem til programstart og jeg var først hjemme igen ved 23 tiden.
HTTP responsstatus: 404 URL: http://programmer-dyn.tv2.dk/ide/dommerne/index.php/id-6075626.html Tid: ons 21 feb 2007 09:19:03 CET Henviser: http://programmer.tv2.dk/ide/dommerne/
Men ellers super program I har fået skruet sammen der!
Jeg ser det som en gulerods-model. Dvs at det giver folk lyst til at komme igang med deres egne ideer/projekter! Ikke så meget om dem dder deltager I programmet har det vildeste ting (så var de jo nok igang allerede) men mere som en gulerod foran os andre: at JA for fanden kom nu igang med dine ideer! ikke bare lade dem ligge og slumre mens man sidder som lønslave!
...vel også derfor man summer rundt herinde? for at have fornøjelsen af at være del af et netværk mens man stille går og pusler med sine ideer alene :-)
Programmet er rigtig fin underholdning til aftenkaffen (mens man krydser fingre for at ungerne bliver i deres senge).
Det synliggøres jo tydeligt, at der kan være langt fra den gode idé man sidder med hjemme i værkstedet eller på computeren og så til at turde kaste sig ud i, at få den ført ud i livet - deltagerne har helt sikkert fået hjælp i den retning hvadenten de går videre eller ej.
Dommerne klarer sig også godt :-) Det må være lidt ''træls'' at skulle sortere deltagere fra - osse selvom det er en del af programmet.