|
Hej igen Thumbs up til jer allesammen for at give os god underholdning. Tror at programmet vil komme opfinderkulturen til gode, ved netop at henvende sig til den brede befolkning, og ikke kun ingeniør-typen... Selvom det kun var første halvleg, har flere deltagere overrasket mig positivt, så jeg ser frem til næste udsendelse. Hønsemor kan man da kun holde af, og jeg er ikke i tvivl om at hendes figure med tilhørende tøj bliver et hit blandt de små i børnehaven. Men må medgive at det ville være ærgeligt hvis det var en høne med tøj der løb med titlen. Tillykke til hønsemor med Klaphattemanden er inde på noget af det rigtige, og vi vil se mange varianter af ideologien bag spillet i fremtiden. Har selv for nogle år siden leget med lign. tanke, og der er virkelig ubegrænsede muligheder der ligger og venter. De to med drikkevands røret, kan meget vel have fundet en ny form for aktiv kul lavet med kokosnød som måske bliver væsenlig billigere at bruge i de fattige egne af verden. Prisværdigt at de tager kampen op på et område som dette, håber virkelig det vil lykkes for dem. Blandt Nicoline med fleres anti Drug-rape opfindelser syntes jeg kun der var een der var tæt på at løse det egenlige problem., desværre bankede det på døren så jeg så ikke den sidste af disse. Men fællse for dem jeg så var at de desværre kun vil give falsk trykhed, så der er lidt at arbejde på endnu. Det er jo en ret uhyggelig forbrydelse så det er naturligt at mange vil prøve at finde en løsning. Leger selv med 2 anderledes ideer, så det er både sjovt og spændende at se andres bud på problemet. Så var der Carsten med "energi-dimsen" som vi ikke fik en kinamands chance for at forstå, men på http://programmer.tv2.dk/ide/article.php/id-6165018.html kan man se et længere klip og det lød ret spændende, så ham gælder jeg mig til at se mere til. Den ældre herre med alarmen mener jeg sigtede for bredt med hans ide, og havde nok heller ikke tænkt på at den skal kunne slukkes rimeligt let, så ordensmagten ikke bliver høreskadet bare fordi de skal afhente en stjålet dvdafspiller ,..for ikke at tænke på personalet på kostercentralen og hittegodskontoret ;) ..og hvis samtlige betjente i landet skulle udstyres med en "dims" til at slukke alarmen, ville teknikken hurtig nå de kriminelle alligevel, og så er vi lige vidt. Når det så er sagt, vil jeg mene der er elementer i projektet der har potientiale, bare ikke i nuværende udgave. Vand-dæmningen har jeg selv tegnet en model af efter tsunamien, den er bare låst sammen i moduler på en helt anden måde end modellen vi så på deltagerens tegning. Må indrømme at jeg gav op på halvvejen af flere grunde, men tror virkelig på at der er potentiale i vand-dæmninger, og kan ikke vente med at høre mere om hans model. Gummiflappen til kondiskoen/fodboldtstøvlen var også en fin ide, og kan laves i et hav af variationer, købte gerne selv fodboldstøvler til ungerne med denne funktion hvis de fandes i handlen. Nu har jeg ikke selv set den oppustelige carport på discovery, men modellen den unge mand fremviste var meget kompakt, og kunne pustes op på 60 sek. så mon ikke det er der, ideens stærke side ligger. Nøgleservicen er også kendt i forvejen, og må indrømme at jeg personligt ikke ville lægge min nøgle hos et tilfældigt firma, uden at være helt sikker på at de var til at stole på. Så er det lige hvordan de ville overbevise mig om det, så jeg ville b |
Hej
Som ny her på siden ville jeg bare sige tak for et fedt site og
give en high five til et program der giver plads til en rigtig hygge ide som kjoler til høns!!!!!
Er det ikke det man kalder HØNSESTRIK ;-)
Bliv gratis medlem