Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Bedste Ide starter i aften

Side 10 ud af 16 (151 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 05
Indlæg ialt: 195
Skrevet kl. 13:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Hej igen

Thumbs up til jer allesammen  for at give os god underholdning.

Tror at programmet vil komme opfinderkulturen til gode, ved netop at henvende sig til den brede befolkning, og ikke kun ingeniør-typen...
Så vil Hr og Fru Danmark få lidt mere indsigt i denne forunderlige verden, og måske selv få blod på tanden til at prøve. Ingen tvivl om at mange gode eksporteventyr går til spilde fordi fordi folk simpelthen ikke tør give sig i kast med opgaven og istedet smider ideen i skuffen.

Selvom det kun var første halvleg, har flere deltagere overrasket mig positivt, så jeg ser frem til næste udsendelse.

Hønsemor kan man da kun holde af, og jeg er ikke i tvivl om at hendes figure med tilhørende tøj bliver et hit blandt de små i børnehaven. Men må medgive at det ville være ærgeligt hvis det var en høne med tøj der løb med titlen. Tillykke til hønsemor med

Klaphattemanden er inde på noget af det rigtige, og vi vil se mange varianter af ideologien bag spillet i fremtiden. Har selv for nogle år siden leget med lign. tanke, og der er virkelig ubegrænsede muligheder der ligger og venter.

De to med drikkevands røret, kan meget vel have fundet en ny form for aktiv kul lavet med kokosnød som måske bliver væsenlig billigere at bruge i de fattige egne af verden. Prisværdigt at de tager kampen op på et område som dette, håber virkelig det  vil lykkes for dem.

Blandt Nicoline med fleres anti Drug-rape opfindelser syntes jeg kun der var een der var tæt på at løse det egenlige problem., desværre bankede det på døren så jeg så ikke den sidste af disse. Men fællse for dem jeg så var at de desværre kun vil give falsk trykhed, så der er lidt at arbejde på endnu. Det er jo en ret uhyggelig forbrydelse så det er naturligt at mange vil prøve at finde en løsning. Leger selv med 2 anderledes ideer, så det er både sjovt og  spændende  at se andres bud på problemet.

Så var der Carsten med "energi-dimsen" som vi ikke fik en kinamands chance for at forstå, men på http://programmer.tv2.dk/ide/article.php/id-6165018.html  kan man se et længere klip og det lød ret spændende, så ham gælder jeg mig til at se mere til.

Den ældre herre med alarmen mener jeg sigtede for bredt med hans ide, og havde nok heller ikke tænkt på at den skal kunne slukkes rimeligt let, så ordensmagten ikke bliver høreskadet bare fordi de skal afhente en stjålet dvdafspiller ,..for ikke at tænke på personalet på kostercentralen og hittegodskontoret ;) ..og hvis samtlige betjente i landet skulle udstyres med en "dims" til at slukke alarmen, ville teknikken hurtig nå de kriminelle alligevel, og så er vi lige vidt. Når det så er sagt, vil jeg mene der er elementer i projektet der har potientiale, bare ikke i nuværende udgave. 

Vand-dæmningen har jeg selv tegnet en model af efter tsunamien, den er bare låst sammen i moduler på en helt anden måde end modellen vi så på deltagerens tegning. Må indrømme at jeg gav op på halvvejen af flere grunde, men tror virkelig på at der er potentiale i vand-dæmninger, og kan ikke vente med at høre mere om hans model.

Gummiflappen til kondiskoen/fodboldtstøvlen var også en fin ide, og kan laves i et hav af variationer, købte gerne selv fodboldstøvler til ungerne med denne funktion hvis de fandes i handlen.

Nu har jeg ikke selv set den oppustelige carport på discovery, men modellen den unge mand fremviste var meget kompakt, og kunne pustes op på 60 sek. så mon ikke det er der, ideens stærke side ligger.

Nøgleservicen er også kendt i forvejen, og må indrømme at jeg personligt ikke ville lægge min nøgle hos et tilfældigt firma, uden at være helt sikker på at de var til at stole på. Så er det lige hvordan de ville overbevise mig om det, så jeg ville b

Tilmeldt 22. Feb 07
Indlæg ialt: 8
Skrevet kl. 20:08
Hej

Som ny her på siden ville jeg bare sige tak for et fedt site og

give en high five til et program der giver plads til en rigtig hygge ide som kjoler til høns!!!!!

Er det ikke det man kalder HØNSESTRIK ;-)

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 10:30
Jeg var ved at dø at grin over nøgleidéen. Kan naturligvis godt se, at det er et smart produkt, hvis det fungerer, men havde svært ved at tro på det i praksis.

Nu er der så nogen, der har kørt idéen ud i det virkelige liv. Tjek

http://www.newyourkey.com/

Tilmeldt 13. Nov 06
Indlæg ialt: 7
Skrevet kl. 22:25
Skide godt program... Rigtig mange gode ideer, men du har vel ikke et wild card mere i skuffen:)
Fra Silicon Valley (USA)
Tilmeldt 31. Mar 05
Indlæg ialt: 4047
Fra  InspireAnalytics Inc. Skrevet kl. 15:20
Jeg glæder mig allerede til i aften

Der er kommet en del kritik af programmet i denne tråd, men jeg vil så lige komme med en positiv kommentar.

Jeg synes at det er en god måde deltagerne der går videre bliver valgt på. Det er jo den klassiske elevator-tale, og jeg mener at det er vigtigt at kunne fyre den af som iværksætter. Jeg har været gennem et finansieringsforløb hvor jeg gang på gang skulle forklare bankfolk, investorer og potentielle kunder hvad mit projekt gik ud på. Nogle gange på telefonen. Og jeg har oplevet, at jo mere præcist, kortfattet og forståeligt jeg har kunnet forklare mit projekt, jo større har interessen været for projektet.

Mit første bankmøde gik med at jeg overlæssede bankmanden med en laaaang tekniksnak, hvilket resulterede i at banken sagde at de ikke kunne vurderer om mit projekt var godt eller ej, at de ikke kunne vurdere om det var teknisk muligt, og at de derfor ikke var interesseret i at hjælpe mig videre. Damn, det møde fik mig til at indse hvor vigtigt elevator-talen er.

Så derfor synes jeg også at det er fedt at deltagerne i programmet får 3 minutter til at overbevise dommerne om at deres ide er god, for man har reelt ofte samme vilkår i "den virkelige verden". Kan man ikke overbevise folk om at det er en god ide på 3 minutter, så er det måske ikke indlysende nok at det er en god ide.

mvh Carsten
Fra Roskilde
Tilmeldt 30. Jul 06
Indlæg ialt: 2298
Skrevet kl. 16:12
Ak, kabel-tv er nede hvor vi bor :-(
Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 21:53
Kan se at TV2''s program har været diskuteret med baggrund i første udsendelse men her i agsnit 2 så må jeg konstatere at niveauet for mange af de personer som ønsker at føre en ide u di livet er virkelig dårlige og absolut ikke nye og innovative. Nogle af disse er selvfølgelig fortsat gode da de løser et konkret og aktuelt problem.

Med frygt for at Martin og hans meddommere føler at jeg er for kritisk, så blev jeg godt nok forundret da man kunen komme videre i showet ved at "opfinde" lynlåsen, sætte den på en flyverdragt og på støvler for at forhindre at sne kryber op i buksebenene.

HVOR F..... ER DET NYE OG INNOVATIVE I DEN IDE ?

At Martin og hans meddommere kan lade sådan en "ide" komme videre viser at programmets standard ikke virker klarlagt og resultatet er måske som følger.

Som simpel seer med interesse for iværksætteri og nytænkning så må jeg sige at programmet i overvejende grad skuffer mig fælt. Langt de fleste der går videre mener jeg man kan finde bedre. Faktisk så fornemmer jeg at programmet kan komme til at ende ligesom da Danmarks bedste iværksætter skule findes - der faldt valget på en selvstændig der efter opstart opdagede at der var noget der hed moms men først da Skat begyndte at interessere sig for hvor betalingen blev af - hvad f..... er det for en iværksætter.

Kommer nok til at se de næste programmer men må nok sige at jeg glæder mig til at der sker en forksle hvilket jeg opfatter sker ved program 4 - hvis jeg skal forstå Martin''s tidligere indlæg ret.

Det var lige mit sure synspunkt.

Tilmeldt 23. Jan 06
Indlæg ialt: 462
Skrevet kl. 01:09
Hej Martin,

Superfedt program. Det er ligesom at se Popstar, bare med indhold ;)

Glæder mig allerede til næste tirsdag. Til dem der synes, at der mangler noget mere innovativt, så lad mig da lige minde om, at vi kun er 5 mio i landet...;) Tværtimod, så er jeg positivt overrasket. Folk med virkelige geniale og dybe ideer deltager vel heller ikke i sådan et program, de har vel allerede kontaktet investorer og kommet langt i deres process. Jeg skrev selvom om en golfbil, der blev drevet af solceller som hovedopgave på mit studie - genial ide - men allerede langt inde i udviklingsstadiet, hvorfor de sikkert ikke ville deltage i sådan et program.
Tilmeldt 29. Oct 05
Indlæg ialt: 74
Skrevet kl. 01:58
Vil et sådan show ikke altid være et udbud af "amatør" opfindere - og nogle andre, der kan se en markedsføringsværdi i at deltage?

Hele ideen med programmet må oprindeligt være netop, at tilbyde amatørene vejen til "success og rigdom" - hvilket jeg synes er fint. Det interessante er jo netop at fremvise køkkenbordsopfinderen og ikke de halv eller hel professionelle, der allerede er igang eller har midlerne til selv at komme igang.

At En God Sag deltog forstår jeg ikke. Alene det at stille op med Lotte Heise og håndlæseren synes jeg er et kedeligt forsøg på selvpromovering i et TV show, hvor ideen nok i bund og grund var en anden.

Det der blev promoveret fra En God Sags side var ikke en ide, men et allerede eksisterende produkt. Det svarer til at tilmelde dating.dk, www.razzia.dk eller for den sags skyld Skype som mange hylder som en halvdansk opfindelse. Jeg var en smule skuffet over Martin T ikke trådte i karakter og sagde nej.

At man tillod manden med bowlingkuglen adgang til anden runde er på sin vis fint - selv om ideen er dødfødt på forhånd. Det vil da give et indblik i, hvordan ideer skal undersøges grundigt før de enten giver success eller dør en stille død.

Fra 2840
Tilmeldt 31. May 05
Indlæg ialt: 420
Skrevet kl. 07:49
Hej Martin Glob,

Er meget enig i at der skal være plads til køkkenbords-opfinderen men hvis vi tager 2 af opfinderne fra showet i går så må du gerne vejlede mig i hvorfor dommernes valg skete som det gjorde.

Vi har den unge pige med en mor som er børneplejer - hun opfinder "lynlåsen" som sættes fast på bukserne af en flyver-dragt og de støvler man har på - hun går videre.

Så har vi manden der havde en udfordring med øl-dåser. Her har manden været kreativ med først at forme en model i ler (eller noget lignende til børn) forefter at tilpasse den, han har fået lavet prototyper og tilpasset den så den faktisk virker til det formål den var skabt - han går ikke videre.

I mine øjne burde det have været omvendt.

Man kan selvfølgelig diskutere hvorvidt nogle af de 2 skulle have gået videre men jeg mener sgu at dommerne har haft fokus andet steds når pigen med lynlåsen får lov til at komme videre - ene og alene forde 2 af 3 dommere har problemet - LØSNINGEN ER IKKE EN OPFINDELSE OG DERFOR IKKE "DANMARKS BEDSTE IDE".

Dette viser at der fra start ikek er lavet en mere klar defineret standard for hvad som må komme videre og hvad som ikke må - det gør programmet til et dårligt program.

Side 10 ud af 16 (151 indlæg)