Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Danmarks Bedste Ide starter i aften

Side 12 ud af 16 (151 indlæg)
Fra København N.
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 90
Fra  Circles of Business Skrevet kl. 14:07
Hvor mange stjerner giver du? :
Jeg vil gerne tilslutte mig med mange herinde, at det er kanon underholdning, og det sætter med garanti også en masse tanker igang hos dem, som ser med om tirsdagen.

Vi glæder os sikkert alle til de kommende programmer, og hvad vi alle står med tilbage som Danmarks Bedste ide.

Om det så bliver den, som kommercielt også i sidste ende bliver den mest succesrige - målt i omsætning og antal medarbejdere - er så en helt anden sag. Og det kunne vi måske herinde lave en lille afstemning af, når vi har fået alle ideer præsenteret.

Den største kommercielle succes historie, kunne potentielt ligge hos en af de deltagere, som ikke gik videre, men som fik et vink med på vejen om, at ideen er god nok. Spændende bliver det så, om der på sigt, vil blomstre en ''uopdaget´ succes frem.

Det vil så sikkert afstedkomme gode historier, om hvorfor panelet nu ikke så ideen, men hvem havde for mere end 75 år siden, ville kåre en lille lego klods, som Danmarks bedste ide, men som i dag står, som et mega brand i hele verden.

Henrik Sidenius

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Indlæg ialt: 713
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 14:21
Dato: 28-02-2007 14:06:59
Forfatter: Henrik Sidenius

Den største kommercielle succes historie, kunne potentielt ligge hos en af de deltagere, som ikke gik videre, men som fik et vink med på vejen om, at ideen er god nok. Spændende bliver det så, om der på sigt, vil blomstre en ''uopdaget´ succes frem.

Det vil så sikkert afstedkomme gode historier, om hvorfor panelet nu ikke så ideen, men hvem havde for mere end 75 år siden, ville kåre en lille lego klods, som Danmarks bedste ide, men som i dag står, som et mega brand i hele verden.

Henrik Sidenius

En kæmpe kommerciel succes er på ingen måde ensbetydende med at det er Danmarks Bedste Idé. Dommerne afviser også flere med en kommentar på vejen, at det sagtens kan blive en succes. Men Danmarks bedste idé skal nok indeholde en del mere end et højt omsætningspotentiale - det er end ikke det mest relevante.

søger ligesindede i Sønderjylland

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:39
Bare lidt tanker - måske kan programlæggerne bruge det til en anden gang ...

Programmet er naturligvis 99,99% underholding. Og det mener jeg også det skal være. Ellers hører det ikke hjemme på TV2 primetime. Et mere "troværdigt" iværksættershow, ville nok mere høre hjemme på en eller anden obskur erhvervskanal på en frekvens ingen alligevel kender :)

Men, jeg synes der er en alvorlig mangel ved dette show, i forhold til forbillederne for denne type "reality konkurrence shows" - shows som Popstars og American Idol. Problemet er, at jeg ikke tror at de ideer der vil komme videre - og måske vinde, faktisk vil vise sig meget hurtigt efter showet at blive en ægte success. Og det synes jeg er en af de meget stærke sider ved Popstars og American Idol - de fleste af vinderne i de shows gik direkte ud, lavede pladen (den var for det meste næsten lavet færdig inden showet) og fik success. Dem der stemte dem ind, købte også varen. Det tvivler jeg på kommer til at ske med "Danmarks Bedste Ide".

En løsning på dette kunne være at ændre konkurrencen, skære den noget skarpere, og på samme måde som med Popstars og Amarican Idol, sørge for at den røde løber er rullet ud, til vinderprojektet. Lad mig lige skitserer det lidt mere præcist ...

• Opret en række kategorier, hvor "Den Bedste Ide" skal findes (i stil med Scenen er Din konceptet).

• Hver kategori skal være så skarpt skåret, at man på forhånd kan sikre sig at resten af døekæden står parat.

• En kategori kunne f.eks. være "Bedste husholdingsprodukt til under 200 kr" (ok, måske ikke lige den vildeste ide, men det er blot et eksempel :)).

• Man kunne så på forhånd have sikret sig at der stod en producent parart (i stil med musikprogrammers forhåndsaftaler med pladeselskaber, producere mv) og man kunne have lavet distributionsaftale med en række større varehuse. Hvem vil ikke gerne være med, når det sættes i forbindelse med sådan et prime time show? (ja, faktisk er jeg overbevist om at f.eks. Bilka ville BETALE for at være med!)

En million kroner lyder naturligvis fedt - det er mange penge for en der har "opfubndet" en trommehat i plast, eller en der laver skjoler til træhøns, men for den opfinder der havde fundet på det der med de flydende økologiske landsbyer rækker 1 million jo ingen som helst vegne. Det ville være meget mere værd, tror jeg, for de enkelte opfindere og iværksættere hvis det de fik med sig hjem fra showet (hvis de vandt) var et successfuldt produkt - et produkt der kort tid efter showest afslutning faktisk ville være at finde i butikkerne. Det er i mine øjne meget mere værd at lære af en success end det er at få en million.

Anyway, nu kører programmet i denne omgang som det er planlagt. Men jeg tror bare godt at man en anden gang kunne få lavet et endu bedre program, hvis man plukkede lidt i ovenstående tanker og arbejdede videre med dem. Programmet ville stadig være bredt folkeligt - måske endda mere, det ville få et højere, mere præcist, iværksætter og opfinder niveau, en mere fair konkurrence mellem sammenlignelige ideer (det er sgu svært at vælge mellem en træhønekjole, en økologisk landsby og en trommehat!) og ikke mindst en langt større "efter-effekt" af udsendelsen i form af den direkte produktlancering. På samme måde som med musik-konkurrencerne ville det betyde, at man kunne holde dampen og opmærksomheden oppe omkring showet - indtil næste sæson starter. Kommercielt smart.

Fra Ringsted
Tilmeldt 30. Mar 05
Indlæg ialt: 395
Skrevet kl. 17:54
Jonathan nu ved jeg hvor pressehungrende du er (ikke ondt ment)

Jeg opfatter jeres deltagelse som en mulighed for billig airtime.

I fik vel 2 Minutter i Primetime.

Jeg mistænker Jer "dig" for at bruge det som ren presseomtale, og det tager jeg sgu hatten af for.

Nu vil du nok ikke indrømme det hvis jeg har ret, men det sgu godt gået: )

Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 18:07
Netop som jeg nævnte i en anden tråd. Tror Ronnie har fat i den lange ende.....

Og det er da en ærlig sag. Kunne jeg også se som en god idé, og ville da ikke have nogen skrupler med at indrømme det - ikke engang på TV.

Fra Lissabon
Tilmeldt 27. Jul 05
Indlæg ialt: 792
Skrevet kl. 22:04
Dato: 28-02-2007 17:54:22 Forfatter: Ronnie Gasseholm
Jonathan nu ved jeg hvor pressehungrende du er (ikke ondt ment)

Jeg opfatter jeres deltagelse som en mulighed for billig airtime.

I fik vel 2 Minutter i Primetime.

Jeg mistænker Jer ''dig'' for at bruge det som ren presseomtale, og det tager jeg sgu hatten af for.

Nu vil du nok ikke indrømme det hvis jeg har ret, men det sgu godt gået: )

Enig. Det er ret tydeligt, men ganske fornuftigt.

Jonathan:

Var Lottes "de giver så et beløb direkte til velgørenhed" udtalelse ikke en anelse uheldig?

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:54
Det er ikke et rent PR stunt, for vi mener rent faktisk også, at vi har Danmarks og måske endda verdens bedste idé :-) Det vi kommer med med fjernbetjeningen er ikke set før, men om det er nok nyudvikling til, at vi ikke er for langt fremme, kan man jo så diskutere, og det gør folk og dommerne også :-)

Nej Lottes udtalelse er korrekt. De beløb, som står på websitet, går ubeskåret/direkte videre. Butikkerne betaler derudover et gebyr til os pr. transkaktion, men det fratrækkes IKKE beløbet på websitet. Samlet udgør beløbet fra butikkerne til os 25%, mens 75% af det totale beløb, vi afregner dem for, går ubeskåret videre.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9742
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 23:06
Gud ved om Henrik Bruhn stiller op - han har så mange gode ideer, og så kender en af dommerne ham jo rigtig godt :)
Fra Skærbæk
Tilmeldt 11. Oct 05
Fra  Eventbooker.dk Skrevet kl. 23:31
Dato: 28-02-2007 22:53:46
Forfatter: engodsag
Nej Lottes udtalelse er korrekt. De beløb, som står på websitet, går ubeskåret/direkte videre. Butikkerne betaler derudover et gebyr til os pr. transkaktion, men det fratrækkes IKKE beløbet på websitet. Samlet udgør beløbet fra butikkerne til os 25%, mens 75% af det totale beløb, vi afregner dem for, går ubeskåret videre.

Så skal jeg bare lige forstå det ret. Vil det sige at den halvanden million I har indsamlet "kun" har givet engodsag.dk 500.000,- kr siden I startede???

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 09:51
Ja det er korrekt, men derudover tjener vi også på virksomheder, som tegner sponsorater etc. hos os. Fordelingen på de 75% sker udelukkende via e-handel - det er dog også langt størstedelen, men derudover får vi så sponsorater og andre annonceaftaler, som skal gøre, at vi overlever på sigt :-) Men nej det er ikke nogen guldrandet forretning, men det kan du jo også se, hvis du læser vores årsregnskaber. Til gengæld giver det et super spændende arbejde og en dejlig hverdag :-)
Side 12 ud af 16 (151 indlæg)