Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Henrik Bruhn debat

Side 7 ud af 23 (222 indlæg)
Fra Frederikshavn
Tilmeldt 9. Aug 05
Indlæg ialt: 2606
Fra  Aurumtrends Skrevet kl. 14:03
Hvor mange stjerner giver du? :
Dato: 03-05-2007 16:31:12 Forfatter: Thomas1974 det syntes jeg faktisk er pænt usselt i en tråd hvor folk fortæller at de er blevet snydt.

Kan vi ikke godt blive enige om at der er en grund til at mange føler sig "tiltrukket" af sites som den Bruhn har haft i spil: "Den lette vej til at blive rig" - lidt som den naive tro mange har til lotto-kuponer. Når man så samtidig VED at den eneste vej til millioner er gennem hårdt arbejde, så kan jeg altså ikke undgå andet end at trække på smilebåndet når man vælger at "hoppe på" sådanne ting. Sorry - men sådan ser jeg på det!

Selvfølgelig - som påpeget - og jeg understreger det kraftigt - skal Bruhn og andre jo ikke have lov til bevidst at tage røven på folk - men så længe der er folk der tror de kan komme let til millionerne (som de første i verdenshistorien...) så er der altså også et marked for at sælge koncepter hvor man blive lovet en tur med træerne der gror ind i himlen.

Er sikker på at der kan trækkes en rød linie mellem persontyperne der lader sig lokke af disse ting... og at der med garanti ikke er nogen deriblandt der har forstået hvad der skal til (ved hvad der skal til for at blive rig) - og med al sandsynlighed heller ikke dem der står frem og åbenlyst brokker sig og vil have penge retur (uanset frist er overholdt eller ej) - et eller andetsted synes jeg måske man fremstår som et godtroende naivt menneske; en profil hvor man gerne vil være rig, men faktisk egentlig helst ikke vil arbejde for det... af samme årsag er det er marked for LOTTO ;-)

Sorry, men - igen - sådan ser jeg OGSÅ på det - nu får Bruhn sandsynligvis en masse tæsk i diverse retssale i fremtiden - men mon ikke han er alligevel nok skal holde sig oven vande. Erik Clausen film - og et projekt med Anders ANDEN som kommer på TV i løbet af i år - eller næste år.

Belært af sine erfaringer, så kunne jeg forestille mig han senere kaster nogle nye ting på nettet - og når det sker, vil der STADIG være et marked for ham: for der er i ti-tusindevis af folk derude som vil den lette vej til penge. Sådan er det bare. Det ændrer end ikke enorm offentlig fokus på disse "fusk-ting".

Sådan er det bare!

MVH

Lasse Burholt - Skype/ooVoo: lasseburholt - SMS 4236 8252 - Dream big dreams, small dreams have no magic

Tilmeldt 17. May 06
Indlæg ialt: 22
Skrevet kl. 17:08
Hej onlinecoachen,

"Da du er her, så
har du sikkert prøvet at søge
efter andre ''bliv rig programmer''.
Du har måske endda købt nogle
stykker. Lærte du noget? Blev du imponeret?
Jeg blev ikke da jeg læste dem. Den
eneste grund til at de tjener lidt penge,
er fordi de tager flere tusinde kroner for
deres 1000 siders bog, cd''er og dvd''er.
Tror du virkelig de gider at fortælle
dig noget du kan bruge?"

"
Jeg har lavet en
E-bog, hvor alle de vigtige strategier står
i, og som vil være en idiot sikker
guide til et liv med pengestrøm 24
timer i døgnet. De strategier der
står i bogen er så gode at du
vil slå dig selv for ikke at have fundet
på dem og tjent pengene noget før."

Jeg kan godt lige måden du sælger på :)
"Alle de andre ''bliv rig programmer'' er noget lort, du tjener ikke noget på dem. Men køber du min bog skal du leve i rigdom resten af livet!"

Nå, til sagen. Jeg har 2 spørgsmål :)
1. Sælger du mange bøger?
2. Hvad gør din bog bedre end de 9207823245 andre bliv rig bøger på nettet?

Tilmeldt 30. Apr 07
Indlæg ialt: 12
Skrevet kl. 17:37
Jeg vil blot fortælle at jeg har kontaktet min advokat, som mener jeg har en sag mod ham og hans Platin Club Online. Han har i materialet personligt garanteret for beløbet, så jeg må kunne hente dem ved ham selv.
Nu skal jeg blot gøre op med mig selv, om jeg gider bruge tid kræfter og penge på det. Dog har jeg givet ham en chance mere til reagere, hvori jeg fortæller at jeg vil gå til advokat.
Er der andre med problemer ifb. Platin CLub, så giv endelig lyd fra jer, måske kunne vi ordne denne sag sammen??

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:50
Det er netop i sager som denne at man godt kunne ønske sig et "class action" system, i lighed med det de har i USA. Men den mulighed findes desværre ikke i dansk ret.
Tilmeldt 26. Mar 07
Indlæg ialt: 5
Skrevet kl. 11:38
Hej kat123

Jeg er i samme båd som dig mht. Henrik Bruhn. Han svarer kun sparsomt på mine mails om udbetaling af garantien fra Platinclub. Han har dog tidligere medgivet mig, at jeg har overholdt betingelserne til punkt og prikke.

Jeg er med på at stå sammen i denne sag.

Venlig hilsen

FT

Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 17:15
Dato: 18-05-2007 17:49:30
Forfatter: Mikkel deMib
Det er netop i sager som denne at man godt kunne ønske sig et ''class action'' system, i lighed med det de har i USA. Men den mulighed findes desværre ikke i dansk ret.

Af ren nysgerrighed, hvad er et class action system?

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 17:23
Jeg er ikke advokat, så jeg vil afholde mig fra de længere detaljerede forklaringer, men sådan meget forsimplet sagt, så er en "class action" retssag, en sag hvor f.eks. en advokat anlægger en sag på vegne af en række forurettede - uden at han på forhånd har truffet aftale med alle disse. Sagen annonceres så, og så kan folk der mener at de hører til i gruppen tilslutte sig sagen - eller lade være, og køre deres egen sag.
Fra Helsingborg
Tilmeldt 26. Feb 06
Indlæg ialt: 2880
Skrevet kl. 18:03
Tak for svaret.

Det lyder bestemt som noget vi kunne bruge i DK. En skam at vi på mange måder er så langsomme herhjemme.

Følg mig på youtube under navnet Dimi Hardorff

Tilmeldt 11. Jun 06
Indlæg ialt: 995
Skrevet kl. 18:54
Øh, er det ikke også pga. dette, at man ser de absurde erstatninger på mia. af kroner? Ved ikke om det nødvendigvis er en god ting.
Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 19:09
Nej, erstatningsbeløb og muligheden for class action sager hænger ikke nødvendigvis sammen. Man kunne så vidt jeg kan gennemskue godt indføre muligheden for class action sager i Danmark uden at ændre på erstatningsbeløb.

Men, det synes jeg nu man burde gøre. Jeg mener virkelig at hele den Danske ansvars- og erstatningslovgiving bør justeres alvorligt. Det kan simpelt hen alt for ofte betale sig at handle på en uforsvarlig måde, fordi gevinsten ved at gøre det er større end prisen for at blive snuppet. Og jeg synes også tit, at ofrene, når det er mennesker, kompenseres alt for dårligt.

Lad mig tage et eksempel, der sikkert vil passe på mange af jer andre også. Hvis jeg en dag er så uheldig at blive kørt ned af en spritbilist, og mister føreligheden eller forstanden,  så vil jeg og min familie gå konkurs og vil ende med at måtte gå fra hus og hjem. For ja, jeg vil da kunne få noget forsikringserstatning, og måske en invalidepension (efter flere års sagsbehandling, arbejsprøvning etc). Men hvor meget dækker det. Hvad får man udbetalt på invalidepension? 9.000, 10.000? Noget i den retning. Og erstatningen? Garanteret ikke over ½-1 million. De beløb kan ganske enkelt ikke dække de omkostninger vi har i min familie med nyindkøbt hus og to små børn.

Er det rimeligt?
Nej, det synes jeg bestemt ikke det er! Penge er ikke alt, det ved jeg godt, men jeg vil altså, hvis det er mig der bliver kørt ned, 10 gange hellere sidde i kørestol med 10 millioner på kontoen, end sidde i kørestol uden en krone på lommen. Man kan købe sig til meget - hvis man har råd (ikke alt, det ved jeg godt - men det er da ikke en god undskylding for at jeg ikke skal have en ordentlig erstatning ...).

Et andet eksempel er min egen verserende sag i forbindelse med det hus vi for nyligt købte, der viser at det kan betale sig at snyde med oplysningerne når ejendomme handles i Danmark. Gevinsten er simpelthen større end straffes - hvis det går galt. Det er bare ikke rimeligt.
Side 7 ud af 23 (222 indlæg)