Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Erj jeg den eneste der er træt af Wordpress?

Side 1 ud af 9 (87 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:08
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 2,8 stjerner givet af 14 person

Hej,

Jeg omformulere lige overskriften til noget lidt længere:

Er jeg den eneste der er træt af at se Wordpress overalt på nettet, med de samme designs og samme inkompetence?

Inden nogen begynder at tro at jeg hader WP, så lad mig gøre det klart at jeg synes WP er et godt system, til begyndere.

Nu er jeg affiliate - jeg sælger ting på nettet, skriver blogs om det på nettet, og jeg tjener penge via Adsense ligeledes. Jeg kigger derfor et ekstremt antal af blogs og hjemmesider igennem hver dag, da jeg skal vurdere konkurrence, indtjeningsmuligheder osv. osv. i kender rutinen.

Det der frustrere mig er det overdrevne forbrug af Wordpress som forekommer overalt på disse sider. Ikke fordi at siden er opbygget via Wordpress - men derimod at Wordpress har gjort det muligt for enhver idiot at smide lort, og atter LORT ud på nettet.

Wordpress er perfekt for de som vil tjene penge, men er en lort for de som søger information. Jo, der findes skam gode Wordpress-sider derude, med masser af dejlig og nyttig information. Men der findes nok lige 20 gange så mange Wordpress-sider med lort på. Bare se de seneste artikeldatabaser der bliver oprettet, og smidt ud på Amino. De er opbygget i Wordpress - intet unikt overhovedet!
Affiliate-sider overalt på Amino - opbygget i Wordpress - intet unikt!

Arh og dog... Der findes nogle unikke designs/templates, men med det sagt, så ser jeg dagligt at disse sider har nøjagtigt samme design som andre sider - igen - intet unikt!

Man kan stort set altid se fra start til slut om en side er opbygget i Wordpress, uden at kigge sidens kildekode eller bund igennem - for Wordpress er så forbandet ensformigt.

Wordpress med unikke templates = helt perfekt.

Wordpress med samme designs, igen og igen, med idioter bag roret = kæft noget lort!

I kan selv vurdere hvor de fleste ligger.

Jeg ser mange kanont fede sider bygget op med Wordpress - tro mig, det er ikke kun negativt snak fra min side, men det er så irriterende at se på det samme design i længden, de samme tekster - ligegyldige artikler, som ikke giver svar på en SKID!

Bevares - hjemmesider med egne platforme etc. etc. kan også indeholde lorteinformation - men det var i det mindste begrænset, da ikke mange kunne finde ud af det. Men Wordpress har desværre gjort det muligt for idioter overalt på kloden, at poste pis og kanel hver dag og konstant.

Min frustration kommer i øvrigt også fordi jeg læste at en Amino skrev "Jeg kan se du bruger Wordpress, hvilket er positivt" - arh come on! Det er fanme ikke positivt hvis siden ligner lort, og siden ér lort.

Siden var så i dette tilfælde hverken lort, eller lignede lort - tvært imod.

Det er virkelig som om at kvantitet kommer før kvalitet efterhånden.

Jeg har bygget min egen platform, som gør det muligt for mig at variere mellem designs så let som at knipse i fingrene - jeg designer hver enkelt side selv, og fra bunden - om jeg så skal bruge 12-16 timer på det - så længe jeg ved jeg får noget som sparker røv.

Jeg ved at firmaer gerne vil tjene penge - også mit eget, men jeg sætter kvalitet foran kvantitet.

Forestil jer verdens fineste by... Der kommer nu en flok fede idioter, og smider slikpapir, ispapir, madpapir, cigaretskodder, cigaretpakker, anden emballage etc. etc. overalt..
Sådan er internettet ved at blive... Søg efter noget på Google - se de første 20 resultater igennem. 1. hvor mange er baseret på et allerede færdigt system? Måske ikke mange. 2. Hvor mange af disse 20 hjemmesider giver dig relevant og brugbar information?

Nå :) undskyld min vrede - jeg har ikke læst det igennem, men skrevet ud fra hvad jeg tænkte i øjeblikket.

Fra Aarhus
Tilmeldt 4. Jan 11
Indlæg ialt: 1085
Fra  Linde-media Skrevet kl. 12:22
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person
Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 12:25
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

At Wordpress gør det så nemt at lægge informationer ud på nettet, ser jeg egentlig kun det positive ved. Det kan godt være at der også kommer en del lort ud på nettet, men prøv at tænk på alle de spændende og vigtige informationer der aldrig var blevet delt, hvis der ikke var en nem og billig løsning til at dele sine tanker online. Noget af det der gør internettet så spændende, frem for de trykte medier, er jo at vi kan få langt flere vinkler på alt, fordi det ikke kun er folk med penge der kan få deres holdninger frem.

Så kan det godt være at der også dukker lidt lort op ind imellem, men så er det jo godt at man som menneske er udstyret med en kritisk sans, og en søgemaskine der for det meste gør et hæderligt job med at sortere informationerne.

Tilmeldt 2. Jul 08
Indlæg ialt: 2814
Skrevet kl. 12:28
Gennemsnit 4,2 stjerner givet af 5 person
Hej. Nu kunne jeg godt tænke mig at se dine perfekte side som du har :)
kunne du ik li smide et par links til dine sider så man kan se hvordan den skal skæres.
Mvh
Anders
Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:30
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 6 person

Andreas Linde:

Det var da et dejligt negativt indlæg. 

Se evt. min flotte wordpress hjemmeside 
men det er selvfølgelig heller ikke en affiliate side. 

Må vi se din hjemmeside? 

Nej. I modsætning til andre vælger jeg ikke at kaste mine idéer og projekter ud på et iværksætterforum, hvor der bestemt nok skal være nogle rådne æbler (undskyld sproget). Vi må erkende at hvis en lidt lusket Amino ser en god idé, så er den væk. 99% af Aminoerne er IKKE sådan, men der findes altså nogle rådne æbler hist og pist.

Og eftersom mit liv og uddannelse på nuværende tidspunkt afhænger af den indkomst jeg får fra nettet, så tager jeg absolut ingen chancer. kald mig paranoid, men det tager jeg med :-)

Umiddelbart ér det jo sat standard op - ment på den måde at opsætningen findes mange steder.

Siden er dog tilstrækkeligt redigeret, til at jeg ikke vil kalde den standard - så personligt har jeg intet problem med det.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:32
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

Anders S:
Hej. Nu kunne jeg godt tænke mig at se dine perfekte side som du har :)
kunne du ik li smide et par links til dine sider så man kan se hvordan den skal skæres.
Mvh
Anders

Ingen grund til at være sarkastisk, fordi du på forhånd godt kan se at dit design til "paris" er meget standard.

Perfekte sider - mon dog.

Ensformigt? BESTEMT IKKE!

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:34
Gennemsnit 3,0 stjerner givet af 2 person

TheisM:

At Wordpress gør det så nemt at lægge informationer ud på nettet, ser jeg egentlig kun det positive ved. Det kan godt være at der også kommer en del lort ud på nettet, men prøv at tænk på alle de spændende og vigtige informationer der aldrig var blevet delt, hvis der ikke var en nem og billig løsning til at dele sine tanker online. Noget af det der gør internettet så spændende, frem for de trykte medier, er jo at vi kan få langt flere vinkler på alt, fordi det ikke kun er folk med penge der kan få deres holdninger frem.

Så kan det godt være at der også dukker lidt lort op ind imellem, men så er det jo godt at man som menneske er udstyret med en kritisk sans, og en søgemaskine der for det meste gør et hæderligt job med at sortere informationerne.

Søgemaskinen er desværre ikke menneskelig, og derfor sortere den ikke alt lortet fra. Det kan jeg jo se når jeg selv søger information, hvilket jeg og millioner andre gør dagligt.

Du har ret i at der kommer nogle guldkorn ind imellem, desværre synes jeg bare at lortet overtrumfer guldkornene så meget at de bliver skjult og gemt - man kan ikke se skoven for bare træer du ved.

Tilmeldt 28. Jul 10
Indlæg ialt: 321
Skrevet kl. 13:17

Morten88:
Søgemaskinen er desværre ikke menneskelig, og derfor sortere den ikke alt lortet fra. Det kan jeg jo se når jeg selv søger information, hvilket jeg og millioner andre gør dagligt.

Hvis det ikke var til at slippe udenom alt lortet, så tror jeg ikke at Google kunne have skabt en milliard-forretning, baseret på at millioner af folk gladeligt bruger deres service flere gange om dagen, så et eller andet må de dersens søgemaskiner jo gøre rigtigt ;-)

Jeg vil bestemt gerne give dit ret i at der er meget lort på nettet, men jeg synes egentlig det er forholdsvis nemt at styre udenom det.

Fra Copenhagen
Tilmeldt 31. Oct 07
Indlæg ialt: 3545
Fra  Volt & Volume Skrevet kl. 13:20

Synes nu ikke, der er nogen grund til at tage Mortens observationer som noget personligt. Det er jo trods alt rigtigt nok, at der er en forfærdelig masse lort derude. Og det kan være deprimerende at tænke på, at man konkurrerer med dem i søgemaskinerne.

Når det så er sagt, så er det jo kun dejligt for dem af os, der rent faktisk skaber et flot, indholdsrigt OG informativt Wordpress site - for det kan alle de dårlige Wordpress sites jo alligevel ikke hamle op med :-)

Jeg tror personligt på, at man får som, man fortjener. Hvis du ikke leverer varen, - jamen, så sælger du den heller ikke. Man skal bare være glad for, at man kan noget som alle de dårlige sites ikke kan.

Dbh

Thomas

Tekstforfatter - Jeg har 16 års erfaring fra reklamebureauer og som selvstændig. Ring: 2252 3381.

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 13:49
Gennemsnit 4,3 stjerner givet af 6 person

Skal det forstås sådan at noget der er godt, flot og indholdsrigt er affiliate?

Min definition på det argeste lorteindhold og mest urelevante i mine søgninger er affiliatesider. I min optik er der ikke kvalitet over nogen der fortæller hvor dejligt hestelort smager fordi det kan ligge på en teflonpande som passer sig selv, så man har tid til at ringe til sine nærmeste inden det er for sent.

Det er virkelig et udtryk for manglende selvkritik der lægges for dagen her.

Men det er god underholdning :)

Side 1 ud af 9 (87 indlæg)