Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

E-mærket vs. Trustpilot (A/B Split test)

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)
Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 20:37
Hvor mange stjerner giver du? :

Så kom jeg endelig igang med at lave vores første store A/B Split test. Det første emne jeg tager op er et emne der efterspurgt og tidligere berørt af Karsten Lund på fin vis. Der var dog en række ting der gjorde at jeg synes det kunne være interessant at lave endnu en test.

- For det første tester vi på en målgruppe der er vant til at handle på nettet, og som er opvokset med nettet.

- For det andet tager vi trustpilot med ind i testen for at testen denne effekt overfor e-mærket.

Testens opbygning:
Testen er opbygget af i første omgang 2 seperate test periode.

Den første periode udelukkende på katalog sider. Det vil sige selve webshoppen og intet på checkout siderne.

Den anden periode vil være udelukkende på checkout fasen. Altså på checkoutsiderne.

Derefter er planen at kombinerer vinderne og teste begge dele samtidigt.

Grunden til denne to deling er at jeg gerne vil teste såvel effekten i forhold til om folk lægger mere i kurven og kommer til checkout ved hjælp af de to. Derefter vil jeg tjekke hvor gode de to mærker er til at få folk til at gennemfører deres køb når de er checkoutfasen.

Alternativerne:

1 test er sat igang nu med 3 alternativer. 1 kontrol, 1 med e-mærket placeret ved kurven, 1 med trustpilot score placeret ved kurven. De er placeret samme sted. Begge har links target="_blank" til deres respektive steder. Overvejelserne gik også i retning mod at lave en kombination af de to. Dette er dog fravalgt da jeg så ville skulle give den ene forret for det andet, og dette er ikke testens formål. Derfor kun den rene test. Det kan være jeg tester videre derefter.

Målet:

Målet er dog at finde frem til hvilken en af e-mærket og trustpilot der performer bedst, og i hvilken grad den performer på to niveauer.

1. Få flere folk til at putte i kurven og købe.

2. Få flere folk til at komme igennem checkout forløbet.

Bliver spændende at se resultatet.

Tilmeldt 11. Nov 10
Indlæg ialt: 211
Fra  Plain Industry Skrevet kl. 22:23
Hvor mange stjerner giver du? :

Interessant test. Ser frem til konklusionen. Oplys venligst mere om din målgruppe og branche så relevans for andre brancher kan bestemmes..

Mvh
PLI | Affugter

Tilmeldt 15. Nov 05
Indlæg ialt: 1420
Fra  Danske Trailløbere Skrevet kl. 22:35
Hvor mange stjerner giver du? :
Hej Hvejsel,

Det ser rigtig spændende ud - det glæder jeg mig til at følge.

Kan vi få lidt mere omkring produkter og målgruppe?

Tak fordi du deler det med os andre!
Fra Vejle
Tilmeldt 25. Sep 09
Indlæg ialt: 148
Skrevet kl. 22:59
Hvor mange stjerner giver du? :

Hold da op, det bliver spændende!

Hvor store mængder data har du mulighed for at teste med/på?

 

/Anders

Specialforhandler af førsteklasses italiensk vin.

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 20:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Vores målgruppe er primært mænd i alderen 16-35. Oftest er der tale om højere indkomst lag.

Vi tester med et passenede antal konverteringer. Præcis tal er jeg desværre ikke meget for at oplyse. Men der skal minimum være 3-4 konverteringer pr. dag pr. mulighed. Og det er der ihvertfald.


Sitet er made4men.dk, og placeringen er i samme boks som kurven. Jeg regner med at kunne afslutte den første test inden længe. Den skal dog helt sikkert følges op af en række af andre tests for at underbygge eller efterprøve det eventuelle resultat.

 

Fra Århus
Tilmeldt 23. Apr 06
Indlæg ialt: 578
Fra  Firtal Brands ApS Skrevet kl. 13:58
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 6 person

Så er den første test overstået. Det var desværre et noget nedslående resultat. Mere om det senere :-)


Metode: 
 Testen er gennemført med 3 forskellige muligheder. Kontrol, e-mærket og trustpilot widget.


- Kontrollen er som vores kurv ser ud i dag.

- E-mærket

 

- Trust pilot

Jeg valgte helt fra start at lade være med at tjekke en mulighed med begge da jeg først og fremmest er interesseret i at tjekke hvor de performer i forhold til hinanden og hvordan de egentlig performer i forhold til egentlige konverteringer. Der er kun testet i forhold til konverteringer og ikke i forhold til kurvstørrelse. Dette vil blive testet i en senere test. Derudover er denne test udelukkende lavet på shop siderne og dermed ikke på checkout siderne. Vi har i dag en Checkout walk-through-rate på omkring 80, hvilket må regnes som værende forholdsvist højt. Så derfor er dette blevet lagt til en senere test. Yderligere er alle test lavet med links som der foreskrives af e-mærket. Trustpilot kræver ikke det, men der var også link på for sammenligningens skyld. Så den eneste tese vi tester er om flere kunder synes min shop er interessant når jeg har e-mærket eller trustpilot.

Resultat:

Resultatet var som tidligere sagt noget nedslående. Efter at have læst en række test lavet af Karsten Lund investerede jeg i E-mærket for at teste hvordan virkeligheden så ud i forhold til min målgruppe. Jeg er egentlig fuldkommen ligeglad med e-mærket og synes som sådan ikke de gør noget godt for e-handel, men hvis de set ud fra et økonomisk perspektiv kunne bidrage til min virksomheds vækst, er jeg altid tilhænger. Trustpilot har en lidt anden vinkel, og kan oftest være med til at bringe os i kontakt med utilfredse kunder og være med til at synliggøre god kundeservice. Jeg mener dog fortsat at konceptet har en del mangler, men tror på at de med deres seneste investering kan komme tættere på noget godt. Men nu til det vi egentlig er her for. Resultaterne.

E-mærket skader min omsætning 
Lidt hårdt sagt skader e-mærket min omsætning, ihvertfald på den placering jeg havde valgt for nuværende. Faktisk faldt min konvertering med 8,89%, det vil sige at jeg ville miste 8,89% af min omsætning hvis jeg valgte at fastholde e-mærket som en del af mit design. Altså har e-mærket med et link en negativ indvirkning på min konvertering. Et resultat der udfra tidligere studier var lidt overraskende for mig. Til det skal det så siges at det selvfølgelig er interessante at teste om den negative effekt mindskes ved at fjerne linket. 

Trustpilot skader min omsætning mere

I forhold til Trustpilot var det samme tilfældet, dog var skaden her endnu større. Her skadede det min konvertering med 17,93%. Også et nedslående resultat. Her kunne det også være interessant at teste at fjerne linket og dermed få fjernet tvivlen i forhold til om det udgående link har en skadelig virkning i forhold til min konvertering eller om det er at bruge trustpilot og e-mærket som mærkning der gør det.

Kontrol

Min kontrol var faktisk den der virkede bedst, altså som vores shop ser ud i dag. Derfor har vi også valgt at fastholde denne fremadrettet. Ihvertfald indtil næste test.

Næste test 

Og når vi nu har sagt næste test, så kan vi lige så godt sætte den igang. Jeg har flyttet placeringen af mærkningerne ned i vores kundeservice boks, stadig i højre side, men lidt lavere, og for de fleste under folden. Derudover har jeg valgt at fjerne linket fra såvel e-mærket som trustpilot for at teste denne effekt. Der er stadig ikke nogen mærkning i checkout forløbet, da det ikke er det jeg ønsker at tjekke. Derudover har Trustpilot henvendt sig for at spørge om jeg ville bruge en anden widget. Det har jeg accepteret da jeg også anvender den seneste grafik fra e-mærket. Og da jeg ligger nr. 1 under hudplejeshops, har jeg anvendt dette i min widget.

OBS: Dette bliver gjort for mine egne penge og der ikke nogen andre involverede, så den er så uafhængig som den kan blive når jeg i bund og grund bare vil tjene flere penge.


Fra København
Tilmeldt 2. Aug 10
Indlæg ialt: 69
Skrevet kl. 14:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Puha. Det er altså en ret spændende test at følge med i. Glæder mig til mere information:)

 

Super fedt initiativ:) 

Fra Hornbæk
Tilmeldt 21. Oct 10
Indlæg ialt: 38
Fra  Chokoladehimlen.dk Skrevet kl. 21:53
Hvor mange stjerner giver du? :

Superspændende tests. Er netop ved selv at teste ny trustpilot Widget på min side www.chokoladehimlen.dk. Ser først på resultatet imorgen.

Hvis dine foreløbige resultater holder, kunne det sætte "testimonial" markedsføring i helt nyt lys...

Jeg vil dog sige, at jeg godt kunne måle en øgning i konvertering da jeg aktivt startede på trustpilot.

Tilmeldt 26. Mar 09
Indlæg ialt: 964
Skrevet kl. 22:17
Hvor mange stjerner giver du? :

Spændende test.

Hvejsel:
Her kunne det også være interessant at teste at fjerne linket og dermed få fjernet tvivlen i forhold til om det udgående link har en skadelig virkning i forhold til min konvertering eller om det er at bruge trustpilot og e-mærket som mærkning der gør det.

Har nu noget data på hvor mange der rent faktisk trykker på mærkerne ? Det kunne måske være en meget god indikator på om vejen væk er skadelig for konverteringen (især hvis antallet af tryk modsvarer konverteringsfaldet).

mvh

Jan

Fra København
Tilmeldt 28. May 09
Indlæg ialt: 368
Skrevet kl. 23:28
Hvor mange stjerner giver du? :

Tror at placeringen i indkøbskurven kan have haft noget med det at gøre, som du også selv er inde på. Mærket kommer jo til at ligge og slås med din CTA-knap om opmærksomheden. Jeg havde flyttet det et andet sted hen.

Du har desuden en stavefejl i din kundeservice-boks. Det hedder hverdage i ét ord. Folk kan med den fejl komme i tvivl om, hvorvidt du har ment hverdage eller hver dag, og der er jo en vis forskel :-)

Side 1 ud af 7 (62 indlæg)