Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var det noget med et alternativ til e-mærket?

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:27
Hvor mange stjerner giver du? :

Jakob Ingeberg:

Jeg skulle nok bare have haft hele den tankegang inden jeg begyndte at skrive, men sådan kan en ide fange inden man når at tænke den om et par gange :-)

...i det mindste nåede jeg ikke at starte photoshop op

Hahahaha ;D

Nogle gange lyder en ting fantastisk oppe i ens hoved, men så snart man siger ideen højt, eller fortæller den til andre, så forsvinder det fantastiske... Har selv gjort det alt for mange gange hehe

Tilmeldt 2. Sep 10
Indlæg ialt: 539
Fra  Minutdesign Skrevet kl. 00:43

Problemet er forretningsplanen, - vi skal lave noget der er billigere end e-mærket.

Den danske forbruger er beskyttet så enhver bekymring vedr. betaling/levering er unødvendig, og det budskab kan man helt gratis formidle på sin egen hjemmeside så kunden føler sig tryg.

Skulle man have held med et mærke som trådstarter lægger op til så skulle der bygges oven på forbrugerbeskyttelsen/betalingskortreglerne, - og det er svært uden at det bliver dyrt.

Skal jeg være lidt konstruktiv - og det skal jeg - så kunne man oprette en hjemmeside som havde en samlet information og guide omkring hvad forbrugerne skal foretage sig når/hvis - selvfølgelig i et meget moderne letforståeligt sprog og supergodt design. Så skulle der findes et godt slogan til et mærkat/link, som butikkerne kunne benytte som et signal til kunderne om at man ikke frygter reglerne, - men følger dem og derfor gerne oplyser om dem. 

Det kunne man finansiere ved at firmaerne fik deres logo på "mærkesiden" - og man kunne lave forbrugerstof om test af produkter fra de tilsluttede firmaer, artikler m.m. og af den vej skaffe trafik til siden/overskrifter i aviserne. Kunne man læse en artikel om et besøg på et lager fra en af shoppene, - en glad direktør for en anden der har vundet en pris osv. - så ville man kunne skabe en relation mellem kunde og butik.    

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Indlæg ialt: 2798
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 03:52
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Godt at se at der er kommet lidt gang i debatten Smile

Lad mig starte med at sige at jeg ikke havde tænkte mig at lave noget der "beskytter forbrugeren". Som det allerede er nævnt er man ret godt beskyttet såfremt man betale med kort.

Det jeg ville frem til er at e-mærket desværre pt ses som en blåstempling af en webshop og alle uden "er nogle vilde banditter som man skal passe på" (eget citat, men det er generelt hvad e-handelsfonden pusher for at sælge mærker).

Og forbrugerne har købt budskabet.

Der er selvfølgelig et kommercielt hensyn og ja, lige som alle andre herinde ønsker jeg at tjene penge. Men lige nu står man i en situation, hvor man med få midler kan give samme tryghed og endda større tryghed en e-mærket ved en simpel lille online løsning, samtidig med at man giver de små webshops der knokler i det, mulighed for at få et "eksternt blåt mærke".

Er det åndsvagt at der er behov for dette? Ja absolut. Hvis e-handelsefonden ellers gad at sænke deres priser til et realistisk leje og derved blive den "fond" de er, istedet for at kræve uhyrlige summer for - let's face it - ingenting, og blev shops der gentagnende gange tog røven på forbrugerne frataget deres mærke, ja så var der slet ikke behov for dette.

Der er mange shop ejere her på Amino og også mange små. Det kunne sgu da være fedt om vi tog kampen op (i stedet for bare at trashe e-handelsfonden i de mange tråde) og rent faktisk lavede en ordning der funkede og som var tilgængelig for også den lille shop!

And for the record... Jeg synes at mærkningsordninger er 112% tumpede. Man bør tage ansvar for sit eget liv. Så når man handler et sted man ikke har handlet før, burde forbrugeren måske lige se en ekstra gang på shopen. Men nu står vi i en situation hvor der er en stor spiller på markedet der bruger marketing kræfter på at svine alle dem uden et af deres (kommercielle) mærker til, og det er derfor jeg synes der er behov for dette initiativ!

Jeg har talt...

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 12:40

Jeg ved at jeg har postet dette i en røvsyg kategori :), men jeg leder altså stadig efter folk der kunne være interesseret i at arbejde på denne ide sammen med mig.

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 12:58

Men hvordan vil du være mere pålidelig end den ordning som er styret af brancheorganisationer og offentlige myndigheder?

Fra Århus
Tilmeldt 22. Oct 07
Indlæg ialt: 680
Fra  Hjemmesideshoppen Skrevet kl. 13:24

Hej Rasmus,

Jeg synes det lyder, som en spænende ide!

Så jeg melder mig gerne på banen til et samarbejde.

Jeg har desuden et rigtigt godt domæne til projektet.

Mvh. Sven Philipsen

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 02:50

Jakob Ingeberg:

Men hvordan vil du være mere pålidelig end den ordning som er styret af brancheorganisationer og offentlige myndigheder?

Det kan jeg heller ikke, men tror du slutbrugeren egentlig ikke er ligeglad?! Det er jo bare "endnu et mærke". Jeg ved at e-handelsefonden er en "fond", men de kører mere som en forretning i mine øjne. 

Trustpilot er jo også en kommerciel virksomhed med deres eget mærke.

Det vigtige er at tilbyde noget bedre til både webshop ejere og forbrugere.

Fra Struer
Tilmeldt 15. Jun 10
Indlæg ialt: 106
Skrevet kl. 02:55

Rasmus.

Jeg kan godt bruge nogle timer, hvis du stadig mangler kompetente folk.

Det vil mest være programmering, SEO, og markedsføring jeg kan byde ind med noget fornuftigt på. 

Så send mig en PM, hvis du bliver fristet.

Så kan vi jo holde møde i Thailand ved din pool Stick out tongue

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 03:03

Swon:

Hej Rasmus,

Jeg synes det lyder, som en spænende ide!

Så jeg melder mig gerne på banen til et samarbejde.

Jeg har desuden et rigtigt godt domæne til projektet.

Mvh. Sven Philipsen

Hej Sven

Super, jeg skriver dig på listen og kontakter dig hvis det bliver relevant Smile.

Skriv endelig hvis I er flere der er interesseret.

Fra Kgs Lyngby
Tilmeldt 7. Apr 09
Fra  Infospray Media Skrevet kl. 03:05

SEO-manden:

Rasmus.

Jeg kan godt bruge nogle timer, hvis du stadig mangler kompetente folk.

Det vil mest være programmering, SEO, og markedsføring jeg kan byde ind med noget fornuftigt på. 

Så send mig en PM, hvis du bliver fristet.

Så kan vi jo holde møde i Thailand ved din pool Stick out tongue

Du er også røget på listen og du kommer bare forbi Wink

Side 3 ud af 4 (33 indlæg)