Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Var det noget med et alternativ til e-mærket?

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)
Tilmeldt 11. Nov 06
Indlæg ialt: 375
Skrevet kl. 21:30
Hvor mange stjerner giver du? :

Problemet som jeg ser det er at hvis jeg som forbrugerer handler hos en webshop som er e-maerket/amino-marked, saa er jeg ikke bedre stillet end hvis forretningen ikke havde dette maerke.

Jeg mener hvis en e-maerked forretning bryder reglerne saa er jeg lige saa daarligt stillet som hvis den ikke havde noget maerke.

Som jeg ser det er eneste mulighed for at lave et bedre alternativ at organisationen som udsteder det paagaeldende maerke faktisk daekker kundens tab(Op til x kroner) hvis en kunde bliver daarligerer stillet fordi en forretning bryder reglerne for maerket.

Lige nu er et e-maerke bare et "Vi lover forretningen opfoere sig ordentligt og overholder vores regler, men hvis den ikke goer det er det bare syndt". klistermaerke.

Keywords: xkcd tautology

Qr-marketing med mobil optimerede hjemmesider.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:49

Hvis man kan lide emblemer, fine mærker osv så bør man samle på Pokemon-kort... De har sku det hele ;D

Anyway for at være lidt konstruktiv, så forstår jeg stadigvæk ik pointen med alle disse mærker. At sælge falsk tryghed gavner hvem? De eneste som tjener på dette, er firmaerne bag mærkerne...

Lige meget hvor strænge krav man opstiller, så kan en webshop/website nemt snyde flere hundrede/tusinde kunder før, der evt sker en reaktion fra firmaet bag mærket. E-mærket har vist sin svaghed overfor dette, og derfor mener jeg ik, at disse mærker har en seriøs og brugbar funktion i forhold til nethandlen...

Men det skal selvfølgelig ik afholde andre fra at lave et mærke, men måske du/I skulle overveje mærkets reele funktion...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:50

Martin T:

Problemet som jeg ser det er at hvis jeg som forbrugerer handler hos en webshop som er e-maerket/amino-marked, saa er jeg ikke bedre stillet end hvis forretningen ikke havde dette maerke.

Jeg mener hvis en e-maerked forretning bryder reglerne saa er jeg lige saa daarligt stillet som hvis den ikke havde noget maerke.

Som jeg ser det er eneste mulighed for at lave et bedre alternativ at organisationen som udsteder det paagaeldende maerke faktisk daekker kundens tab(Op til x kroner) hvis en kunde bliver daarligerer stillet fordi en forretning bryder reglerne for maerket.

Folk kan bare lære at betale med Visa eller Mastercard, så er de sikret i hoved og røv... Selv ved en evt konkurs!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Indlæg ialt: 114
Skrevet kl. 23:59

Jeg tror nu ikke du skal forklejne de psykologiske aspekt i e-mærket!

Hvis man sidder som fru. Poulsen og skal bestemme sig for hvor man ligger sine dankort oplysninger, og hvor man jo ikke kender det pågældende firma. Så er en "blåstempling" fra et kendt firma en vindende faktor. Dvs mærket virker som en ekstra tryghed. På samme måde hvis du går i netto og kun køber produkter med "ø" mærket - du kigger kun på ø-mærket og tænker "fedt denne pakke futtelihut er ø-mærket, så er den nok sundere" selvom den kan være fyldt med alt muligt, sålænge den har ø-mærket er den økologisk og dermed sund. Man stoler kort sagt på et andet firmas blåstempling (ok at sammenligne med "fair trade" mærket er nok bedre da det jo også er et privat firma) 

Hvorfor tror du at firmaer betaler for e-mærket? fordi det ser godt ud? eller fordi de kan se et bedre salg med det?

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 00:02

hæ hæ kom lige til at tænke på...måske bedre at sammenligne med "dette website er Co2 neutral"- mærket. Det er jo også virkelig en gang *bip* Cool

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:04

Jakob Ingeberg:

Jeg tror nu ikke du skal forklejne de psykologiske aspekt i e-mærket!

Hvis man sidder som fru. Poulsen og skal bestemme sig for hvor man ligger sine dankort oplysninger, og hvor man jo ikke kender det pågældende firma. Så er en "blåstempling" fra et kendt firma en vindende faktor. Dvs mærket virker som en ekstra tryghed. På samme måde hvis du går i netto og kun køber produkter med "ø" mærket - du kigger kun på ø-mærket og tænker "fedt denne pakke futtelihut er ø-mærket, så er den nok sundere" selvom den kan være fyldt med alt muligt, sålænge den har ø-mærket er den økologisk og dermed sund. Man stoler kort sagt på et andet firmas blåstempling (ok at sammenligne med "fair trade" mærket er nok bedre da det jo også er et privat firma) 

Hvorfor tror du at firmaer betaler for e-mærket? fordi det ser godt ud? eller fordi de kan se et bedre salg med det?

Det kaldes falsk tryghed... Har kunden eller websitet noget ud af det?

Jeg ser stadigvæk kun en vinder, og det er udbyderen af mærket...

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 00:12

Fashion-Seller:

Det kaldes falsk tryghed... Har kunden eller websitet noget ud af det?

Jeg ser stadigvæk kun en vinder, og det er udbyderen af mærket...

"... Om e-mærket
e-mærket er den danske mærkningsordning for sikker nethandel. e-mærket varetages af e-handelsfonden, en non-profit fond, som følgende organisationer står bag: Forbrugerrådet, Dansk Erhverv, DI, FDIH, HK, Dansk IT og Finansrådet."

hvis man kigger på deres site kan man se at der til tider bliver frataget mærket hos websites. Og de firmaer som ikke har rent mel i posen gider nok ikke bruge tid og kræfter på at få det. 

Jeg vælger at tro på mærket som forbruger - skal jeg vælge mellem 2 websites hvor jeg kan købe samme produkt, vil jeg vælge det med e-mærket. Ud fra tanken - der er sikkert mere styr på tingene her. Det er selvfølgelig op til den enkelte hvad man vil tro på, lidt ligesom at gå i en stemmeboks på en valgaften, hvem tror man mest på. Selvfølgelig kan der snydes med mærket etc, men alt andet lige skulle det give mere tryghed med disse mærkningsordninger, fx de kendte smileys (som måske ikke er det bedste mht pålidelighed)

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 00:20

Men for nu at svare mig selv ...

Hvis man som privat aktør går ud med et konkurrerende mærke som jo naturligvis ville have en interesse i så mange tilmeldte firmaer som muligt - hvor pålideligt ville det så være - der skulle ikke mange ekstrablads forsider til, før det mister enhver troværdighed og nærmest vil kunne stemple firmaer som snydepelse etc bare de har det liggende på deres site.

nogle der kender til t***pilot.dk? der findes jo også jævnlige sager der viser hvor nemt det er at snyde det system. et system som jo end ikke er så kendt, selvom de sikkert har brugt mange penge på kendskab til dem.

Kort sagt, måske det bliver svært at fremstå som en pålidelig mærkning, og holde sin sti ren. Når der samtidig er et offentligt mærke der allerede er kendt.

Personligt tror jeg nu, ved gentænkning af ideen, ikke på den mere...desværre

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 00:21

Jakob Ingeberg:

Jeg vælger at tro på mærket som forbruger - skal jeg vælge mellem 2 websites hvor jeg kan købe samme produkt, vil jeg vælge det med e-mærket. Ud fra tanken - der er sikkert mere styr på tingene her. Det er selvfølgelig op til den enkelte hvad man vil tro på, lidt ligesom at gå i en stemmeboks på en valgaften, hvem tror man mest på. Selvfølgelig kan der snydes med mærket etc, men alt andet lige skulle det give mere tryghed med disse mærkningsordninger, fx de kendte smileys (som måske ikke er det bedste mht pålidelighed)

Jamen nu bekræfter du så det, som jeg skriver... ;D

Det er falsk tryghed, og hvem gavner det så? Og hvori ligger der en bedre sikkerhed hos en E-mærket shop?

Som skrevet tidligere, så er den eneste måde, hvorpå man kan sikre sig online meget simpelt. Betal ALTID og jeg gentager lige ALTID med Visa eller Mastercard... Så er du sikret i hoved og røv, også ved evt konkurs!

Fra Hvidovre
Tilmeldt 24. Sep 10
Skrevet kl. 00:23

Fashion-Seller:

Jamen nu bekræfter du så det, som jeg skriver... ;D

Fuldstændig korrekt :-)

Jeg skulle nok bare have haft hele den tankegang inden jeg begyndte at skrive, men sådan kan en ide fange inden man når at tænke den om et par gange :-)

...i det mindste nåede jeg ikke at starte photoshop op

Side 2 ud af 4 (33 indlæg)