Problemet som jeg ser det er at hvis jeg som forbrugerer handler hos en webshop som er e-maerket/amino-marked, saa er jeg ikke bedre stillet end hvis forretningen ikke havde dette maerke. Jeg mener hvis en e-maerked forretning bryder reglerne saa er jeg lige saa daarligt stillet som hvis den ikke havde noget maerke. Som jeg ser det er eneste mulighed for at lave et bedre alternativ at organisationen som udsteder det paagaeldende maerke faktisk daekker kundens tab(Op til x kroner) hvis en kunde bliver daarligerer stillet fordi en forretning bryder reglerne for maerket. Lige nu er et e-maerke bare et "Vi lover forretningen opfoere sig ordentligt og overholder vores regler, men hvis den ikke goer det er det bare syndt". klistermaerke. Keywords: xkcd tautology |
Hvis man kan lide emblemer, fine mærker osv så bør man samle på Pokemon-kort... De har sku det hele ;D
Anyway for at være lidt konstruktiv, så forstår jeg stadigvæk ik pointen med alle disse mærker. At sælge falsk tryghed gavner hvem? De eneste som tjener på dette, er firmaerne bag mærkerne...
Lige meget hvor strænge krav man opstiller, så kan en webshop/website nemt snyde flere hundrede/tusinde kunder før, der evt sker en reaktion fra firmaet bag mærket. E-mærket har vist sin svaghed overfor dette, og derfor mener jeg ik, at disse mærker har en seriøs og brugbar funktion i forhold til nethandlen...
Men det skal selvfølgelig ik afholde andre fra at lave et mærke, men måske du/I skulle overveje mærkets reele funktion...