Kan godt se at min test åbenbart ikke giver det rigtige svar.
Testede på det link du sendte og den siger 0,8 med nyt template og ca. det halve med standard.
Jeg tror, din test viser average response time. Altså hvor lang tid det ta'r fra en pingdom-server sender en server request til den modta'r første (eller sidste byte) tikker ind. Og det fra diverse fjernlokationer, inkl. USA, vil jeg skyde på.
Så der er lidt æbler og pærer over den sammenligning.
Du kan evt. også downloade YSlow, som kan måle den reelle loadtid til din computer.
Det er en ret interessant problemstilling, for der findes mig bekendt ikke nogen transparent målestok for loadperformance. Udbyderne foretrækker syntetiske tests, der viser, at alt er ok på deres server, mens brugerne ser på det samlede billede (inkl. en masse ting, som er server-/installationsuafhængige, fx peeringrouten mellem dem selv og serveren, eller mellem dem selv og testsoftwaren).
Og så er der skalérbarhedsspørgsmålet oveni. Ta' evt. et kig på Loadimpact og LoadStorm, hvis du vil bevæge dig derudo også! ;)
Og så er der slutteligt Googles mål (webstedseffektivitet), som søgemaskinetoptimerings-folket er mest interesseret i.