Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man Wordpress til at køre hurtigere?

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)
Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 19:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Karditech:

Jeg har taget målingen på pingdom.com

Mit WP site ligger på www.prisdetektiv.dk/escalate, mens joomla ligger i roden www.prisdetektiv.dk.

Siden er hosted hos one.com, som en lille sidenote så lyder meebox som du snakker om på din blog da interessant.

Første gang jeg tilgik siden var den meget lang tid om at loade, ca. de 10 sekunder, du tidligere har beskrevet.

Anden gang kørte den fint hurtigt.

Har du kontaktet One for at høre, om der er et eller andet problem med at have Wordpress liggende i et underbibliotek? Det ville jeg gøre som det første.

Wordpress designet er generelt mere komplekst end Joomla-designet, og består af tre gange så mange elementer.

Jeg har lavet to Pingdomtets af loadtiden, og de siger henholdsvis 0.7 vs. 2.1 sekunder i snit. Så Joomla er hurtigst.

W3 Total Cache kører ikke aktivt på sitet, så vidt jeg kan se i kildekoden.

Tilmeldt 19. Nov 09
Indlæg ialt: 58
Skrevet kl. 19:42

Jeg har snakket med one flere gange, hvor de første gang resatte serveren uden effekt og anden gang ikke rigtig kom med noget brugbart svar. De sagde bare at deres servere kørte fint og den loadede fint hos dem. De definerer åbenbart bare fint anderledes end mig...

De har ikke nævnt noget om problemer med at have det i et underbibliotek, men jeg har heller ikke spurgt specifik ind til det.

W3 Total Cache er pt. ikke aktivt, men var det da jeg tog målingerne. Jeg har ikke umiddelbart kunne se nogen forskel på om det var slået til eller ej.

Karditech driver affiliate hjemmesider omkring om bl.a. billigt bredbånd.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 20:18

Karditech:

Jeg har snakket med one flere gange, hvor de første gang resatte serveren uden effekt og anden gang ikke rigtig kom med noget brugbart svar. De sagde bare at deres servere kørte fint og den loadede fint hos dem. De definerer åbenbart bare fint anderledes end mig...

De har ikke nævnt noget om problemer med at have det i et underbibliotek, men jeg har heller ikke spurgt specifik ind til det.

W3 Total Cache er pt. ikke aktivt, men var det da jeg tog målingerne. Jeg har ikke umiddelbart kunne se nogen forskel på om det var slået til eller ej.

Hvordan ser din .htaccess-fil ud for /escalate/?

Slog du de forskellige cachemuligheder til i W3? Hvis ja, hvilken type caching valgte du for page cache? Disk eller Disk Enhanced?

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 21:14

Min .htaccess er meget simpel:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /escalate/

RewriteRule ^index\.php$ - [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /escalate/index.php [L]

</IfModule>
# END WordPress

Jeg brugte W3 i standard opsætning. Page og browser cache + minify. Page cage var disk enhanced. Jeg har php exec installeret, og bruger det på mine undersider til at kalde et eksternt script for at lave mine tabeller med priser. Ved ikke hvordan den fungerer med caching, da de enkelte posts som sådan ikke ændrer sig, men prisdata bag i databasen kan godt.

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:41

Karditech:

Min .htaccess er meget simpel:

# BEGIN WordPress

<IfModule mod_rewrite.c>

RewriteEngine On

RewriteBase /escalate/

RewriteRule ^index\.php$ - [L]

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-f

RewriteCond %{REQUEST_FILENAME} !-d

RewriteRule . /escalate/index.php [L]

</IfModule>
# END WordPress

Jeg brugte W3 i standard opsætning. Page og browser cache + minify. Page cage var disk enhanced. Jeg har php exec installeret, og bruger det på mine undersider til at kalde et eksternt script for at lave mine tabeller med priser. Ved ikke hvordan den fungerer med caching, da de enkelte posts som sådan ikke ændrer sig, men prisdata bag i databasen kan godt.

Ja, det ser jo temmelig tilforladeligt ud.

Du har tre døde gif-filer i Themet. Ikke noget, der burde gøre det store, men uden dem viser Pingdom Tools nu en loadtid på 0.8 for forsiden og sitet loader lynhurtigt i denne ende.

Måske du er på en ustabil server og det er det, der tricker de periodiske dårlige loadtider?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 21:42

Du kan evt. prøve at slå alle plugins fra og overgå til standardthemet (TwentyTen i WP 3.0 og frem) og se, om der fortsat er loadhastighedsproblemer.

Hvis der er det, så er det enten dit theme, der er skidt koded eller dine plugins der skaber noget bøvl.

Det ses tit, men det gør jo som sådan ikke WP til en dårlig grundplatform.

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 21:44

Hvilke gif filer er det?

Ja, det der irriterer mig er at det er periodisk, dog aldrig lige så godt som joomla.

Tilmeldt 19. Nov 09
Skrevet kl. 21:59

grad2.png findes nu og bliver også brugt så regner med det var en slå fejl.

Men med død går jeg ud fra at du mener at det er med css'en men ikke findes,

så de linjer er slettet i stylesheetet nu.

Ved ikke omkring den ustabile server, det øjensynligt kun wordpressen der er påvirket, og one.com påstår at serveren kører fint. Men hvis vi er ude i noget hosting, kan du anbefale andet...?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 23:01

Karditech:

grad2.png findes nu og bliver også brugt så regner med det var en slå fejl.

Men med død går jeg ud fra at du mener at det er med css'en men ikke findes,

så de linjer er slettet i stylesheetet nu.

Ved ikke omkring den ustabile server, det øjensynligt kun wordpressen der er påvirket, og one.com påstår at serveren kører fint. Men hvis vi er ude i noget hosting, kan du anbefale andet...?

Så siger den 1 sekund her for forsiden. Det synes jeg er pænt for shared hosting.

I nogenlunde samme prisleje vil jeg anbefale UnoEuro, du kunne evt. lave en test dér.

Side 3 ud af 5 (47 indlæg)