Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

Hvordan får man Wordpress til at køre hurtigere?

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)
Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:29
Hvor mange stjerner giver du? :

Hvordan syntes i om hastighedenHusgeråd > Små tips og råd til dagligdagen ?

Det er en WP site også, men hostet på min egen gamle maskine som bare står og kører Debian - 64bit 2.8Ghz AMD processor med 4gb ram. Hjemme på min egen 60Mbit fiberoptiske linie.

Der er ikke gjort specielt meget for hastigheden andet end at Apache kører Mod Deflate og så er der en del cache settings i .htaccess

Tilmeldt 20. Apr 07
Indlæg ialt: 16014
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 12:38

Tom Frank Christensen:

Hvordan syntes i om hastighedenHusgeråd > Små tips og råd til dagligdagen ?

Det er en WP site også, men hostet på min egen gamle maskine som bare står og kører Debian - 64bit 2.8Ghz AMD processor med 4gb ram. Hjemme på min egen 60Mbit fiberoptiske linie.

Der er ikke gjort specielt meget for hastigheden andet end at Apache kører Mod Deflate og så er der en del cache settings i .htaccess

Umiddelbart kørter det rigtigt fornuftigt. Testværktøjerne vil dog ikke kendes ved en url med å i, har du en ip-adresse i stedet for?

Hvem står for den fiberoptiske linje?

Fra Viborg
Tilmeldt 5. Jun 10
Indlæg ialt: 1941
Fra  Modified Solutions ApS Skrevet kl. 12:43

Kasper:

Umiddelbart kørter det rigtigt fornuftigt. Testværktøjerne vil dog ikke kendes ved en url med å i, har du en ip-adresse i stedet for?

Du kan bruge http://xn--husgerd-jxa.dk/ som domain navn istedet :)

Fiberoptisk linie er min hjemme forbindelse - www.fiberbredbaand.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:52

Tom Frank Christensen:

Kasper:

Du kan bruge http://xn--husgerd-jxa.dk/ som domain navn istedet :)

Fiberoptisk linie er min hjemme forbindelse - www.fiberbredbaand.dk

Pingtiderne ligger på ca. 15-20 ms, herfra hvor jeg sidder (peerer til Nianet via Zen Systems).

Pings til et godt hostingcenter (fx Netgroup) er en tiendedel deraf, 2ms i snit. Så der er lidt latency forbundet med hjemmehostingen, trods fiberforbindelsen.

Loadtiden lander på 7,2 sekunder ved Pingdom Tools, og Loadimpact siger 2.5 sekunder for forsiden ved 10 samtidige forbindelser.

Serveren knækker ved 20 samtidige brugere, hvor loadtiden hopper op på 14 sekunder.

Hardwaren burde ellers snildt kunne trække 50.

Hvordan ser dine apache-indstillinger ud?

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 13:59
Fra København
Tilmeldt 13. Feb 10
Indlæg ialt: 3636
Fra  My-phoneshop.dk Skrevet kl. 20:58

Kasper:
min søgen efter det perfekte Wordpress-setup, hvad angår lave loadtider og generelt skalérbarhed, har jeg været igennem en række eksperimenter, som jeg har forsøgt at opsamle i følgende blogpost/optimeringsguide: Optimering af Wordpress.

Nu kommer så et rigtig dumt spørgsmål:

Har dette plugin nogen indvirkning på mine resultater på Google?

Efter jeg installerede dette, kan jeg nu se at jeg er røget langt ned i søgemaskinerne.

Og da dette er min eneste ændring for nylig (ud over nogle indlæg), er det oplagt at starte med at kigge på den.

Jeg havde 6 - 7 søgeord hvor jeg lå på side 1, og 2 af dem endda nr. 1 på side 1. Det er ikke specielt gode ord, men det var dog side 1 placeringer.

Når jeg søger på disse ord i dag, er jeg røget ned på side 9 og 10, og der er jo noget forskel :o) 

Mobiltelefoner, mobiltilbehør, mobilreparation: https://www.my-phoneshop.dk

Tilmeldt 20. Apr 07
30% af profil udfyldt
Skrevet kl. 22:05

igang:

Kasper:
min søgen efter det perfekte Wordpress-setup, hvad angår lave loadtider og generelt skalérbarhed, har jeg været igennem en række eksperimenter, som jeg har forsøgt at opsamle i følgende blogpost/optimeringsguide: Optimering af Wordpress.

Nu kommer så et rigtig dumt spørgsmål:

Har dette plugin nogen indvirkning på mine resultater på Google?

Efter jeg installerede dette, kan jeg nu se at jeg er røget langt ned i søgemaskinerne.

Og da dette er min eneste ændring for nylig (ud over nogle indlæg), er det oplagt at starte med at kigge på den.

Jeg havde 6 - 7 søgeord hvor jeg lå på side 1, og 2 af dem endda nr. 1 på side 1. Det er ikke specielt gode ord, men det var dog side 1 placeringer.

Når jeg søger på disse ord i dag, er jeg røget ned på side 9 og 10, og der er jo noget forskel :o) 

Hvor gamle var dit domæne, da det havde de gode placeringer? Unge domæner kan ranke godt for en midlertidig perionde. Det kunne være en forklaring.

En anden kunne være, at du har haft Google Custom Searh slået til. Hvis man gentagne gange søger og klikker sig igennem til egne sider, vil de ranke bedre.

Det er muligt, at W3 Total Cache har kostet dig placeringerne, men i så fald ville det skyldes, at det ikke kører efter hensigten -- at det har fået dine loadtider til at gå op. Men så drastiske fald, som du nævner, vil jeg mene er utænkelige.

Du kan følge dine loadtider i Googles Webmaster Tools (under webstedseffektivitet).

Har du foretaget nogle seo-tiltag, fx linkbygning via artikeldatabaser eller linkkataloger, ifm. de berørte sider?

Det er nok det bedste svar, jeg kan give. Ellers prøv at hive spørgsmålet over i SEO-området også.

Side 5 ud af 5 (47 indlæg)