Wordpress
er fantastisk intuitivt at gå til, men som så mange andre platforme,
der er baseret på php og mysql, er der ofte meget at komme efter på
performancefronten.
I min søgen efter det perfekte
Wordpress-setup, hvad angår lave loadtider og generelt skalérbarhed, har
jeg været igennem en række eksperimenter, som jeg har forsøgt at opsamle i følgende blogpost/optimeringsguide: Optimering af Wordpress.
Forbedringsforslag, tips og tricks er meget velkomne!
Forbedringsforslag, tips og tricks er meget velkomne!
Jeg har også lige installeret det. Jeg har desværre ikke taget nogen "før" måling, så det giver ikke rigtig nogen mening at lave en "efter".
Så jeg kan kun basere det på min egen fornemmelse, og den er at siderne loader markant hurtigere. Hvilket også var tiltrængt, for det gik meeeeeget langsomt før :o)
Der er stadig plads til forbedring, men jeg må lige lege lidt mere med det her, og rette lidt i mit indhold (især bannere), og se hvad det kan ende med.
Men det her har i hvert fald gjort meget, så 1.000 tak for at du har delt med os andre
Jeg har også lige installeret det. Jeg har desværre ikke taget nogen "før" måling, så det giver ikke rigtig nogen mening at lave en "efter".
Så jeg kan kun basere det på min egen fornemmelse, og den er at siderne loader markant hurtigere. Hvilket også var tiltrængt, for det gik meeeeeget langsomt før :o)
Men det her har i hvert fald gjort meget, så 1.000 tak for at du har delt med os andre
Velbekomme! Du kan jo disable pluginet, hvis du vil se, hvordan din Wordpress-installation performer uden.
Hvor hoster du henne? Og hvad er adressen til dit site?
Bannere kan være noget biks, javascript i headersektionen ligeså.