Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 9 ud af 11 (110 indlæg)
Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 12:19
Hvor mange stjerner giver du? :

Ps:

Og grunden til at han / jeg nævner at det er en god idè at ligge ekstra opmærksomhed på det LIGE NU, er fordi der vælter en masse kunder rundt og leder efter nye forhandlere, fordi de andre jo er gået konkurs. Så hvis du lokker lidt mere i disse tider, og tænker mere over mersalg, når du skal hente ind, hvad du satte til med tilbuddet, så er der mulighed for at skabe sig en god position lige nu og de næste par år.

Men ja det skal planlægges nøje, man skal finde sin smertegrænse, holde øje med om man nu får lavet det mersalg osv.

Det er en modig strategi, men de modige, de kreative og de aggressive er altid dem der er blevet belønnet.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Aarhus
Tilmeldt 31. Aug 09
Indlæg ialt: 143
Skrevet kl. 12:30

Helle, det mikkel siger er at
nogle gange giver 2+2 altså 5.

Så det mikkel mener (tror jeg)
at nu vis du laver 20.000 trøjer og laver et tryk på maven af dem  hvor der står house of kids.
også en eller anden populær tegnfilms figur. (så er det der gør den rigtig sej)  
så sælger du dem til 10 kr. Hvor normal prisen er 500 kr.
så går der lige pluselig 20.000 små børn rundt og de synges den er vild sej! Det synges de andre børn også
også laver du nogle flere af dem. Men de trøjer tag du så noget mere for. Lad os sige 1.000 kr. Og dem sælger du 50.000 af. se så giver 2+2 lige pluselig 5 ;)

jeg ved godt det er simpelt sat op mm. Men selve ideen i den

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 12:57
Gennemsnit 2,3 stjerner givet af 3 person

Vi snakker sikkert forbi hinanden. Der er to områder der bliver berørt i denne tråd:

a: at nedsætte hele sin forretning med 25-50%
b: at lave en investering som på sigt vil give bonus

Jeg snakker om a - ikke om b. Så har vi det på det rene :·)

Hvilke store tøjshops har du været rådgiver for, Mikkel? Det må være fantastisk spændende at sidde med ved bordet så mange steder som du har gjort. Der er jo nærmest ikke en branche du ikke kender. Og i det hele taget komme helt ned i dybden alle steder, og få styr på deres tal, økonomi og få branchekendskab. Det er spændende.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:03
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Helle, hvis du bare vil være nedladende, så må du nok fortsætte diskussionen med dig selv

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:16

Det var såmænd ikke for at være nedladende. Beklager hvis du følte det. Jeg synes dog at det kunne være rart med nogle erfaringer som var mere præcise. Jeg har stor respekt for alle de ting du har lavet - men nogen gange kunne det være rart at høre, hvem det er du har erfaringen fra, og evt hvad du har hjulpet dem med. Det er jo netop sådan noget vi andre kan have gavn af at høre om.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 13:23
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Helle, du havde da ikke i din vildeste fantasi forestillet dig, at jeg frit kan dele de fortrolige informationer jeg har fra de virksomheder jeg arbejder med.

Udover at det vil bryde med de fortrolighedsfatler jeg har indgået - og som jeg naturligvis holder, så er det også i forhold til SEO en skidt strategi at gå i detaljer med den slags i en offentlig debat. Jeg kan anbefale, at du læser mit Amino Ekspert indlæg om Kunsten At Røve En Bank, så vil du bedre forstå :)

Det jeg kan tilbyde i en debat som her er summen af det jeg har erfaret, og som jeg har set fungere, i mere generelle termer. Det må du og andre jo så bruge, hvis I vil - eller lade være, hvis du kun mener at den slags kan bruges hvis fortrolige detaljer lækkes.

Jeg vil så bare sige, at du afskærer dig selv fra megen viden, hvis du generelt set kun vil høre på de erfaringer, hvor fortrolige interne detaljer følger med.

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 13:35

Hej Helle

Når jeg klikker på dit link og lander på din forside, så lander jeg på et kæmpe billede jeg klikker på hvorefter jeg bliver sendt til denne side:

http://games.designsmecker.dk/view/scratchgame/splash_page/6715298/%3E%3E%3E

Så en besøgende, der ærligt ønsker at købe dit børnetøj sender du nu i "konkurrence mode" / "vind et gavekort mode" - ovre på en anden hjemmeside med en pointer som en mønt.

Hår du testet effekten af dette drastiske tiltag?

I min optik gør du ikke just tingene nemmere for dig selv.

Venlig hilsen,

Christian

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 13:40
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Rigtig spændende debat, hvor der er gode pointer på begge sider...

Dog er modetøj mm en brache, som indenfor kort tid vil opleve drastiske ting. Især hvis man handler med de mere kendte mærker. For rigtig mange mærker er træt af webshops og butikker, som holder udsalg og smadre markedet for alle. Derfor vil flere af de rigtig store spillere indenfor kort tid komme med nogle nye koncepter, som både tjener i butikkernes/webshops og mærkernes interesse... Og de koncepter går imod det Mikkel siger...
Om det så er den rette løsning eller ej, det ved jeg ik, men det kan kun fremtiden vise...

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 13:42

Christian iMARKETING:

Hej Helle

Når jeg klikker på dit link og lander på din forside, så lander jeg på et kæmpe billede jeg klikker på hvorefter jeg bliver sendt til denne side:

http://games.designsmecker.dk/view/scratchgame/splash_page/6715298/%3E%3E%3E

Så en besøgende, der ærligt ønsker at købe dit børnetøj sender du nu i "konkurrence mode" / "vind et gavekort mode" - ovre på en anden hjemmeside med en pointer som en mønt.

Hår du testet effekten af dette drastiske tiltag?

I min optik gør du ikke just tingene nemmere for dig selv.

Venlig hilsen,

Christian

Hej Christian,

Ingen tvivl om at kalenderen skulle have blevet på vores egen shop - det gik lidt stærkt :·)

Derudover så sælger det rigtig fint. Kunderne benytter sig af kalendertilbuddene og de lægger varer i kurven som ikke er en del af dagens tilbud. Så jeg er godt tilfreds. Næste år er der dog flere ting som skal ændres hvis vi vælger at køre samme princip. Eks skal det registreres på kundens facebook side automatisk når hun har skrabet dagens låge. Der er flere ting som jeg kan tage med i erfaringskassen :·)

Min forventning med julekalenderen er dog, at præmien den 24 på 5000 kr har fået dem til at snakke i mødregruppen - og dermed at flere får kendskab til os. Derudover er vores målgruppe jo de her mødre - som vi gerne vil have føler vi gør noget for dem.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 14:00
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Fashion-Seller:

Derfor vil flere af de rigtig store spillere indenfor kort tid komme med nogle nye koncepter, som både tjener i butikkernes/webshops og mærkernes interesse... Og de koncepter går imod det Mikkel siger...
Om det så er den rette løsning eller ej, det ved jeg ik, men det kan kun fremtiden vise...

På trods af at de fleste virksomhedsejere officielt set går ind for et frit marked med fri prisdannelse osv (en liberal erhvervspolitik), så kæmper de fleste virksomheder strategisk hårdt på at opnå det modsatte. De opkøber konkurrenter, prøver at slå de andre "ihjel" og gør i det hele taget alt hvad de kan for at kunne styre markedet og dermed undgå de "ubehageligheder" som et rigtigt frit marked (det som de siger de kæmper for) naturligvis kan have på den enkelte virksomhed.

Så der er intet nyt i, at de store tøjmærker naturligvis vil gøre som store virksomheder altid har gjort - hvilket bl.a. er, at forsøge at forhindre et frit marked.

Omvendt er der så også mange der forsøger at sikre, at det ikke sker. Det gælder både forbrugerorganisationer, privatpersoner og administratorerne af monopol- og konkurrencelovgivningen.

I disse år er der faktisk ret meget fokus på, at forhindre virksomheder i at begrænse et frit marked, og der er delt nogle enorme bøder ud i EU til dem der ikke makker ret.

Så jeg er ikke så bange for at det sådan over en bred kam vil lykkes for hverken modebranchen eller andre brancher helt at smadre de frie markeder og en fri prisdannelse - som jeg også går ind for.

Til gengæld er jeg ret sikker på, at I i tøjbranchen vil opleve det samme som er sket i mange andre brancher: I de første år var de glade for de små online butikker, for de tog risikoen i et nyt marked - Internet. Nu hvor det har bevist sin styrke vil mange af dem åbne egne shops og dermed gp bag om ryggen på jer.

Nogle af dem vil så til at starte med være flinke mod jer og selv holde de "vejledende" priser, men det vil ikke vare ved. Når de mærker konkurrencen vil de blive nødt til at imødegå den også, med mere agressive stratgier. For i modsætning til jer der driver små shops, så er de store virksomheder underlagt skrappe krav om meget høje vækstrater - særligt for dem, hvis aktier handles offentligt.

Dermed kommer de naturligvis ind i nogle helt klassiske kanalkonflikter. Men det har andre brancher før jeres allerede været igennem. Nogle klarer det godt og andre ikke. Men udviklingen kan ingen af dem stoppe.

Side 9 ud af 11 (110 indlæg)