Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 5 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:36
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Når det så er sagt, så vurderer jeg mere på om varerne sælger hos mig. Så længe de sælger godt køber jeg dem - men den dag de ikke sælger mere, så vil det nok være lidt nemmere for mig at stoppe med forhandlingen.

Og netop derfor vælger en del i din branche at gå direkte, for der er ingen grund til at spilde tid på troløse forhandlere Smile I vil jo også gerne have jeres kunder forbliver jeres kunder ikke?

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:41

Hej Fashion

.. ellers tak for dit forslag med trappevask og snerydning :-)

Der er nu en del der forsøger sig med det du foreslår, de går ned på stribe og jeg må skrive på min side om snerydning at jeg lige skal bruge 2 uger til reorganisere fordi det vælter ind med kunder der vil have tilbud på snerydning.

Så ja de andre kæmper en hård kamp og udsletter sig selv. Jeg læner mig tilbage og skovler ind. Livet er nu dejligt , når man vælger sine kampe med omhu

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9738
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:53

Lagersalg123 - JEN:

At bruge den type medier til salg, kan da booste noget, men man skal være klar til at man ikke får mere end 20% af udsalgsprisen hjem. Hvis ens kost er under det så fint, men ellers er det som at pisse i buskerne for at holde varmen.

Din logik er sådan set meget forståelig og logisk nok. Problemet er bare, at 2+2 ikke altid er 4 - ikke når man får alle faktorer med :)

Hvis al din markedsføring alene benchmarkes efter om den giver profit ved første handel, så tror jeg du vil få meget svært ved at fastholde din rolle i et stærkt konkurencepræget marked.

Jeg har oplevet det samme med andre konkurrencetunge markeder - f.eks. visse meget stærkt konkurenceprægede dele af det internationale software marked. Da konkurrenen steg begyndte de dygtigste spillere på markedet at købe markedsføring ind baseret på livstidsværdi i stedet for første salg. Det gjorde, at alle dem der enten ikke havde råd, eller den nødvendige livstidsdata til rådighed, blev presset ud af markedet og tabte "krigen".

At købe markedsføring på livstidsværdi er ikke nødvendigvis udtryk for at "pisse i bukserne" eller nogen speciel farlig strategi. Den kræver blot at man har styr på sin historiske data og at man har kapitalen til at forrente marketinginvesteringen.

Det var bl.a. derfor jeg foreslog at få nogle mere kapitalstærke partrnere ind - hvis I har den bedste shop, og god data fra flere års handler, så kan netop blandingen af tilstrækkelig kaptial og aggressiv vedholdendhed i jeres marked give jer en ekstremt fed position i løbet af et par år.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53

Jimi Hove:

Hej LAGERSALG

.. ellers tak for dit forslag med trappevask og snerydning :-)

Der er nu en del der forsøger sig med det du foreslår, de går ned på stribe og jeg må skrive på min side om snerydning at jeg lige skal bruge 2 uger til reorganisere fordi det vælter ind med kunder der vil have tilbud på snerydning.

Så ja de andre kæmper en hård kamp og udsletter sig selv. Jeg læner mig tilbage og skovler ind. Livet er nu dejligt , når man vælger sine kampe med omhu

Det var Jan, som foreslog det og ik mig ;D

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:59

Ahh ja ham Jan.. man ved aldrig hvor man har ham ;-)

Men lig også mærke til forskellen i hvad man sælger . Jeg sælger for det meste abbonementer, hvor Helle laver styksalg som er afhængigt af mersalg og krydssalg.

Krisen kan gribes an på mange måder, nogen gange helt modsat af hvad man tror afhængigt af det produkt man står med.

Jeg ville overveje hvad Mikkel siger, hvis man står med et styksalgs produkt i den billige til mellemdyre kategori.

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:04
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Ps :

Og lig mærke til at Mikkel IKKE siger at du bare skal sætte alt ned og gå i panik. I nøje udvalgte perioder, kan man med Daily Deals gå ind og nappe nogle kunder, som man så senere kan mersælge til . Det kan jeg ikke umiddelbart. Jeg lever på høj service og på at kunden tegner kontrakt med et firma de kan stole på , også om 3-5-7 år. Og kan man det med et firma der er i gang med at udhule deres egenkapital, og som ikke har de store muligheder for mersalg overfor den enkelte kunde ?

Nå , men jeg gider ikke jo ikke og sidde og belære mine konkurrenter, så jeg stopper bare her :-)

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 23:15

Mikkel deMib Svendsen:

Jeg kan kun anbefale, at I kigger lidt nærmere på nye - og ja lidt mere agressive, salgs- og marketingmetoder, som netop Daily Deals, for jeg kan konstatere på det i siger, at I glemmer en del meget vigtige faktorer i regnestykket.

For jeg synes det ville være ærgeligt, hvis jer der driver de bedste butikker taber kampen fordi I regner forkert, overser nogle detaljer eller er for "pæne" til at bruge de mere aggressive metoder.

Mikkel - så må du altså komme med et regnestykke jeg kan forstå :·) Vil du skære det ud i pap og tal?

For uanset hvordan jeg vender og drejer de 50% rabat på varer indkøbt til normal pris - så kan jeg altså ikke få det til at give andet end ren underskud. Godt så. Så siger vi at det er for markedsføringens skyld, og for at kapre flere nye kunder. Problem: de kunder der kapres er dem som altid går efter det gode tilbud. Og de er ekstremt svære at beholde, medmindre man hælder flere gode tilbud på dem. Når udsalget så starter første januar, forventes der et brag af et udsalg der starter ved 40-50% og 60% efter et par uger - og derefter lagersalg. Kunderne kommer til at afvente tilbuddene - og de forventer at det er ligeså godt eller bedre end sidst.

Jeg kan ikke se det smarte... men vil meget gerne have det forklaret :·)

Er det så ikke mere interessant at lave anden form for reklame og bruge en mio på det? tv, viral markedsføring, brandingkampagner mv. Her får du de kunder i hus som vil have nye varer - og det er dem du tjener penge på. De som går efter det billigste tilbud i denne branche, er blot dem som skal rydde op efter gildet - og de skal nok selv finde vej i udsalgsperioderne. Derudover bruger denne kundegruppe 80% af tiden i kundeservice på at købe 20% af varerne.

Og ja - jeg er sgu nok lidt for pæn i kanten.... men måske mine kunder også er det - og så vi egentlig er et perfekt match :·)

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 23:19

@Helle

Når det sker, det med tilbudsjægerne, så ryger de bare væk, men du vil stadig have nogle tilbage som godt kan lide din shop fordi du har det fede tøj og den gode service.

Det kræver is i maven, mod og ikke mindst en nøje udregning på hvilke scenarioer der eventuelt kan spille sig ud. Men ingen tvivl om at de store/smarte spillere vil gøre det som Mikkel siger. Ligesom en bokser vil de uddele slag til markedet, trække sig tilbage, vurdere situationen på ny og uddele flere slag. Det kan man også godt som en mindre spillere, man skal bare være modig

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:19

Mikkel deMib Svendsen:

Hvis al din markedsføring alene benchmarkes efter om den giver profit ved første handel, så tror jeg du vil få meget svært ved at fastholde din rolle i et stærkt konkurencepræget marked.

Helt enig og jeg tror meget få i "børnetøjs branchen" vil være i stand til at holde skansen. Jeg skrev dette indlæg, og sjovt nok var der ingen fra branchen der reagerede

http://www.amino.dk/forums/t/107806.aspx?#716664

Men dagene for den branche er talte hvis ikke man er anerledes.

Mikkel deMib Svendsen:

At købe markedsføring på livstidsværdi er ikke nødvendigvis udtryk for at "pisse i bukserne" eller nogen speciel farlig strategi. Den kræver blot at man har styr på sin historiske data og at man har kapitalen til at forrente marketinginvesteringen.

Det var bl.a. derfor jeg foreslog at få nogle mere kapitalstærke partrnere ind - hvis I har den bedste shop, og god data fra flere års handler, så kan netop blandingen af tilstrækkelig kaptial og aggressiv vedholdendhed i jeres marked give jer en ekstremt fed position i løbet af et par år.

Yep præcis og jeg er bestemt ikke uenig i dit indspark.

Men jeg har så et forestående eksempel:

Firma A har prøvet dette tiltag og fik over 200 bestillinger, så det væltede hans biks og må sige nej til eksisterende kunder. Firma B, som jeg rådgiver, spurgte om han skulle gøre det samme.

Mit svar til ham var, kun hvis han kunne få det passet ind praktisk og ikke måtte sige nej til andre kunder (han tjenere massere af penge og har en god biks). Samtidig skulle det være et tilbud som andre kunder normalt ikke købte, da der kunne komme en kedelig sideeffekt af at nogle føler sig snydt.

Så mit bud bliver nok at han sammestykker det med sin ydelse og så produkter og derved opnår "normalpris" og får leverandøren til at sponsorere produkterne.

Hvad siger du?

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 23:28

Helle - houseofkids.dk:

Mikkel - så må du altså komme med et regnestykke jeg kan forstå :·) Vil du skære det ud i pap og tal?

Jeg kan ikke svare for Mikkel, men jeg følger ham når han siger 2+2 ikke altid skal være 4.

En kunde er et aktiv, en god kunde i din branche kunne jeg godt forestille mig var noget der ligner 5.000 værd over en 3 årig periode. Så hvis du marketingsmæssigt bruger 20% af denne værdi for det 1. år så er det noget der ligner 300-350 du skal betale for kunden som du på sigt så får et overskud på omkring 4700 hvis min pris i fortjeneste er korrekt.

Enhver der spørges om man vil give 300 nu for at få en chance for at får 4700 tilbage over 3 år ville sige ja. Og det er der jeg mener Mikkel mener for den type markedsføring at kapitalbehovet og/eller styrken spiller en rolle.

Lidt ligesom Onfone lige nu, nu var det fremme at de taber penge per kunde, det er jeg ikke enig i, for når de når en kritisk masse, så tjener de penge på de opkald der termineres fra andre netværk ind til deres kunde, så de tjener uden at røre en finger. Eneste investering er setup, markedsføring og kundeservice.

Og hvad så hvis hver kunde skulle koste 500, hvis man er skarp og beholder kunden og får flere, så når man kritisk masse2 hvor et stort selskab køber én.

Samme kan lade sig gøre i alle brancher. Jeg gjorde det selv med 2 forskellige typer magasiner med en partner engang, det ene købte audiomedia og det andet købte bonniers. Begge under 1 år gamle.

Køb ren argan olie her

Side 5 ud af 11 (110 indlæg)