Mikkel - så må du altså komme med et regnestykke jeg kan forstå :·) Vil du skære det ud i pap og tal?
Jeg kan ikke svare for Mikkel, men jeg følger ham når han siger 2+2 ikke altid skal være 4.
En kunde er et aktiv, en god kunde i din branche kunne jeg godt forestille mig var noget der ligner 5.000 værd over en 3 årig periode. Så hvis du marketingsmæssigt bruger 20% af denne værdi for det 1. år så er det noget der ligner 300-350 du skal betale for kunden som du på sigt så får et overskud på omkring 4700 hvis min pris i fortjeneste er korrekt.
Enhver der spørges om man vil give 300 nu for at få en chance for at får 4700 tilbage over 3 år ville sige ja. Og det er der jeg mener Mikkel mener for den type markedsføring at kapitalbehovet og/eller styrken spiller en rolle.
Lidt ligesom Onfone lige nu, nu var det fremme at de taber penge per kunde, det er jeg ikke enig i, for når de når en kritisk masse, så tjener de penge på de opkald der termineres fra andre netværk ind til deres kunde, så de tjener uden at røre en finger. Eneste investering er setup, markedsføring og kundeservice.
Og hvad så hvis hver kunde skulle koste 500, hvis man er skarp og beholder kunden og får flere, så når man kritisk masse2 hvor et stort selskab køber én.
Samme kan lade sig gøre i alle brancher. Jeg gjorde det selv med 2 forskellige typer magasiner med en partner engang, det ene købte audiomedia og det andet købte bonniers. Begge under 1 år gamle.