Man kan se sådan på det, og ja der er flere firmaer, som forsøger at kontrollere deres markeder. Men du kan altså også se objektivt på det således her. Så mærkerne arbejder vel både i egen interesse, og i deres kunders interesse (butikkerne). Og det gør du vel også? Alle prøver vel på, at gøre sine kunder tilfredse, og det samme sker indenfor tøjbranchen mm. Men problemet med markedskontrol sker ik kun indenfor tøj øg mode branchen. Den sker jo indenfor samtlige brancher, hvor der er en mærkevarer, som der brandes!
Jeg kan ik se, hva der er at kæmpe imod? Man kan altså ik drive en butik med en mark up på under 2 eller 2,5... Og det er endda svært! Det er pisse dyrt at drive en butik, og så længe EU eller andre ik kan få omkostningerne ned, så kan de vel heller ik gøre noget ved den aftalte mark up!
Selvfølgelig ik, men der er ingen en masse begrænsninger, som er naturlige pga omkostningsniveauer...
Det er der intet nyt i ;D Har selv sagt, at det ville ske de sidste 3 år, og nu begynder der så småt at ske noget... Men det heldige ved mode branchen er, at de fleste mærker er afhængige af både butikker og evt mindre webshops. Det kan godt være, at de kan kapre en større del af online markedet, men rent brandingsmæssigt, så er de mindre shops med flere mærker attraktive. Det er kun de helt store mærker, som Gucci, Mulberry, Dior mm som kan se sig fri af dette, men de er stadigvæk afhængige af butikkerne, hvor folk ser de fysiske produkter. Hvordan slaget om online markedet i tøjbranchen vil gå, er svært at spå om, men det vil helt sikkert koste en del webshops livet. Men der vil stadigvæk være plads til mindre shops, selvom markedet bliver hårdere og hårdere! Og så har rigtig mange mærker ligeledes et brandingsproblem ved egne onlineshops, hvis de har tænkt sig at køre lavere priser. Men det er en helt anden snak ;D |
Hej Helle - Houseofkids.dk
Jeg er fulstændig enig med dig omkring din holdning til rabat ræset øv for en !!!
Jeg er selv ansat i et inspirationshus for boligindretning og har ansvaret for en køkken afdeling og her er tendensen den samme der er stor forspørgsel på varen "Rabat" men dette føre vi desværre ikke hos os. Min personlige holdning til til rabatrytteriet er at det er en glidebane som kun ender med at der ikke er penge til lønninger husleje leverandør regninger også vidrer det ender bare galt. De virksomhedder der kan give 50% eller mere i rabat er enten ude på dybt vand eller også er deres avance bare sat for højt.
Det er selvfølgelig et problem med de mange konkurser "711" det er beklageligt men mon ikke det stopper på et tidspunkt. Sjovt nok er det de forretninger der giver de største rabatter der dør først og os som holder fast i en hvis pris stolthed der på sigt overlever. jeg vil ikke her nævne nogen navne på forhandlere der gør livet surt for os ander men de er der og de ødelægger markedet for os andre.
Lad os nu holde fast i januar udsalget hvor vi sælger ud af de vare der er udgående så vi kan få de sidste ny vare ind i huset.
Med venlig hilsen
Peter Christiansen.
Census Bolighus.