Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 10 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15050
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 14:47
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 2 person

Mikkel deMib Svendsen:

På trods af at de fleste virksomhedsejere officielt set går ind for et frit marked med fri prisdannelse osv (en liberal erhvervspolitik), så kæmper de fleste virksomheder strategisk hårdt på at opnå det modsatte. De opkøber konkurrenter, prøver at slå de andre "ihjel" og gør i det hele taget alt hvad de kan for at kunne styre markedet og dermed undgå de "ubehageligheder" som et rigtigt frit marked (det som de siger de kæmper for) naturligvis kan have på den enkelte virksomhed.

Så der er intet nyt i, at de store tøjmærker naturligvis vil gøre som store virksomheder altid har gjort - hvilket bl.a. er, at forsøge at forhindre et frit marked.

Man kan se sådan på det, og ja der er flere firmaer, som forsøger at kontrollere deres markeder. Men du kan altså også se objektivt på det således her.
Firmaerne kæmper for deres branding, men ik mindst forhandlerne. Når en tøjbutik f.eks har en mark up på 2,5 (køber til 100 kr ex moms og sælger til 250 kr inkl moms) eller en isenkrammer har en mark up på 2 (køber til 100 kr ex moms og sælger til 200 kr inkl moms), så giver det dem en fast % mæssig indtjening af det solgte. Denne skal dække alle de udgifter, som der er forbundet med butikken.
Derfor giver det jo naturlige problemer for mærkernes kunder (forhandlerne), hvis nogen hele tiden kører udsalg eller tilbud. Den ene tager jo bare den anden med i faldet. For der skal tjenes penge for at holde en butik kørende...

Så mærkerne arbejder vel både i egen interesse, og i deres kunders interesse (butikkerne). Og det gør du vel også? Alle prøver vel på, at gøre sine kunder tilfredse, og det samme sker indenfor tøjbranchen mm.

Men problemet med markedskontrol sker ik kun indenfor tøj øg mode branchen. Den sker jo indenfor samtlige brancher, hvor der er en mærkevarer, som der brandes!

Mikkel deMib Svendsen:

Omvendt er der så også mange der forsøger at sikre, at det ikke sker. Det gælder både forbrugerorganisationer, privatpersoner og administratorerne af monopol- og konkurrencelovgivningen.

I disse år er der faktisk ret meget fokus på, at forhindre virksomheder i at begrænse et frit marked, og der er delt nogle enorme bøder ud i EU til dem der ikke makker ret.

Jeg kan ik se, hva der er at kæmpe imod? Man kan altså ik drive en butik med en mark up på under 2 eller 2,5... Og det er endda svært!
Bare kig dig omkring, og du vil se den ene butikslukning efter den anden. Selv tidligere sunde butikker kæmper idag en daglig kamp for overlevelsen!

Det er pisse dyrt at drive en butik, og så længe EU eller andre ik kan få omkostningerne ned, så kan de vel heller ik gøre noget ved den aftalte mark up!

Mikkel deMib Svendsen:

Så jeg er ikke så bange for at det sådan over en bred kam vil lykkes for hverken modebranchen eller andre brancher helt at smadre de frie markeder og en fri prisdannelse - som jeg også går ind for.

Selvfølgelig ik, men der er ingen en masse begrænsninger, som er naturlige pga omkostningsniveauer...

Mikkel deMib Svendsen:

Til gengæld er jeg ret sikker på, at I i tøjbranchen vil opleve det samme som er sket i mange andre brancher: I de første år var de glade for de små online butikker, for de tog risikoen i et nyt marked - Internet. Nu hvor det har bevist sin styrke vil mange af dem åbne egne shops og dermed gp bag om ryggen på jer.

Nogle af dem vil så til at starte med være flinke mod jer og selv holde de "vejledende" priser, men det vil ikke vare ved. Når de mærker konkurrencen vil de blive nødt til at imødegå den også, med mere agressive stratgier. For i modsætning til jer der driver små shops, så er de store virksomheder underlagt skrappe krav om meget høje vækstrater - særligt for dem, hvis aktier handles offentligt.

Dermed kommer de naturligvis ind i nogle helt klassiske kanalkonflikter. Men det har andre brancher før jeres allerede været igennem. Nogle klarer det godt og andre ikke. Men udviklingen kan ingen af dem stoppe.

Det er der intet nyt i ;D Har selv sagt, at det ville ske de sidste 3 år, og nu begynder der så småt at ske noget...

Men det heldige ved mode branchen er, at de fleste mærker er afhængige af både butikker og evt mindre webshops. Det kan godt være, at de kan kapre en større del af online markedet, men rent brandingsmæssigt, så er de mindre shops med flere mærker attraktive.

Det er kun de helt store mærker, som Gucci, Mulberry, Dior mm som kan se sig fri af dette, men de er stadigvæk afhængige af butikkerne, hvor folk ser de fysiske produkter.

Hvordan slaget om online markedet i tøjbranchen vil gå, er svært at spå om, men det vil helt sikkert koste en del webshops livet. Men der vil stadigvæk være plads til mindre shops, selvom markedet bliver hårdere og hårdere!

Og så har rigtig mange mærker ligeledes et brandingsproblem ved egne onlineshops, hvis de har tænkt sig at køre lavere priser. Men det er en helt anden snak ;D

Fra Nr. Asmindrup
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 21:02

Hej Helle - Houseofkids.dk

Jeg er fulstændig enig med dig omkring din holdning til rabat ræset øv for en !!!

Jeg er selv ansat i et inspirationshus for boligindretning og har ansvaret for en køkken afdeling og her er tendensen den samme der er stor forspørgsel på varen "Rabat" men dette føre vi desværre ikke hos os. Min personlige holdning til til rabatrytteriet er at det er en glidebane som kun ender med at der ikke er penge til lønninger husleje leverandør regninger også vidrer det ender bare galt. De virksomhedder der kan give 50% eller mere i rabat er enten ude på dybt vand eller også er deres avance bare sat for højt.

Det er selvfølgelig et problem med de mange konkurser "711" det er beklageligt men mon ikke det stopper på et tidspunkt. Sjovt nok er det de forretninger der giver de største rabatter der dør først og os som holder fast i en hvis pris stolthed der på sigt overlever. jeg vil ikke her nævne nogen navne på forhandlere der gør livet surt for os ander men de er der og de ødelægger markedet for os andre.

Lad os nu holde fast i januar udsalget hvor vi sælger ud af de vare der er udgående så vi kan få de sidste ny vare ind i huset.

Med venlig hilsen

Peter Christiansen.

Census Bolighus. 

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 22:19
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Til Helle og alle andre der er lidt (eller meget) skeptiske i forhold til Daily Deal koncepter - prøv lige at se de her tal, der er kommet fra enh uafhængig undersøgelse:

http://www.businessinsider.com/chart-of-the-day-groupon-promotions-2010-12

- 66% af butikkerne har direkte profit på deres deal

- 50% af kunderne (hos de profitable) køber mere end kopon-værdien

- 31% af dem køber igen - 31% genkøb!

- Og 82% af de 66% il køre en kampagne igen (naturligvis, nu hvor de kan se de tjener penge på det)

Så det virker altså ret godt for i hvert fald 66%. Det er sgu en ret god sicces rate på en marketing aktivitet. Jeg tvivler på at TV-ads, Google AdWords og meget andet når derop.

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:26

Helle - houseofkids.dk:

Hvilke store tøjshops har du været rådgiver for, Mikkel? Det må være fantastisk spændende at sidde med ved bordet så mange steder som du har gjort. Der er jo nærmest ikke en branche du ikke kender. Og i det hele taget komme helt ned i dybden alle steder, og få styr på deres tal, økonomi og få branchekendskab. Det er spændende.

Jeg må medgive Mikkel, at det er en anelse nedladende, og jeg ved ikke hvorfor du ofte har så travlt med hvem folk er eller hvad de kan vil. Uanset om du ved hvem folk er eller hvem deres kunder er, så giver det dig ikke mulighed for at validere tingene bedre.

Folk som Mikkel og jeg, eksempelvis, vi har bevæget os meget rundt og har høstet ekstrem bred erfaring i vore forskellige eventyr, det eneste der undrer mig er faktisk at Mikkel og jeg ikke kender hinanden. Mikkel er så den af os der haft bedst styr på tingene Smile

Så selvom jeg f.eks. har fokus på kosmetiske produkter for nuværende, så bliver mit næste område smykker og det er de 2 brancher jeg umiddelbart fortsætter med i de næste 5 år. Men derudover har jeg erfaring indenfor IT, Byggebranchen, Taletidskortbranchen, Frisørbranchen, Produktion, Marketing, projektledelse, Management, Musikbranchen, Distribution, Detail m.m. og den erfaring folk som os har gjort os gør os unikke.

Det gør ikke at vi altid har ret, men det gør at vi ofte ved noget om hvilken retning tingene peger.

Når du så bastant deler tingene op i A & B scenarier, så vil du på den lange bane tabe. Og det forbavser mig faktisk ganske meget hvor få virksomhedsejere her i tråden der viser de har forstået hvad Mikkel siger, det er skræmmende.

Jeg kan give dig et eksempel.

En af verdens største virksomheder er ved at ændre sig radikalt, og istedet for at have det evige slagsmål med prissætninger offline/online så køres der fremover (januar/februar) med 2 prissætninger og med øget fokus på webdelen. De lægger ligefrem op til prisforskelle. Moralen er, at når en af verdens største virksomheder går den vej, så vil andre følge efter, og hvis du fastholder og tror folk bliver hos dig grundet kundeservice, så vil du lukke inden 3 år fra nu, hvis ikke du ændrer strategi.

Jeg har dugfriske rapporter på behavour og mindset fra online shoppers - og med din plan A - der tager du så meget fejl, at det er synd for dig.

Du behøver ikke nævne jeg er anonym, det ved jeg og det vedbliver jeg med at være Smile 

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 22:38

Helle - houseofkids.dk:
Jeg har stor respekt for alle de ting du har lavet - men nogen gange kunne det være rart at høre, hvem det er du har erfaringen fra, og evt hvad du har hjulpet dem med.

Jeg kan hjælpe dig med at du med at du skal have cvr.nr. på din side Smile

Køb ren argan olie her

Fra Nr. Asmindrup
Tilmeldt 10. Jun 10
Indlæg ialt: 3
Skrevet kl. 22:41

Når nu Mikken har så meget styr på disse tal kunne jeg godt tænke mig at høre mere det kunne tænkes at jeg kunne lære noget nyt jeg kan bruge i mit daglige virke og udvikling af den forretning hvori jeg er ansat.

Mvh

Peter Christiansen

Census Bolighus

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 08:53
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Lagersalg123 - JEN:
Når du så bastant deler tingene op i A & B scenarier, så vil du på den lange bane tabe. Og det forbavser mig faktisk ganske meget hvor få virksomhedsejere her i tråden der viser de har forstået hvad Mikkel siger, det er skræmmende.

Det kan godt være at jeg har svært ved at forklare tingene så de bliver forstået korrekt. Det var ellers det som jeg prøvede ved at ridse det op i a og b.

Jeg prøver igen: I denne tråd snakker jeg om hvad der sker når butikker vælger at sætte hele deres butik ned til næsten halv pris. Det er det jeg kalder a. Nogen snakker om en billig kasse øl som kan trække kunder til og skabe mersalg. det er det jeg kalder b.

Jeg er ikke fortaler for hverken a eller b. Jeg bruger gerne b i min virksomhed - ofte endda.

Det virker som om I tror at jeg ikke har øjnene oppe for b. Det har jeg bestemt - og også udviklingen fremadrettet på dette område. Og jeg har da tænkt at bruge det også - alt andet ville være dumt.

Men I snakker som om at jeg er modstander generelt af tilbud. Det er jeg IKKE. Jeg er modstander af at man i panik sætter hele sin biks ned i et hug og dermed taber penge. Og modstander er egentlig så meget sagt - jeg synes bare det er direkte dumt.

Jeg har været i branchen i 5 år nu. I den tid har jeg testet hvad der virker og hvad der ikke virker. Jeg har prøvet mange ting. Har solgt ud i panik. Har lavet tilbud med eftervirkninger for øje. Har haft gratis fragt. Har haft gratis fragt over et vist beløb. osv. osv.

Jeg kigger på bundlinien hver gang.

De første 3 år var der generelt røde tal og minus.... så ændrede jeg strategi.... og nu kører det som smurt - og vi har aldrig tjent så mange penge som nu. Det er fantastisk fedt. Og jeg synes det er skide synd for dem som ikke har opdaget det som jeg har.

Der er en del flere ting i min strategi fremadrettet, som jeg ikke vil fortælle om her - for det er de ting som gør at min forretning i dag er god. Sjovt nok er det en del som ingen herinde er opmærksomme på :·)

Derfor - lad mig slå fast een gang for alle: Jeg er ikke håbløst sat fast i en gammeldags tankegang. Jeg tænker ikke helt på samme måde som jer. Jeg er ikke aggressiv og fremadbrusende - men mere strategisk. Jeg har ikke brug for 20 mio til at halshugge branchen med - det går egentlig ganske fint uden :·)

Jeg ser ikke denne debat som at der skal findes en vinder af diskussionen - for jeg er overbevist om at der ikke er nogen - tingene kan gøres på mange måder. Jeg har prøvet lidt af hvert i de 5 år jeg dagligt har brugt 10 timer på denne branche - og det har givet mig noget erfaring jeg høster nu til stor fordel for mit firma. Om jeg kan finde på at ændre strategi??? Sagtens. Der skal bare være en rigtig god plustalsgrund til det :·)

Capice?

Lagersalg123 - JEN:
Du behøver ikke nævne jeg er anonym, det ved jeg og det vedbliver jeg med at være Smile 

Lagersalg - du er jo netop ikke anonym. Du har været herinde længe, og jeg har en fin fornemmelse af hvem du er :·)

Tilmeldt 30. Oct 09
Skrevet kl. 09:31

Helle - houseofkids.dk:

Capice?

Yes, vender lige tilbage senere med svar i denne udemærkede debat Smile

Køb ren argan olie her

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 10:07

Nu er det lige gået op for mig hvor meget det egentlig koster at lave groupon salg til halv pris. Det koster endnu mere end bare det tab man har ved at sælge til halv pris. For groupon stedet skal nemlig også have 25%. Det er ren butiksdød - medmindre man har en investor som har lyst til at gå med ned i faldet...

Derimod er det rigtig godt tænkt af dem som tilbyder groupon - for de tjener vildt gode penge på det - og de skal ikke levere fysiske varer, pakke dem, betale for forsendelse osv.

Fra Lyngby
Tilmeldt 26. Mar 05
Indlæg ialt: 9729
Fra  DEMIB HOLDINGS ApS Waimea Digital Skrevet kl. 10:19

Helle - houseofkids.dk:

Nu er det lige gået op for mig hvor meget det egentlig koster at lave groupon salg til halv pris. Det koster endnu mere end bare det tab man har ved at sælge til halv pris. For groupon stedet skal nemlig også have 25%. Det er ren butiksdød - medmindre man har en investor som har lyst til at gå med ned i faldet...

Groupon tager faktisk 50% - men de vist også de dyreste i Daily Deal branchen.

Men Helle, prøv lige at se på talene igen i det link jeg bragte ovenfor. Du siger det er den rene butiksdød, men talene siger noget andet. 66% tjener, som du kan se, direkte på de deals de laver. Og det mener jeg som sagt er i den bedre ende af skalaen i forhold til de fleste andre marketingaktiviteter.

Så at tale om at konceptet fører til butiksdød, når så mange faktisk tjener penge på det i første led er lidt absurd :)

Side 10 ud af 11 (110 indlæg)