Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 2 ud af 11 (110 indlæg)
Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15088
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:01
Hvor mange stjerner giver du? :

Helle - houseofkids.dk:

Ja - jeg tror også at 2011 vil blive et sindsygt år - værre på udsalgssiden end vi har set førhen. Det sidste års tid har det ellers ikke været så galt med nedsættelser - men det kommer de da efter nu må man sige.

Fight for your right hehe ;D

Helle - houseofkids.dk:

I forhold til de 711 konkurser, så er det jo blandet af mange brancher. Går man en strøgtur i de mindre og mellemstore byer i dag, så er der mange tomme butiksvinduer - og det er trist at kreative og spændende specialforretninger må lukke. I stedet tror jeg vi vil se flere brandstores og store varehuse. De vil slå de små ihjel fordi de kan have bedre priser i form af egen produktion og store indkøb. Kedeligt. I forvejen synes jeg det er gabende kedeligt at gå en tur i et center i dag, da det også nærmest kun er brandstores der er derinde efterhånden.

DK ender som Sverige, hvor det er de samme butikker, som er i alle mellemstore og store byer... Dvs man mister the "local touch", som der førhen var i DK...

Og det er en skam...

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 20:15
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Vi oplever det også i vores branche med alt indenfor ejendomsservice : snerydning, trappevask og anden rengøring.

En storm af lykkeriddere som sætter dybt urealistiske priser. Senest var det lokalsnerydning.dk som var i vælten. Snart falder en af de andre store ( vil ikke sætte navn på ), men deres priser på snerydning er således at hvis det sner 30 gange i den her sæson, så tjener de 4 kr per snerydning per kunde , efter alle udgifter. Men mange kunder hopper i med begge ben, lige indtil at de undrer sig over hvorfor firmaer der skulle lave snerydning, lige pludselig ikke dukker op mere.

Men er det så skidt ? Næh, for lige pludselig fremstår Aktiv 3 som det reelle firma .. og gæt hvor kunderne så søger hen ?

Det har været, og er, frustrerende at skulle høre på alle de latterlige priser, men eftersom at omsætningen her er mangedoblet indenfor kort tid, så klarer jeg det nok alligevel.

Skil dig ud ved at være den forretning, som faktisk er en rigtig forretning og hav is i maven, og markederne er åbne, og endnu mere åbne om et års tid.

God høstsæson

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 21:14

Jimi Hove:
En storm af lykkeriddere som sætter dybt urealistiske priser. Senest var det lokalsnerydning.dk som var i vælten. Snart falder en af de andre store ( vil ikke sætte navn på ), men deres priser på snerydning er således at hvis det sner 30 gange i den her sæson, så tjener de 4 kr per snerydning per kunde

Ja - og så kan de knokle sig halvt ihjel for at få mindre på bundlinien, end de ville have haft hvis de kun arbejdede 5 t pr dag. Min revisor sagde i sin tid til mig, at jeg skulle sørge for at bygge min butik op og få dækket fragtomkostningerne ind - og vænne kunderne til at den var der fra starten af. Selvom det er svært ind i mellem og virkelig fristende bare at lave fragtfrit - så har jeg holdt fast i det. Det er jeg glad for i dag - for det giver en god bundlinie og noget at arbejde med på varerne. Samtlige netshops der er lukket med børnetøj de sidste par år, har enten kørt med fragtfri eller fragtfri over eks 400 kr. Vi har jo alle næsten samme avance - alt efter hvor godt man kan forhandle den.

Jeg læste godt den tråd med dem som tilbød snerydning pr abonnement - det må ikke være særlig sjovt i de her dage :·))

Fra Helsingborg
Tilmeldt 3. Apr 05
Indlæg ialt: 6570
Fra  TextReactor Skrevet kl. 21:24

Fashion-Seller:
DK ender som Sverige, hvor det er de samme butikker, som er i alle mellemstore og store byer... Dvs man mister the "local touch", som der førhen var i DK..

Ja desværre.... Vi tager til Helsingør for at handle i de små butikker fordi her i Helsingborg lukker de stille og roligt. Men det er nok også fordi at Väla Center er ved at udvide med 70 ekstra butikker fra 110.

Jeg har programmeret i over 27 år. Jeg har kodet i C, C++, Java, Delphi, Perl, JavaScript, C#, F#, VB.NET, ASP, Myresnak :D, Comal80 osv....

Fra Haslev
Tilmeldt 1. Sep 05
Indlæg ialt: 2094
Fra  Megahost.dk Skrevet kl. 23:49
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Det er tilsyneladende sådanne i alle brancher, vi kæmper benhårdt alle sammen for marginaler. Jeg oplever det også her i webhotel branchen, nogle nye konkurenter har sænket prisen helt ned i småtingsafdelingen. det får de naturligvis en del kunder ud af, men så er jeg glad for at have is i maven, velvidende at de skal ud og skaffe en 4-5 gange mange kunder før de tjener det samme som mig Big Smile

Spændende at se hvordan det kommer til at gå i 2011

Tilmeldt 8. Feb 08
Indlæg ialt: 47
Skrevet kl. 09:51

Børnetøjsbranchen er under forandring nu og det I oplever er fårene som skilles fra bukkene. En del større kapitalstærke forhandlere er allerede i gang og vi vil jævnligt se kampagner, gavekort og andre tiltag i hele sæsonen.
Branchen har jo været præget af en masse små forhandlere uden nødvendig kapital, rette bankforbindelser og for de flestes vedkommende forkert strategi.

Som jeg fornemmer det er der 6-700 forhandlere i Norden og ca 10 forhandlere leder marked og af dem er de fleste "private" personer som har oplevet et boom fordi de startede på det rigtige tidspunkt og har været dygtige.
De er bare nået til et punkt hvor dygtighed og kreativitet ikke er nok!!

Jeg mener der er to årsager til at marked er gået i udsalg:

1: "Cash is King": Du er nød til at have en stor volumen for at tjene penge da dækningsgraden er lav på børnetøj i forhold til voksentøj, hvor mange køber tøj ind dedikeret til udsalget og dermed har en højere dækningsgrad på varene.
80-90% af regningerne på børnetøj kommer to gange årligt og her rammes de fleste forhandlere på likviditeten, da de sæson efter sæson øger deres indkøb med X antal procent fordi de har indset at de er nød til at have en stor volumen for at tilfredsstille kundernes behov og tjene penge.
En stor volumen er også den eneste måde Du kan fastholde dine krav om at kunderne skal betale fragt.  For på den måde kan de samle deres indkøb til ét sted.
Der er utrolig mange varianter og størrelser i børnetøj, så selvom du har mange varer oplever kunderne ofte at der er udsolgt.
Konklusion: Så har Du ikke en stærk investor, eller rigtig mange penge selv er det "mission impossible". For bankerne vil ikke røre dig med en ildtang!!! 

2: Leverandørene er også MEGET presset og er godt i gang med at "udvande" marked, da flere og flere for lov til at sælge. Og jeg tror snart de begynder at satse på de større kapitalstærke spillere. Leverandørene er RIGTIG trætte af alle de små som i øjeblikket ikke kan betale deres regninger. Derfor har de fleste også outsourcet opkrævning af fakturaer til Coface, Nordisk factoring og andre.

Priserne på børnetøj har været meget reguleret de seneste 4-5 år, nærmest i lighed med Apple, men det vi ser nu er bare "den nye dagsorden" i en globaliseret verden, hvor store regionale og internationale spillere kommer på banen, da der er gode penge at tjene, hvis man har en høj volumen og den rigtige nationale/internationale strategi.
Der er IKKE plads til 500 netbutikker i DK. Højst 20-30 stykker, så klart der er panik nu!!

Ovenstående "is just my opinion"!!

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 10:16

Ambitious - jeg kunne godt tænke mig at vide hvem du er og hvad du laver? Jeg kan se det er dit første indlæg, så en præsentation ville være spændende :·)

Derudover et rigtig fint indlæg, som jeg til dels vil give dig meget ret i - et stykke hen af vejen. Jeg tror nemlig endnu ikke at alle børnetøjsmærker er klar til at gå mainstream. De har nogle værdier i deres arbejde, som ikke gør det muligt at lægge steder hvor mærket kan tabe i værdi. Når det er nedsat i pris eller sælges med rabat, så falder forbrugerens syn på om det er noget værd. De store som vil entrere på markedet, har ikke forståelsen for dette - og derfor kan det blive en lang og sej kamp for dem, før de vil kunne komme indenfor.

Derudover er vi nogle, som har fået så stor volumen, at vi faktisk kan aftage temmelig store mængder af de mærker som virkelig sælger. Så det bliver en spændende kamp i fremtiden. De danske mødre er vilde med dansk børnetøj - så en shop fyldt med udenlandske mærker vil ikke få succes - ikke som det er pt.

Men jeg tror også på, at skal man overleve den kommende tid, så skal man have en høj egenkapital - og hvis det er i orden - så giver det jo sig selv, at man har kunnet finde ud af at tjene penge på det man laver :·)

Er rigtig spændt på at høre hvem du er :·)

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 11:19

Jeg foretrækker at være anonymBig Smile
(Ja det er lidt krysteragtigt, men har mine personlige årsager)

MEN måske er marked slet ikke i panik?? Måske er kunderne blevet klogere fordi de er blevet langt bedre til at scanne marked og købe til fremtiden (på udsalg)

Så hvis Du som børnetøjsforhandler gang på gang står med 70% af varelageret tilbage dagen inden udsalget normalt går i gang er det måske værd at overveje en ny strategi. Det er det jeg tror flere og flere gør.
Det er jo en bedre business case at når der er 1 måned tilbage inden udsalget starter og Du har ca 75% af varelageret tilbage, at gå ned på 20-25% rabat på en masse varer og så måske kun stå med 50% af varelageret tilbage inden det rigtige udsalg starter.
Og på den måde er der også større chance for at Du får solgt de fleste af dine udsalgsvarer til 30-35% inden det til sidst skal dumpes til 50-70%.....
Der er jo massere kunder, når udsalget starter fordi de attraktive mærker hidtil har været gode til stille krav overfor forhandlerne.

Ovenstående er en win-win for børnetøjsforhandleren, for det han/hun typisk oplever 1. md før udsalget er en TOTAL død periode og det er dér sæsonnens sidste regninger skal betales!!
Problemet er bare at nogle er mere presset end andre og derfor overgår de hinanden i rabatsatser og hvornår førudsalg starter. Men sådan er den "frie verden".

Tilmeldt 5. Jun 12
Skrevet kl. 12:04

Ambitious:
Jeg foretrækker at være anonymBig Smile
(Ja det er lidt krysteragtigt, men har mine personlige årsager)

Ja, det er det - det er nu en gang mere interessant at debattere når man ved hvilken person man snakker med.

I øvrigt er det en rigtig dårlig business-case at have 70% af sit varelager tilbage inden udsalg - og lave 25% hele december. Det er meget bedre at få folk til at foretrække at handle hos Dig - også i december :·) og dernæst acceptere at månederne er forskellige, og have planlagt sin forretning ud fra det grundlag.

Tilmeldt 8. Feb 08
Skrevet kl. 15:12

Men der er jo ingen der kan få folk til at handle i december og juni, når vi taler børnetøj!!
Og INGEN tjener penge i branchen. 9 ud af 10 har røde tal på bundlinjen og et par enkelte af de store har et par hundrede tusinde i overskud og så har de enten ikke taget løn ud til sig selv eller måske hvad der svare til en lagerarbejders!!
Det er fakta på www.cvr.dk

Side 2 ud af 11 (110 indlæg)