|
Hej Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger? Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten. Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud. Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører. |
Kim:Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger?
Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten.
Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud.
Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører.
Hej Kim,
Jeg er da også træt af alle de lagersalg der er - jeg synes dog det er blevet mindre, og at leverandørerne er blevet bedre til at handle mindre ind, og ikke stå med helt så store restlagre som for et par år siden.
Når det så er sagt, så vurderer jeg mere på om varerne sælger hos mig. Så længe de sælger godt køber jeg dem - men den dag de ikke sælger mere, så vil det nok være lidt nemmere for mig at stoppe med forhandlingen.
Hvis andre forhandlere har det på samme måde - ja, så kan man sige at det er op til mærket selv hvad de vil have der skal ske med deres brand på sigt. Det er klart at lagersalg og egne webshops giver en minusstjerne i den samlede vurdering - især hvis de forsøger at konkurrere med deres egne forhandlere.
Vi har nogle forhandlere hvor det nærmest er umuligt at supplere ekstra varer fra. Det er bare sagen.... kunderne lærer at de skal være hurtigt ude hvis de vil have varen - og hvis de venter til udsalg, så er der stor risiko for at de ikke kan få det de havde tænkt sig. De brands får klart et kæmpe plus i min bog.
Bliv gratis medlem