Hov. Du er ikke logget ind.
DU SKAL VÆRE LOGGET IND, FOR AT INTERAGERE PÅ DENNE SIDE

December udsalg og 711 konkurser i november

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)
Fra Værløse
Tilmeldt 17. Mar 06
Indlæg ialt: 305
Fra  Sushibutik.dk Skrevet kl. 20:25
Hvor mange stjerner giver du? :
Gennemsnit 5,0 stjerner givet af 1 person

Hej

Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger?

Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten.

Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud.

Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører.

Tilmeldt 5. Jun 12
Indlæg ialt: 0
Skrevet kl. 20:50

Kim:

Helle, hvordan har du det forøvrigt med, at de forskellige leverandører af børnetøj, går ud og laver såkaldet "lagersalg" og sælger direkte til slutbruger?

Trænger branchen ikke til en god oprydning og de leverandører, som laver lagersalg og går udenom forhandlerne, burde smides på porten.

Hvis de levrandører var lidt smarte, så tilbød de deres restlagre til butikker og webshops, så de kunne lave nogle gode tilbud.

Det er ikke ok, at skulle konkurrerer mod sin egen leverandør. Væk med de leverandører.

Hej Kim,

Jeg er da også træt af alle de lagersalg der er - jeg synes dog det er blevet mindre, og at leverandørerne er blevet bedre til at handle mindre ind, og ikke stå med helt så store restlagre som for et par år siden.

Når det så er sagt, så vurderer jeg mere på om varerne sælger hos mig. Så længe de sælger godt køber jeg dem - men den dag de ikke sælger mere, så vil det nok være lidt nemmere for mig at stoppe med forhandlingen.

Hvis andre forhandlere har det på samme måde - ja, så kan man sige at det er op til mærket selv hvad de vil have der skal ske med deres brand på sigt. Det er klart at lagersalg og egne webshops giver en minusstjerne i den samlede vurdering - især hvis de forsøger at konkurrere med deres egne forhandlere.

Vi har nogle forhandlere hvor det nærmest er umuligt at supplere ekstra varer fra. Det er bare sagen.... kunderne lærer at de skal være hurtigt ude hvis de vil have varen - og hvis de venter til udsalg, så er der stor risiko for at de ikke kan få det de havde tænkt sig. De brands får klart et kæmpe plus i min bog.

Tilmeldt 24. Jun 07
Indlæg ialt: 15006
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 20:53

Kim:

Problemet er lidt mere end sort/hvidt...

For mange webshops og butikker kan slet ik aftage de rester, som leverandørerne ligger inde med, da de selv ligger inde med rester...
Indenfor voksentøj der kan butikker i hvertfald købe resterne fra mærkerne, men alligevel ender mærkerne op med en del overskud... Og eneste måde at komme af med det på, er at dumpe det endnu billigere andet steds, eller sælge det på nogle lagersalg rundt omkring i landet i en kort periode...

Og et lagersalg består jo ik af den fulde kollektion til nedsat priser. Det er rester, kollektions prøver mm. Så forbrugerne kan ik engang planlægge efter, at de vil købe et givent produkt på lagersalg, da det langt fra er sikkert, at det er til salg hos leverandøren...

Naturprodukter fra Cosmos Co. Argan olie - Kaktus olie - Grønt ler mm.

https://shop.cosmos-co.eu/da/

Tilmeldt 30. Oct 09
Indlæg ialt: 5361
Skrevet kl. 22:36

Helle - houseofkids.dk:

Når det så er sagt, så vurderer jeg mere på om varerne sælger hos mig. Så længe de sælger godt køber jeg dem - men den dag de ikke sælger mere, så vil det nok være lidt nemmere for mig at stoppe med forhandlingen.

Og netop derfor vælger en del i din branche at gå direkte, for der er ingen grund til at spilde tid på troløse forhandlere Smile I vil jo også gerne have jeres kunder forbliver jeres kunder ikke?

Køb ren argan olie her

Fra København K
Tilmeldt 2. Apr 08
Indlæg ialt: 3639
Fra  jimihove.dk ApS Skrevet kl. 22:41

Hej Fashion

.. ellers tak for dit forslag med trappevask og snerydning :-)

Der er nu en del der forsøger sig med det du foreslår, de går ned på stribe og jeg må skrive på min side om snerydning at jeg lige skal bruge 2 uger til reorganisere fordi det vælter ind med kunder der vil have tilbud på snerydning.

Så ja de andre kæmper en hård kamp og udsletter sig selv. Jeg læner mig tilbage og skovler ind. Livet er nu dejligt , når man vælger sine kampe med omhu

SEO fra 1000,- kr, og Google Ads fra 500,-  per måned. DK's billigste hjemmesider? Se mere på jimihove.dk 15+ års erfaring.

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 22:53

Jimi Hove:

Hej LAGERSALG

.. ellers tak for dit forslag med trappevask og snerydning :-)

Der er nu en del der forsøger sig med det du foreslår, de går ned på stribe og jeg må skrive på min side om snerydning at jeg lige skal bruge 2 uger til reorganisere fordi det vælter ind med kunder der vil have tilbud på snerydning.

Så ja de andre kæmper en hård kamp og udsletter sig selv. Jeg læner mig tilbage og skovler ind. Livet er nu dejligt , når man vælger sine kampe med omhu

Det var Jan, som foreslog det og ik mig ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:42

Lone S. Hansen:

I glemmer alle sammen X-faktoren, som er præcis hvor mange procent, der aldrig indfrier gavekortet. Det skulle ikke undre mig, at det faktisk er et pænt tal. 

Dem sluger konceptet bag kampagnen ;D

Det får den enkelte webshop ik noget ud af hehe... Du får kun penge for indløste koder ;D

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:45

Mikkel

Hvis vi nu kigger på denne oversigt, som TV2 har lavet over Groupon lignende koncepter.

Så skal der ik den store matematik professor til at regne ud, at det bliver mange af de samme kunder, som hopper fra kampagne til kampagne, og køber billige gavekort...

Det må alt andet lige, være de meget illoyale kunder, som også er kendt som tilbudsjægerne...

Derfor er det altså pt svært at gennemskue, hvordan og hvorledes man udnytter dette "rabat" koncept praktisk...

Tilmeldt 24. Jun 07
Fra  Cosmos Co Customfit.eu Skrevet kl. 23:53

Lone S. Hansen:

Okay, jeg havde faktisk ikke set den kampagne der bliver omtalt, før nu. 
Først og fremmest, er det ikke et "gavekort", det er et "værdibevis", så man kan bøje nogle regler, ala: Kan ikke bruges i forbindelse med andre rabatformer. Kan ikke bruges på nedsatte varer og skal bruges inden februar! (geez! Mener et gavekort gælder i 5 år?)

Du må ik hænge mig op på det, men min fornemmelse efter at have været i kontakt med mange af disse koncepter efterhånden, både på i DK, DE og UK, er at de ik acceptere gradbøjninger...
Enten gælder rabatten et bestemt produkt/er eller serie, eller også gælder det alle varer i shoppen...

Men som sagt, det er mit indtryk, og de har stortset samme betingelser alle sammen...

Lone S. Hansen:

Det er jo helt tydeligt, at måden man tjener pengene på, er at en forholdsvis stor procentdel vil glemme at bruge det, inden det er udløbet - samt, at man tvinger køberne til at handle nye varer, i dét der ellers traditionelt er en udsalgsperiode?

Der ligger en masse nemme "forglemmelses" penge, og venter på ejerne af koncepterne ;D

Fra Stenløse
Tilmeldt 23. Jun 06
Indlæg ialt: 3040
Fra  iMARKETING Skrevet kl. 00:42

Helle - houseofkids.dk:

Hvordan ser jeres branche ud i disse dage?

Jeg oplever et helt andet billede - måske skyldes det at vi og vores klienter ikke er i børnetøjsbranchen?

I 2009 steg vores omsætning 67% i forhold til 2008.

I 2010 har vi de seneste 3 kvartaler omsat for lige så meget som i hele 2009.

Da jeg var på Strøget i forgårs har jeg ALDRIG set så mange mennesker ude at handle før.

Vores klienter klarer sig generelt glimrende og har over en bred kam stor vækst (10 - 30% årligt).

Så, indtil jeg så denne tråd, troede jeg faktisk at krisen var ovre.

Venlig hilsen,

Christian

Side 3 ud af 6 (55 indlæg)